Harri Koskinen

kuvia Nagoyasta RJGG 4.10. (14 kuvaa) (oli: missä ollaan?)

15 viestiä aiheessa

Millähän kentällä tämä kuva on otettu:

[ attachment removed ]

 

Ei vielä muita vihjeitä tässä vaiheessa kuin se, että itse kuvassa niitä on pari kappaletta.

 

Kun kenttä ratkeaa (todennäköisesti nopeasti), niin sitten tulee lisää kuvia tuolta kentältä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Janne oli oikeassa. Eli kuvassa näkyvästä Korean Airin Boeing 737-800:sta voi päätellä, että todennäköisesti ei olla esimerkiksi Euroopassa tai Pohjois-Amerikassa. Toinen kuvassa oleva vinkki on taustalla näkyvä vesi, eli kenttä sijaitsee rannalla. Nagoyan viime vuonna avattu kenttähän on tekosaarella.

 

Seuraava vihjeeni olisi ollut, että kenttä tunnetaan kahdella C-kirjaimella alkavalla nimellä. Jannen mainitseman Centairin (Central Japan International Airport) lisäksi kenttä tunnetaan nimellä Chubu. http://en.wikipedia.org/wiki/Chubu_Centrair_International_Airport

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä joitakin kuvia, jotka on otettu viime keskiviikkona 4.10., jolloin tein Nagoyan kentälle päivämatkan junalla Tokiosta.

 

Aluksi hieman paikallista peruskauraa: All Nippon Airwaysin Airbus A321 JA107A.

[ attachment removed ]

All Nippon Airwaysin Boeing 737-700 JA03AN.

[ attachment removed ]

All Nippon Airwaysin Boeing 767-300 JA8256.

[ attachment removed ]

Air Centralin Fokker 50 JA01NV.

[ attachment removed ]

JAL Expressin Boeing 737-400 JA8999.

[ attachment removed ]

Värityksestä päätellen Japan TransOcean Air on JAL:n tytäryhtiö. Tässä värityksessä tästä Boeing 737-400:stä JA8938 ei ole a.netissä näkymä yhtään kuvaa.

[ attachment removed ]

Japan Airlinesin MD-90 JA001D. Sama juttu kuin edellä, japanilaiset eivät näytä olevan kovin innokkaita lähettämään kuviaan a.nettiin.

[ attachment removed ]

JAL:n Boeing 777-200 JA772J. Eikä tästäkään erikoismaalauksesta yhtäkään kuvaa a.netissä!? Minulle ei selvinnyt syy miksi henkilökunta oli platalla hyvästelemässä tämän ja samaan aikaan lähteneen 747:n näin näyttävästi.

[ attachment removed ]

ANA Cargon Boeing 767-300F -rahtikone JA603F sai liikettä myös paikallisiin kuvaajiin, eli ilmeisesti ei ollut peruskauraa. ANA Cargon lisäksi koneessa on myös teksti Japan Post.

[ attachment removed ]

"Victor Delta Alpha 236", eli Air Bridge Cargon/Volga-Dneprin Boeing 747-300SF VP-BIC.

[ attachment removed ]

Icelandairin Boeing 767-300ER TF-FIB lienee ollut tilauslennolla.

[ attachment removed ]

China Eastern Airlinesin Airbus A300B4-605R B-2319.

[ attachment removed ]

Taiwanilaisen China Airlinesin Boeing 737-800 B-18601.

[ attachment removed ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Japan TransOcean Airista JAL omistaa 51% ja loput Okinawan prefektuuri ja yksityishenkilöt.

Kiva nähdä kuvia tuostakin maailmankolkasta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

All Nippon Airwaysin Boeing 737-700 JA03AN.

 

Tai siis Air Nipponin ilmeisesti.

 

Air Nippon perustettiin Manner-Kiinan miellyttämiseksi Taiwanin-lentoja varten. Sama kaava siis kuin Japan Asia Airwaysilla, KLM Asialla ja British Asia Airwaysilla ym.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai siis Air Nipponin ilmeisesti.

 

Air Nippon perustettiin Manner-Kiinan miellyttämiseksi Taiwanin-lentoja varten.

 

No niinhän siinä ihan selvästi rungossa näyttääkin lukevan vaikka ANAn värityksessä kone onkin.

 

Mikäs sitten on Air Japan, muutamia sellaisiakin koneita bongasin ANAn värityksessä?

 

Ja entäs ANK, muuten sama väritys kuin ANAlla, mutta pyrstölogossa tuo yhden kirjaimen ero?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mikäs sitten on Air Japan, muutamia sellaisiakin koneita bongasin ANAn värityksessä?

 

Ja entäs ANK, muuten sama väritys kuin ANAlla, mutta pyrstölogossa tuo yhden kirjaimen ero?

 

Air Japan oli alunperin World Air Network, ANAn charter-yhtiö (per. 1990). Yhtiö lopetti v. 1995 ja 2000 se nimettiin Air Japaniksi. On ANAn omistuksessa.

 

ANK eli Air Nippon Network oli alunperin ANAn syöttöliikenneyhtiö, joka liitetttiin ANAan 2005.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niinhän siinä ihan selvästi rungossa näyttääkin lukevan vaikka ANAn värityksessä kone onkin.

 

Mikäs sitten on Air Japan, muutamia sellaisiakin koneita bongasin ANAn värityksessä?

 

Ja entäs ANK, muuten sama väritys kuin ANAlla, mutta pyrstölogossa tuo yhden kirjaimen ero?

 

ANA:lla on aika monia noita tytäryhtiöitä:

http://en.wikipedia.org/wiki/All_Nippon_Airways#Subsidiaries

 

ANK-lyhenteen pitäisi nimen omaan tarkoittaa Air Nipponia. Aika häilyvää kuitenkin on tuo nimeämiskäytäntö näköjään, kun näitä kuvia vertailee:

 

http://www.airliners.net/open.file/0629718/M/

http://www.airliners.net/open.file/1101742/M/

http://www.airliners.net/open.file/0516701/M/

http://www.airliners.net/open.file/1109380/M/

http://www.airliners.net/open.file/1084562/M/

http://www.airliners.net/open.file/0388883/M/

 

Air Nippon ei muuten kerrytä Star Alliance -maileja, vaikka lippu olisikin ANA:lta ostettu ja koneena sinä päivänä olisikin ANA eikä ANK.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ANK eli Air Nippon Network oli alunperin ANAn syöttöliikenneyhtiö, joka liitetttiin ANAan 2005.

 

Air Nippon Network (AKX) ei ollut sama asia kuin Air Nippon (ANK). ICAO-koodein siis näin:

 

ANA = All Nippon Airways

ANK= Air Nippon

AKX = Air Nippon Network

AJX = Air Japan

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaaha Harri on korkannut Nagoyan uuden kentän, kerro vähän lisää paikasta, kuvat ilmeisemmin otettu terassilta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nagoyan kentällä on erittäin iso katseluterassi, joka käsittää koko kotimaan- ja ulkomaanasematasojen välissä olevan terminaalin osan katon. Kuvia voi ottaa aidan vaijereita levittämällä, jolloin objektiivin saa vaijereiden väliin.

 

Nagoyan kiitotie on 18/36 ja koska terminaali sijaitsee kiitotien itäpuolella, menee kuvaussuunta kiitotielle vastavaloon jo klo 11. Terassin pohjoispuolella sijaitseva kotimaanliikenteen asemataso on myötävalossa lähes klo 17 asti. Siten terassin eteläpuolella sijaitseva ulkomaanliikenteen asemataso on sivukuville vastavalossa koko päivän tuohon asti. Käydessäni Nagoyassa viime keskiviikkona klo 11 alkaen pimeän tuloon klo 17.30 asti oli lähes koko ajan pilvistä ja muutama pieni sadekuurokin joten vastavalosta ei ollut juurikaan haittaa.

 

Liikenne ei Nagoyassa ole kovin vilkasta, reilusti hiljaisempaa kuin Helsingissä, mutta luonnollisesti mielenkiintoisempaa. Kyllä siellä olisi saanut toisenkin päivän kulumaan, mutta Aasian vilkkain kenttä Haneda veti puoleensa. Spottausohjeita Nagoyaan löytyy nettisivulta http://www2s.biglobe.ne.jp/~ito-nori/spot/spot_ngo.html.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ookkei, kiitos infosta, ja ok toi linkki, olis pitänyt itekkin huomata... täytynee laittaa paikka listalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla