Ville Jalonen

Sunnuntain venäläiset vieraat ja täydellinen kuvauskeli

15 viestiä aiheessa

Tai no ehkä perun tuon jälkimmäisen. Muutama Arkhangelski huuteli tulevansa laskuun, niin olihan sitä kentän suunnalle lähdettävä. Kävivät vain tankilla ja poistuivat joten olisivatko olleet noin 20min kentällä. Ei siis kauaa.

 

RA-46667 olikin jo vanha tuttu koska on kerran aiemmin tehnyt jo saman pikavisiitin

 

[ attachment removed / expired ]

 

Aeroflot Nordin värityksessä oleva An-24 (RA-46651)oli ihan mukava piristys sateiseen päivään. Arkhangelskin kutsulla lenteli mutta eikös Arkhangelsk ja Aeroflot Nord ole ihan sama juttu?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ryaneita (EI-CTB) nyt ei jaksa mitenkään kuvata, mutta ajattelin sään ja tekstin takia kuvata tuon ja kuvasarjaan sisältyikin sitten ihan mukava efekti.

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voihan vhihtu sun kanssa Ville, pitikö masentaa hyvin alkanut maanantai näin totaalisesti kahella missatulla Anjuskalla, tätä et kyllä saa anteeks :thmbdn:

 

(Mut oikeesti kiitti kuvista ja hyvä ,että sait ite kuvattua ;))

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitää Reinaardi tulessa?!  :o Eiku se oliki vaan Piikoni.. tuo Reinaardi on kyllä loistava. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noni. Arvasin että nyt on jotain kummallista meneillään kun turboproppia pärisi talon yli monta kertaa Su-iltapäivällä. Ei vaan moskan seasta nähnyt yhtään mitään >:R

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Aeroflot Nordin värityksessä oleva An-24 (RA-46651)oli ihan mukava piristys sateiseen päivään. Arkhangelskin kutsulla lenteli mutta eikös Arkhangelsk ja Aeroflot Nord ole ihan sama juttu?

 

Aeroflot Nordin kotikenttä on Arhangelsk, ohessa muutama...

 

 

Lähtötunnelmia Pulkovossa 19.9. TU-134A-3, RA-65057

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Matkustamosta

[ attachment removed ]

 

Tähystämö

[ attachment removed ]

 

TU-134A-3, RA-65103 Arhangelissa

[ attachment removed ]

 

TU-134A-3, RA-65932

[ attachment removed ]

 

TU-134A-3, RA-65062

[ attachment removed ]

 

Normaali lähtöhärdelli, sama TU-134A-3 RA-65057, 5.10 Arhangelissa

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Kosteus kohdallaan?

[ attachment removed ]

 

PKo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Matkustamosta

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ilmeisesti ohjaamoon on vapaa pääsy? tai ainaski näyttäis siltä tässä kuvassa  ;D Mua ei sais ikinä noihi koneisiin, hattua tarttee nostaa niille jotka joutuu tollasiin koneisiin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ne venäläiset ei itsekkään luota noihin kapistuksiin

 

Mistä tuollainen päätelmä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä tuollainen päätelmä?

 

Olisko ollu hesarissa tai jossain muussa uutismediassa juttua jostain venäläiskoneen onnettomuudesta ja sitä kautta kerrottu gallupin tulosta, jossa eivät kuulemma venäläisetkään luota kovinkaan kamalasti noihin vanhempiin koneisiin ainakaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jostain luin että peräti 70 prosenttia venäläisistä pitää lentämistä vaarallisena. Taisi olla juuri tuon TU-154:n maahansyöksyn jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti ohjaamoon on vapaa pääsy? tai ainaski näyttäis siltä tässä kuvassa  ;D Mua ei sais ikinä noihi koneisiin, hattua tarttee nostaa niille jotka joutuu tollasiin koneisiin  :thmbup:

 

Ohjaamo on kauempana edessäpäin, enää ei edes tuossa maassa pääse ohjaamoon helposti. Ennen pääsi kun piloteille tarjosi jotain, virvokkeita, länsitavaraa tms. Kaveri pääsi muutama vuosi sitten Tu-134:n perämiehen paikalle reittikorkeudessa ja tekemään pari ohjausliikettäkin.

 

PKo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohjaamo on kauempana edessäpäin, enää ei edes tuossa maassa pääse ohjaamoon helposti. Ennen pääsi kun piloteille tarjosi jotain, virvokkeita, länsitavaraa tms. Kaveri pääsi muutama vuosi sitten Tu-134:n perämiehen paikalle reittikorkeudessa ja tekemään pari ohjausliikettäkin.

 

PKo

 

Nyt menee vähän offtopiciksi, mutta eräässä a310-onnettomuudessa Venäjällä kapteeni päästi poikansa myös tekemään pari ohjausliikettä, tästä alkoi tapahtumasarja joka johti lopulta koneen putoamiseen.

Mikäli ohjaamoon ei enää pääse niin tämä lienee yksi suurimmista osatekijöistä asiaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsinkin 90-luvun alkupuolella tuolla rajan takana tunnuttiin harrastelevan paljonkin kaikenlaisia typeryyksiä, nykyään on jo toisenlainen ääni kellossa.  Jos tuolla lentelee, niin kannattaa valita isompi yhtiö tai yleensäkin yhtiö, joka lentää kansainvälisiä reittejä, niiden kun on täytettävä tietynlaiset standardit. Itse lensin pari viikkoa sitten juuri aeroflot-nordilla pietarista moskovaan, koneena RA-65067. Noilla matkustamisessa on ihan oma tunnelmansa 60-luvun sisustuksineen ja moottorin vinkumisineen. Palvelukin pelasi, tarjoilivat lennolla kunnon sämpylät ja Aeroflot-suklaapatukat  ;D Rohkeasti vaan tuonne kokemuksia hankkimaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla