Guest Viper

Lufthansa tilaa 20 kpl Boeing 747-800 jumbokoneita

38 viestiä aiheessa

Lufthansa on tilannut 20 kpl:tta Boeing 747-8 matkustajakoneversiota + päälle 20:stä koneesta optiot.

http://www.boeing.com/news/releases/2006/q4/061206a_nr.html

 

Hieno homma jo senkin takia, että Lufthansakaan ei sitten ajautunut vain yhden valmistajan operaattoriksi.

 

Niille, jotka epäilivät koko 747-8I -koneen tulevaisuutta, viimeistään tämä löi luun kurkkuun! Jo Boeingin Randy Baseler uumoili taannoin, että ensimmäisen matkustajaversion tilaus saattaa siirtyä vuoden 2007 puolelle.

 

Nyt sitten vain odottelemaan Lufthansa Cargon 777F tai 748F-tilausta. A380F-konetta LH Cargo ei kuulemma tilaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pidä kuitenkaan unohtaa, että Lufthansa tilasi eilen myös 7 kpl A340-600-konetta pitkän matkan laivastoonsa.

 

Ei siis vielä suljeta 340:n tuotantolinjaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

No 748 nähdään varmaan tulevaisuudessa EFHK:lla ainakin CV:n väreissä...Niin,enkä tarkoita ansioluetteloa  ;).

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

No 748 nähdään varmaan tulevaisuudessa EFHK:lla ainakin CV:n väreissä...Niin,enkä tarkoita ansioluetteloa  ;).

 

-Jukka :D

 

Joko tuosta muuten on rakentamis päätös tehty? Muistaakseni kyseisellä koneella on vain parikymmentä rahtiversio tilausta eikä yhtään matkustajaversiota.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko tuosta muuten on rakentamis päätös tehty? Muistaakseni kyseisellä koneella on vain parikymmentä rahtiversio tilausta eikä yhtään matkustajaversiota.

 

Rakentamispäätöksestä tiedä, mutta tilattu on, tuossa muutama viesti ylempää:

 

Lufthansa on tilannut 20 kpl:tta Boeing 747-8 matkustajakoneversiota + päälle 20:stä koneesta optiot.

http://www.boeing.com/news/releases/2006/q4/061206a_nr.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko tuosta muuten on rakentamis päätös tehty? Muistaakseni kyseisellä koneella on vain parikymmentä rahtiversio tilausta eikä yhtään matkustajaversiota.

 

Rakentamispäätös tehtiin viime vuoden marraskuussa: Boeing Launches New 747-8 Family.

 

Nyt tilauksensa tehnyt Lufthansa oli ensimmäinen 747-8:n matkustajaversiota tilannut asiakas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rakentamispäätös tehtiin viime vuoden marraskuussa: Boeing Launches New 747-8 Family.

 

Nyt tilauksensa tehnyt Lufthansa oli ensimmäinen 747-8:n matkustajaversiota tilannut asiakas.

 

Kaikkiaan Boeing 747:n eri versioita on tilattu tänä vuonna 67 kappaletta. tosin osa niistä on vielä -400ERF-versiota. Luku on varsin hyvä verrattuna A380-koneeseen, jota sen koko myyntihistorian aikana on tilattu vain kaksinkertainen määrä.

 

- Philippine Airlines on tilannut kaksi Boeing 777-300ER -konetta ja ilmoittanut liisaavansa kaksi lisää.

- Delta Air Lines on tilannut 10 737-700 -konetta ja muuttanut loputkin 772-tilauksensa LR-versioiksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksalainen lentoyhtiö Lufthansa on tilannut amerikkalaiselta Boeingilta 20 kappaletta 747-800-jumbokoneita. Lufthansan päätös herättää huomiota, sillä se on uusin isku Boeingin eurooppalaiselle kilpailijalle Airbusille.

 

Lufthansa on jo tilannut Airbusilta 15 Airbusin A380-superjumboa, jonka kehittäminen on kulkenut vaikeudesta vaikeuteen. Tilaus Boeingilta ei vaikuta superjumbohankintaan, mutta päätöksen jälkeen Airbusilla ei ole enää mahdollisuutta päästä yksin Lufthansan hovihankkijaksi jumbokoneissa.

 

Konetilaukset liittyvät Lufthansan investointiohjelmaan, jonka tarkoitus on korvata yhtiön vanhat Boeing 747-400 -jumbokoneet. Yhtiöllä on tällä hetkellä 30 jumboa.

 

 

Boeingin 747-800 on uudistettu versio vanhasta mallista, joka tuli käyttöön 35 vuotta sitten. Lufthansa on ensimmäinen lentoyhtiö, joka on tilannut uutta versiota matkustajakoneeksi. Rahtimallista on tehty jo 44 kauppaa.

 

747-800:n 400-paikkainen matkustajaversio tulee käyttöön vuonna 2010 eli pari vuotta Airbusin 555-paikkaista superjumboa myöhemmin.

 

Lufthansalla on 333 koneen laivastossaan sekä Airbusin että Boeingin koneita. Airbus on pääosin ranskalainen ja saksalainen yhtiö, joten Lufthansan on odotettu suosivan eurooppalaista vaihtoehtoa.

 

 

                                                     [ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

Cargolux(cv) on ensimmäinen rahtiyhtiö,joka saa uusia 748:a...

 

-Jukka :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtavaa suunnittelu työtä Boeingin 747 tiimiltä, ovat jälleen ylittäneet itsensä... 35 vuotta raiskannut samaa konemallia ja taas saadaan jumbon yläkertaan pari penkkiä lisää ja hieman siiven kärkeä hiottu :P

 

Alkaa käydä tylsäksi kun sen sijaan että Boeing haastaisi A380 kunnolla uudella mallilla ne edelleen hinkkaavat ikivanhaa B747. Aikovatkohan vielä toiset 40 vuotta tuota 747 muokata, pari uutta riviä yläkertaan kerrallaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtavaa suunnittelu työtä Boeingin 747 tiimiltä, ovat jälleen ylittäneet itsensä... 35 vuotta raiskannut samaa konemallia ja taas saadaan jumbon yläkertaan pari penkkiä lisää ja hieman siiven kärkeä hiottu :P

 

Alkaa käydä tylsäksi kun sen sijaan että Boeing haastaisi A380 kunnolla uudella mallilla ne edelleen hinkkaavat ikivanhaa B747. Aikovatkohan vielä toiset 40 vuotta tuota 747 muokata, pari uutta riviä yläkertaan kerrallaan.

 

Miksi pitäisi luopua toimivasta ratkaisusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtavaa suunnittelu työtä Boeingin 747 tiimiltä, ovat jälleen ylittäneet itsensä... 35 vuotta raiskannut samaa konemallia ja taas saadaan jumbon yläkertaan pari penkkiä lisää ja hieman siiven kärkeä hiottu :P

 

Alkaa käydä tylsäksi kun sen sijaan että Boeing haastaisi A380 kunnolla uudella mallilla ne edelleen hinkkaavat ikivanhaa B747. Aikovatkohan vielä toiset 40 vuotta tuota 747 muokata, pari uutta riviä yläkertaan kerrallaan.

 

Mitäs pirua sitten? Miksi lähteä toimivaa konemallia muuttamaan, kun uuden suunnittelu maksaisi tuhottomasti enemmän. Miksi Boeingin tarvitsee lähteä haastamaan A380 jos se näkee, ettei sille ole tarvetta? Varsinkin, kun tällä hetkellä näyttää siltä, että 748 lentää varmemmin taivailla, kuin 380. Näkyy tuo vaan menevän kaupaksi tuo 35 vuotta raiskattu koneyksilö hieman modernisoitunakin, joten mikä on ongelmasi?

 

Sekö, ettet sinä ja me muut spotterit päästä ihmettelemään kokonaan uutta konemallia? Ei vissiin kiinnosta Boeingia hirveästi tämä näkökulma tässä asiassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs pirua sitten? Miksi lähteä toimivaa konemallia muuttamaan, kun uuden suunnittelu maksaisi tuhottomasti enemmän. Miksi Boeingin tarvitsee lähteä haastamaan A380 jos se näkee, ettei sille ole tarvetta? Varsinkin, kun tällä hetkellä näyttää siltä, että 748 lentää varmemmin taivailla, kuin 380. Näkyy tuo vaan menevän kaupaksi tuo 35 vuotta raiskattu koneyksilö hieman modernisoitunakin, joten mikä on ongelmasi?

 

Sekö, ettet sinä ja me muut spotterit päästä ihmettelemään kokonaan uutta konemallia? Ei vissiin kiinnosta Boeingia hirveästi tämä näkökulma tässä asiassa.

Eihän siinä siis mitään. Hyvä pitää vanha hyvä ratkaisu, mutta liika on liikaa.

Varsinkin, kun tällä hetkellä näyttää siltä, että 748 lentää varmemmin taivailla, kuin 380.

A380 sentään lentää taivailla, 748 ei ole siellä käynytkään. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A380 sentään lentää taivailla, 748 ei ole siellä käynytkään. :P

 

748:n perusrunkohan on ollut taivailla jo pitkään kuten totesitkin. A380 sen sijaan on ensimmäistä kertaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singapore Airlinesin pääjohtaja Chew Choon Seng ei jaksa innostua 748-koneesta, vaan on ATW:n tämänpäiväisen jutun mukaan sitä mieltä, että 747 on perusratkaisultaan vanha, ja vaikka 748 on "mielenkiintoinen", niin uuden 747-version taloudellisuus ei parane tarpeeksi vanhaan verrattuna, joten 748 ei kiinnosta Singapore Airlinesia.

 

http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=7316

 

(Johtajan titteli korjattu)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtavaa suunnittelu työtä Boeingin 747 tiimiltä, ovat jälleen ylittäneet itsensä... 35 vuotta raiskannut samaa konemallia ja taas saadaan jumbon yläkertaan pari penkkiä lisää ja hieman siiven kärkeä hiottu :P

 

Tähän tehdään ilmeisesti kerralla vähän suurempaa remonttia, kun kerran aloitettiin. Vanhaa "rautaa" vaihdetaan plastiikkiin eli komposiitteja istutetaan tähänkin:

 

....the new design will add composite flaps, ailerons, spoilers and a new lower rudder. "We've created a double-hinge rudder for increased engine-out capability,"....

 

The spoilers and outboard ailerons will be fly-by-wire controlled to enable manoeuvre load alleviation. This has also enabled around 900kg of weight saving from the wing and body structure. The leading edge of the wing, which is deeper in cross-section and therefore structurally lighter, is also to be gapped for improved lift.

 

Flightglobal

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juups!

 

No ei kai kukaan tosissaan kuvittele,että noita 60 luvun jumbon ratkaisuja,rakenteista ja materiaaleista nyt puhumattakaan tultaisiin 748:ssa enää käyttämään :thmbup: ? Vai ajatteleeko?

 

Varmasti 748:sta tulee upea uudenaikainen kone...Onhan se jo 744:na todella upea kone...Tuo Jumbo!

 

Saapa nähdä paljon saavat painohyötyä kun tulee aika paljon uutta komposiittiosaa tuohon koneeseen.

 

-Jukka :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten me ollaan jo toisella sivulla eikä kukaan ole pyytänyt korjaamaan otsikon virhettä?  ;)

 

Koneen nimihän on Boeing 747-8 eikä 747-800. Ja matkustajaversion nimi vielä tarkemmin Boeing 747-8 Intercontinental.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo!

 

Tuohan nyt on aivan hirveän kauhea maat kaatava erehdys  ;).

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansan tilaamat Boeing 747-8-koneet näyttävät myöhästyvän toimitusaikataulussaan vähintään 9 kuukautta koko projektin kärsiessä henkilöresurssipulasta sekä myös lakon johdosta. Ensimmäinen matkustajaversio toimitetaan nykyhetken näkymien perusteella vasta vuoden 2010 kolmannella neljänneksellä, edellyttäen, että uusia viivästyksiä ei tapahdu. Uutisessa on listattu myös muiden yhtiöiden tilaamat (rahti)versiot.

 

http://www.centreforaviation.com/news/2008/11/17/lufthansa-hit-by-boeing-747-8-delays/page1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksalainen lentoyhtiö Lufthansa on tilannut amerikkalaiselta Boeingilta 20 kappaletta 747-800-jumbokoneita. Lufthansan päätös herättää huomiota, sillä se on uusin isku Boeingin eurooppalaiselle kilpailijalle Airbusille.

 

Lufthansa on jo tilannut Airbusilta 15 Airbusin A380-superjumboa, jonka kehittäminen on kulkenut vaikeudesta vaikeuteen. Tilaus Boeingilta ei vaikuta superjumbohankintaan, mutta päätöksen jälkeen Airbusilla ei ole enää mahdollisuutta päästä yksin Lufthansan hovihankkijaksi jumbokoneissa.

 

Konetilaukset liittyvät Lufthansan investointiohjelmaan, jonka tarkoitus on korvata yhtiön vanhat Boeing 747-400 -jumbokoneet. Yhtiöllä on tällä hetkellä 30 jumboa.

 

 

                                                     <I><B>[ attachment removed ]</B></I>

 

 

Ehkä tyhmä kysymys, mutta mitä väliä airbusin kannalta on sillä, että onko se yksinomaan Lufthansan isompien koneiden hovihankkija?

 

--Tuomas--

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään