Sami Virkkula

Raiskattuja biisejä radiossa

87 viestiä aiheessa

Äsken jouduin radiosta kuuntelemaan kun Kari Tapio tms. humppa äijä veti Hectorin "Lumi Teki Enkelin Eteiseen" -biisiä. Muutama päivä sitten kuulin kun Loiri veti "Ake , Make, Pera ja mä" -biisiä.

Voi herran jumala mitä raiskausta, aivan törkeää sontaa Huh Huh.  :'( Ihan oikeasti meinas tulla itku.  Löytyykö muita kohtalon tovereita jotka ovat kuulleet julkista häväistystä? Miltähän Veskusta tuntuis kun Nykäsen Masa pistettäis laulamaan hänen kauneimpia joululauluja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Light My Firesta on todella monta versiota, mutta harva vetää vertoja sille oikealle. Riippuu ihan fiiliksestäkin. Yleensä jos kuulen jonkin biisin, ja saan sen tietää olevan pelkkä cover, diggaan aina enemmän alkuperäisversiosta...

Tunnen myös ihmisiä, joille Vesku Loirin joululaulut ovat raiskausta. :) Makuasioitahan nämäkin, itse tykkään Loirin tuotannosta kaikin puolin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dusty Springfieldin I only wanna be with you... ja siitä Bay City Rollersien versio..., yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antti Tuiskun uusimmassa "hitissä" on samplattu (vielä harvinaisen selvästi) Dingon Levottoman tuhkimon alku.

Kuullostaa suhteellisen paskalta  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antti Tuiskun uusimmassa "hitissä" on samplattu (vielä harvinaisen selvästi) Dingon Levottoman tuhkimon alku.

Kuullostaa suhteellisen paskalta  :-\

Joo se kyllä oli harvinaisen "wtf?"-hetki kun radiosta tuli.. öööööörgh.  :'(

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken jouduin radiosta kuuntelemaan kun Kari Tapio veti Hectorin "Lumi Teki Enkelin Eteiseen" -biisiä.

Olen minäkin pari kertaa kuullut sen. Ensimmäisen kerran jaksoin kuunnella ihan uteliaisuuttani, mutta nyt menee radio kiinni tai ainakin toiselle kanavalle, kun tuo alkaa soida.

Saadaanpa nähdä, alkaako nyt Juice-covereiden vyöry, kun maestro itse on poissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Limp Bizkitin "versio" The Who -klassikosta Behind blue eyes oli kauhea. On niitä muitakin huonosti uudelleen tehtyjä rock-klassikoita ollut viime vuosina, mutta armeliaasti en nyt muita muista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nirvanan smells like teen spiritista on väsätty joku kohtuukamala teknohumppa. Kukakohan on antanut luvan tähän? Cobain kääntyy haudassaan.

/Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo se kyllä oli harvinaisen "wtf?"-hetki kun radiosta tuli.. öööööörgh.  :'(

//T

Onneksi oma suosikkikanava ei soita Antti Tuiskua... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saadaanpa nähdä, alkaako nyt Juice-covereiden vyöry, kun maestro itse on poissa.

Niitä on kyllä tehty liuta jo aiemminkin, jopa oopperalaulaja Matti Salmisen toimesta. Toisen kautta Juicekin tuli esittäneeksi niin paljon covereita urallaan sekä livenä että levyillä, nottei tuo nyt varmaan ihan pahastakaan ole - välttämättä. Ehkä. Tai...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai Sputnik? ;D

Niin tietysti, no Venäjääkään en osaa kuin muutaman alatyylin ilmaisun, niin ei ole Sputnik...  :o

Seuraava arvaus, kiitos... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No entäs Tapani Kansan versio Stingin Fields Of Gold:sta  :o :o

:thmbdn: :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn:

ja sitten muistaakseni Einin versio Status Quo hitistä In the army, josta joskus 80-luvulla muistaakseni Bolland from Holland teki myös oman coverinsa...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös "Mikä fiilis" (What A Feeling) on aika vetävä suomennos täytyy sanoa että on kyllä melkoinen fiilis tuon jälkeen.  :'(

Eini "Olen neitsyt" Argh!

Meiju Suvas "Kun lähdet armeijaan"  :o

Frederik "Kumimies" (Dragostea din tei) Voi herran jumala (anteeksi 2. käskyn rikkomista)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä oikein ymmärrä miksi jo kuuluisat artistit levyttävät covereita, ymmärrän kyllä että keikalla voidaan vetäistä "My sharona, Wicked game tai vaikka Paranoid" ihan periaatteella että yllätetään yleisö. Mutta sitä en oikein jaksa ymmärtää että jo kuuluisuuteen noussut bändi levyttelee muiden kuuluisiksi tekemiä lauluja, jonkun "Make ja piikkilankaa" tyyppisen hääbändin on kai pakko soittaa / levyttää coverita 90%, koska ei heitä yleensä omien biisiensä takia ole tilattu, tai tultu katselemaan.

Itse en juurikaan pidä esim. Taipaleen näkemyksestä Kent biisistä Dom Andra...tai kun kuka tahansa muu soittaa / laulaa Nirvanaa. Tosin olen minä yhden aika hyvän Nirvana coverin kuullut, kerran yhden kaverin kovalevyllä oli Tori Amoksen biisi jota kuunnellessa joutui oikein miettimään mistä tämä laulu on tuttu, kunnes sitten jossain kohtaa tajusin sanoista sen olevan Smells like teen spirit, kappale vaan oli sovitettu flyygelille ja todella paljon hitaampi kuin Nirvana versio...melkein tunnistamaton siis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös "Mikä fiilis" (What A Feeling) on aika vetävä suomennos täytyy sanoa että on kyllä melkoinen fiilis tuon jälkeen.  :'(

Eini "Olen neitsyt" Argh!

Meiju Suvas "Kun lähdet armeijaan"  :o

Frederik "Kumimies" (Dragostea din tei) Voi herran jumala (anteeksi 2. käskyn rikkomista)

No niin, se oli toi Meiju Suvas joka ton teki, vaikka itse tarjosin tuota Einiä tuossa ylempänä, no coveri mikä coveri sieltä huonoimmasta päästä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kari Tapion Juna kulkee-kappale, coveri jostakin Italialaisesta iskelmästä...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No entäs Tapani Kansan versio Stingin Fields Of Gold:sta  :o :o

Tapani Kansahan on sanonut jossain haastattelussa, että hän on suomen Sting...  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai niin, Rainbow:n Since you been gonsta joku Amerikan Idols-osanottaja teki kamalan coverin, josta innostuneena sitten tehtiin vielä huonompi suomennettu iskelmäversio. Se oli hirveää kuultavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai niin, Rainbow:n Since you been gonsta joku Amerikan Idols-osanottaja teki kamalan coverin, josta innostuneena sitten tehtiin vielä huonompi suomennettu iskelmäversio. Se oli hirveää kuultavaa.

Jos meinaat Kelly Clarksonin Since U Been Gone biisiä, niin se on aivan eri kuin Rainbow Since You've Been Gone.  ;) Mutta ton suomalaisen coverin Rainbown hitistä olen kuullut, aika arseesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai että ihan suoraraiskuuna ovat sitten ;D Minä kun muistaisin kuulleeni siitä englanninkielisenkin version, jonkun naislaulajan kantri-iskelmähenkisesti tulkitsemana ja luulin että se on justiin ton Idolin. Ehkä se oli vaan painajainen :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään