51 viestiä aiheessa

juur tällä hetkellä on ulkona ihan hiljaista, tai siis pellit ja lasit lakkasi rämisemästä/vinkumasta... taidetaan olla myskyn silmässä  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

juur tällä hetkellä on ulkona ihan hiljaista, tai siis pellit ja lasit lakkasi rämisemästä/vinkumasta... taidetaan olla myskyn silmässä  8)

 

Tai sitten lähtivät lentoon,alekirjoittaneelta taas laituri lähti kellumaan,vesi melko ylhäällä. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo eilen katselin itsekin tuota tuulta kotoparvekkeeltani lähellä NOKKAa, mutta ei toi vielä oo myrsky.

 

Sattumalta törmäsin tähän videoon. Tässä on myrsky!

Kyseessä on siis on tommonen 180 metrinen pikku purtilo (Mariella 177m, Silja Serenade/Symphony 203m)

:P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten lähtivät lentoon,alekirjoittaneelta taas laituri lähti kellumaan,vesi melko ylhäällä. :-[

 

Oletko jossain Varsinais-Suomessa? Onko vesi noussut sitten viime viikonlopun?

Olin viikonloppuna mökillä Saaristomerellä ja vesi oli silloin jo aika korkealla. Ei tarvitse enää montaa kymmentä senttiä ja ollaan saunan tolpalla :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattumalta törmäsin tähän videoon. Tässä on myrsky!

Kyseessä on siis on tommonen 180 metrinen pikku purtilo (Mariella 177m, Silja Serenade/Symphony 203m)

:P

 

Herranjumala sentään! Yleensä tykkään olla vähän keikkuvissa laivoissa, mutta toi on aika raskasta ja pelottavaa. Ei varmaan ollut hekopojillakaan mitenkään lokoisat oltavat tuollaisten kierteisten tuulien pyöriessä.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo eilen katselin itsekin tuota tuulta kotoparvekkeeltani lähellä NOKKAa, mutta ei toi vielä oo myrsky.

 

Sattumalta törmäsin tähän videoon. Tässä on myrsky!

Kyseessä on siis on tommonen 180 metrinen pikku purtilo (Mariella 177m, Silja Serenade/Symphony 203m)

:P

 

 

 

Empähän haluaisi olla tuossa laivassa kyydissä, keikkuu ihan miehekkäästi, hyvä ettei kaadu  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletko jossain Varsinais-Suomessa? Onko vesi noussut sitten viime viikonlopun?

Olin viikonloppuna mökillä Saaristomerellä ja vesi oli silloin jo aika korkealla. Ei tarvitse enää montaa kymmentä senttiä ja ollaan saunan tolpalla :(

 

Tulin vastikään Kuusamosta ja nyt olen kotona Sipoossa,laituri kellui pois ja olen saaren vanki.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Empähän haluaisi olla tuossa laivassa kyydissä, keikkuu ihan miehekkäästi, hyvä ettei kaadu  ;D

Voi motit ottaa vähän kierroksia ku loiskivat veden pinnalla välillä :D

Kyllähän sitä eilen ihan sopivasti myös PK-seudulla tuuli ja pauhasi, mutta ei sen vakavampaa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla aluksella on käsittääksen oikeaoppisesti(?) keula kohden puhuria, mutta ei se näytä paljoa helpottavan...

 

Aika hurjan näköistä. Itsekkin olen tykännyt merellä siitä kun laiva keinuu, mutta tuossa alkaisi olla jo kinteää maata iso ikävä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulin vastikään Kuusamosta ja nyt olen kotona Sipoossa,laituri kellui pois ja olen saaren vanki.  ;D

 

Nyt ei auta muu kuin odottaa merituulta, joka tuo laiturisi takasin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulin vastikään Kuusamosta ja nyt olen kotona Sipoossa,laituri kellui pois ja olen saaren vanki.  ;D

 

Hei nythän sulla ois hyvä mahdollisuus kuvata oma realitysarja ja myydä se vaikkapa Neloselle  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo eilen katselin itsekin tuota tuulta kotoparvekkeeltani lähellä NOKKAa, mutta ei toi vielä oo myrsky.

 

Sattumalta törmäsin tähän videoon. Tässä on myrsky!

Kyseessä on siis on tommonen 180 metrinen pikku purtilo (Mariella 177m, Silja Serenade/Symphony 203m)

:P

 

 

 

 

Huh, aika mahtava video! On vähän tuulta ollut, ja paha kallistumakin aluksella. Ei tuo alus nyt kovin iso ole, pitkä kyllä mutta ottaa vain 800 matkustajaa. Faktaomfartyg sanoo muuten tuosta tuulesta:

 

2005 02 14. På resa mellan Tunis till Barcelona, så var det väldigt hårt väder och fartyget möte en våg som slog ut fönster på kommandobryggan, samt då slog ut elektronik och maskineriet stannade i det hårda vädret, Kaptenen sände ut SOS eftersom fartyget också hade fått slagsida. Ombord fanns 732 passagerare.

 

Aika paha jos koneet sanovat seis tuollaisessa puhurissa !

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus SHTT tänään:Wallenin laituri löytyi,kiinnitetty tilapäisesti paikalleen,uusi rakennetaan kevväämmällä. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus SHTT tänään:Wallenin laituri löytyi,kiinnitetty tilapäisesti paikalleen,uusi rakennetaan kevväämmällä. :laugh:

 

Oliko "purjehtinut" kauaksikin ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohoh:

EHAM 111325Z 23037G48KT 9999 R06/1700U -RA FEW007 SCT011 BKN013 10/09 Q0998 TEMPO 24040G56KT 3000 SHRA BECMG 26030G45KT SCT015

:o

 

Liveatc:ltä kuului äsken että Schipholin RWY 24:ltä ei saa enää nousta ("wind ... out of (caution) limits").

 

Koneet holdaavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs tämä tarkoittaa:

EHAM 111325Z 23037G48KT 9999 R06/1700U -RA FEW007 SCT011 BKN013 10/09 Q0998 TEMPO 24040G56KT 3000 SHRA BECMG 26030G45KT SCT015

:o

 

EHAM= kenttä ( oiskos Amsterdam?)

havaintoaika 11/01 2007 klo 13.25 UTC.

tuuli= 230 astetta 37 kts puuskissa 48 kts

näkyy yli 10 km

Radalla 06 näkyy yli 1700m paranee

heikkoa sadetta

pilvet  1-2/8 700 ft , alle puoli taivasta 1100 ft, yli puoli taivasta 1300 ft

lämpötila +10, kastepiste +9

 

Tempo= ajoittaisia alle tunnin sisällä tapahtuvia muutoksia tuulessa 240 astetta 40 kts puuskissa

56 kts. Näkyvyys 3000 m kohtalaista kuurosadetta.

 

Tulossa, 260 astetta 30 kts puuskissa 45 kts, pilvet alle puolitaivasta 1500 ft

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oltiin tosiaan ns. Hyvällä Tuulella 9.1. illalla.

Lähdettiin Brommasta Jyväskylään NBE:lla, joka normaalisti lentää noin 160 KT. 

Lentopinnalla FL110 RIKUM:in paikkeilla meillä GPS näytti jo 243 KT maanopeutta, eikä turbulenssista ollut siellä havaintoa. 

Sen sijaan hiukan myöhemmin kun Pirkkalan ohitettuamme lähdimme alaspäin, oli olo kuin tehosekoittimessa.

Kun koetin saada radion taajuusvalintanuppia sormien väliin, se pahus vaan poukkoili edellä karkuun....

 

Mutta vauhdikasta oli meno.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kun koetin saada radion taajuusvalintanuppia sormien väliin, se pahus vaan poukkoili edellä karkuun....

Miten se muuten on näissä moderneissa matkustajakoneissa, onko siellä mitään muuta tapaa vaihtaa taajuutta radiossa kuin sormipelillä kiertää nupista ?

 

Sehän on usein niin, että siinä laskuvaiheessa juurikin pitää vaihtaa jaksoa, ja samassa vaiheessa se kelikin usein kovenee, ja joskus kovenee oikein kunnolla. Ainakin siellä matkustamon puolella. Eli joku voisi nähdä tuonkin ihan ongelmana.

Veneessä kun on joskus kovassa kelissä säätänyt radiota, niin on ollut noita samoja ongelmia; ei saa edes otetta siitä säätönupista kun ei meinaa penkillä pysyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helpottanee ainakin, kun seuraavan kanavan saa valittua standbylle jo paremmassa kelissä. Riittää sitten kun sormen saa osumaan vaihtonapille :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten se muuten on näissä moderneissa matkustajakoneissa, onko siellä mitään muuta tapaa vaihtaa taajuutta radiossa kuin sormipelillä kiertää nupista ?

 

Sehän on usein niin, että siinä laskuvaiheessa juurikin pitää vaihtaa jaksoa, ja samassa vaiheessa se kelikin usein kovenee, ja joskus kovenee oikein kunnolla. Ainakin siellä matkustamon puolella. Eli joku voisi nähdä tuonkin ihan ongelmana.

Veneessä kun on joskus kovassa kelissä säätänyt radiota, niin on ollut noita samoja ongelmia; ei saa edes otetta siitä säätönupista kun ei meinaa penkillä pysyä.

 

E-Jeteissä normaali tapa on ihan näppäillä numerot keyboardilla, varajärjestelmänä nuppikin on. Sen sijaan erillisiä radiopaneeleja ei ole, jaksot on vain MCDUlla ja PFDllä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään