Ilkka Mannikainen

Air Finland Thaimaahan

28 viestiä aiheessa

Air Finlandilla suunitelmia Thaimaan lennoista kolmannen 757-koneen myötä.

 

Air Finland on tehnyt päätöksen kolmannen Boeing 757

 

-koneen hankinnasta. Myös toinen kotimainen uusi lentoyhtiö Soder Airlines saa vielä keväällä liikenteeseen toisen Saab 2000 -koneen.

 

Air Finlandin on määrä saada 219-paikkainen Boeing 757 loppukesällä, ja liikenne sillä on tarkoitus käynnistää heti alkusyksystä.

 

Ensi talvena Air Finland suunnittelee käynnistävänsä Thaimaan lennot. Jo syksyllä on suunnitelmissa toinen viikoittainen lento Espanjan Alicanteen, jonne Air Finland avasi reitin helmikuussa.

 

Tampereelta nyt yhdellä 50-paikkaisella Saab-2000-potkurikoneella liikennöivä Soder Airlines aloittaa toisen samanlaisen koneen saatuaan vielä huhtikuussa lennot Bratislavaan ja Krakovaan.

 

 

 

 

www.kauppalehti.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mjoo, se on hyvä se. Yhtiön sivuilla kyllä sanottiin että joko b757 tai laajarunkoisen........

Air Finland nostaa toisen toimintavuotensa volyymitavoitteen 150.000 matkustajaan, minkä seurauksena on nyt tehty päätös kolmannen koneen hankinnasta. Vaihtoehtoina tutkitaan nykyistä Boeing 757-200 -konetyyppiä ja laajarunkovaihtoehtoa, jota ovat toivoneet varsinkin kaukolomakohteisiin suuntautuvien matkojen järjestäjät.

 

Toivottavasti nostavat kissan pöydälle ja hommaavat laajarunkoisen, mutta pahaa pelkään etteivät hanki.

Toinen vakiovitsi on niitten maksutavat, etusivulta......

Verkkokaupassa voit maksaa Nordean Sololla, Osuuspankin verkkomaksulla sekä Sammon verkkomaksulla. Muut maksutavat otamme käyttöön mahdollisimman pian.

 

Se on kumma määrite tuo mahdollisimman pian. No joo, onhan näitä yhtiöitä, tosin tuo alkaa jo vaikuttamaan ylimieliseltä ja matkustajien aliarvioimiselta. Tuossa olisi ollut vaan hyvä paikka tukea kotimaista yhtiötä, mutta jos ei raha kelpaa niin ei sitten väkisin. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taasko se Vitikainen narisee? Eikö mikään suurpankki kelpaa herralle? Ei siellä mikään länsirannikon säästöpossupankki kelpaa. Ota vaan hattureuhka käteen ja marssi suurpankin tiskille ja avaa tili.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taasko se Vitikainen narisee? Eikö mikään suurpankki kelpaa herralle? Ei siellä mikään länsirannikon säästöpossupankki kelpaa. Ota vaan hattureuhka käteen ja marssi suurpankin tiskille ja avaa tili.....

 

Kyllä se on kelvattava. Meinaan Länsirannikon Säästöpossupankin verkkomaksu tai sitten Visa, mieluiten molemmat. Mistä suurpankista sie puhut, nehän on kaikki ruotsalaisia, ja sinne mie en mee.

 

Inhottaa tommone sorsimine, mie käyn epsanjassa useemman kerran vuojessa ja enimmäkseen etelä-epsanjassa. Sopisi hyvin tuo kotimainen. Se on kato Rainer sillee, jott jos mie en saa lippuja hoijettuu tämän oman koneen äärest, ni mie en osta lainkaan.

Eihän se Air Finland:n kohtalo minun ostamisista ole kiinne, mutta teen parhaani levittääkseni tietoa eteenpäin. Voitaneen vielä todeta, että kyllä se laskukausikin joskus on taas tulossa, silloin on turha enää rypistää, minä lennän muilla yhtiöillä jos ei homma muutu. Ja heti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hommaisivat nyt vaan sen 767:n. Tai jonkun muun laajarunkokoneen... Tosin 767 taitaa olla paras vaihtoehto, vai? ::)

 

Sehän olisi sopiva kyllä. Ei tule ohjaamoporukallekaan mitään suuria muutoksia ja sillä jo lentää kaukoitään. En vaan jaksa uskoa siihen. Se on tietysti kalliimpi kone, eikä siitä saa läheskään sellaista sillipurkkia mitä b757:ta.

 

Saataahan se tietysti olla etteivät pidä niin väliäkään matkustajien mielipiteillä. Repivät rahaa sen kun tulee ja panevat pillit pussiin sen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hommaisivat nyt vaan sen 767:n. Tai jonkun muun laajarunkokoneen... Tosin 767 taitaa olla paras vaihtoehto, vai? ::)

 

Juu, yhteensopiva 757:n kanssa. Ja sitä uudempaa esim. A330 ei oikein kannata kattellakkaan hinnan vuoksi.

 

nehän on kaikki ruotsalaisia

 

::) ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilanteessahan ei oikeastaan ole minkäänlaista uutta.

On sinne Thaimaahan ennenkin lennellyt muut lomalentoja kuin Finnair. Britannia ja Premiair ainakin lensivät edellisinä talvina Helsingistä Thaimaan lämpöön Tjäreborgin ja Fritidsresorin reissuja, Air Finland ilmeisesti näiden porukkaa sinne alkaa lennättämään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan tulee halvemmaksi vuokrata tuo 767 esim. ILFC:ltä kuin ostaa se uutena tai käytettynä. Eivätkös nuo 757:kat ole myös vuokrattuja koneita ?

 

Tuskin edes harkitsevat siirtymistä Airbus kalustoon.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan tulee halvemmaksi vuokrata tuo 767 esim. ILFC:ltä kuin ostaa se uutena tai käytettynä. Eivätkös nuo 757:kat ole myös vuokrattuja koneita ?

 

Tuskin edes harkitsevat siirtymistä Airbus kalustoon.

 

Jani

 

Semmonen mutu tuntuma minullakin on jotta liisattuja, milläpä rahalla sitä omaa kalustoa. Eikä se aina ole niin kannattavaakaan. Liisaavathan nuo isommatatkin. B767 voi vaan olla vaikeampi saada liisatuksi kuin 757:kaa, kapeimpia on kait rakennettu huomattavasti enemmän ja paksummat taas ovat paljolti reittiliikenteessä.

Olisi se kuitenkin hyvä, voisi olla että minäkin pääsisin ensi talvena kotimaisin siivin kaukoitään. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paras vaihtoehtohan ois sellainen konetyyppi jolla vois lentää nonstop lennon. Välilasku esim. dubaissa pidentää lentoaikaa huomattavasti. Minua se ei haitannut tuo välilasku, mutta joillekin ihmisille 12h lento saattaa olla liian pitkä ja uuvuttava

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän olisi sopiva kyllä. Ei tule ohjaamoporukallekaan mitään suuria muutoksia ja sillä jo lentää kaukoitään. En vaan jaksa uskoa siihen. Se on tietysti kalliimpi kone, eikä siitä saa läheskään sellaista sillipurkkia mitä b757:ta.

Molemmista saa kyllä sillipurkin. Air Finland ei vain ole tehnyt 757:sta sillipurkkia 219:llä penkillään...Finnairilla on 227 ja monilla brittifirmoilla on 240...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan tulee halvemmaksi vuokrata tuo 767 esim. ILFC:ltä kuin ostaa se uutena tai käytettynä. Eivätkös nuo 757:kat ole myös vuokrattuja koneita ?

 

Tuskin edes harkitsevat siirtymistä Airbus kalustoon.

 

Jani

Tietenkin on liisattu nuo AFI:n 757:t, ja 90% varmuudella tulee tuo uusikin olemaan liisattu. Eipä noin uuden ja pienen yhtiön kannata koneitaan mennä ostamaan.

 

Lienee muutenkin hölmöä ajatella, että jos AFI sattuisi joskus lähitulevaisuudessa laajarunkokoneen hankkia, kone olisi muu kuin 767. 767 kun on miehistöjen suhteen yhteensopiva 757:n kanssa, ja muutenkin passeli AFI:n kaltaiselle charteryhtiölle.

 

Eiköhän niitä vapaita 767:jakin löydy ihan tarpeeksi maailmalta. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Eiköhän niitä vapaita 767:jakin löydy ihan tarpeeksi maailmalta

 

No ihan varmasti löytyy, koska muutenkin ylikapasiteetin takia koneita on toimettomana ympäri maailmaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eikös noita käytettyjä 767:ja ole siellä Nevadan autiomaassa :P sieltähän saisi vaikka koko laivastollisen noita koneita.

 

Kukahan muuten omistaa nuo koneet jos ne sinne autiomaahan on pistetty ? Ainakin anetin mukaan niitä ollaan otettu uudestaan käyttöön.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eikös noita käytettyjä 767:ja ole siellä Nevadan autiomaassa :P sieltähän saisi vaikka koko laivastollisen noita koneita.

 

Kukahan muuten omistaa nuo koneet jos ne sinne autiomaahan on pistetty ? Ainakin anetin mukaan niitä ollaan otettu uudestaan käyttöön.

 

Jani

 

Lentoyhtiöt, leasing-yhtiöt...enpä usko että "purkaja" niitä omistaa. Ja varsin yleistä, että koneita otetaan uudestaan käyttöön. Muistaakseni Victorvillessä seisoi kolme vuotta uudehko A333. Kyseinen kone on nyt huollossa jossain ja rupeaa operoimaan jonkun Espanjalaisen lentoyhtiön piikkin (ei Iberia). Entinen Air Lingusen kone.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En jaksa kyllä tosiaan uskoa, että vaihtavat airbussiin. Mutta, mitenkäs olisi 753?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole ei, mutta onhan siinä yhä edelleen 757:kin kuvioissa mukana ja yhtä lailla 757-300 on 757 missä 200:kin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta eihän 753 ole laajarunko?

Enkä minäkään siihen bussiin usko, kyllä sen on oltava 763 ;)

 

Niin, ei 757 tietenkään leviä laajarunkoiseksi, mutta ei kait b767:kaan mikään varsinainen laajarunkokone ole ? Voitaneen sanoa että se on normaalirunkoinen ? Tietysti, jos tämä lausunto herättää närää Air Finlandin tai Boeing767 ihailijoissa, pyörrän kyllä sanani ja myönnän sen olevan laaajarunkoinen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole 767 ihailija, enkä inhoaja sen koommin, mutta kyllä se minun mielestäni on ihan laajarunko siinä missä A300:kin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mjoo, katselin vähän kirjoja ja niitten mukaan kaikissa 767 malleissa käytetään kahdeksaa penkkiriviä. Sehän tietäisi kahta käytävää, elikkä penkit kait menevät 2+4+2 ? Aika lähellähän tuo on jo laajarunkokoneen mittoja, riippuu nyt vähän paljonko siellä on rungossa leveyttä.

B757 on ainakin käytävä vedetty niin kapeaksi, että kun siinä on kärryt, ei kukaan pääse ohi. Eikä ne penkitkään mitään leveitä ole, siihen ei kertakaikkiaan mahdu. ;)

 

Kirjoitti nimimerkki Air Finlandillakin matkustanut. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

767 on muuten kapein laajarunkokone mitä on tehty...

Reittilennoilla on yleensä 2+3+2 siinä penkit mutta monet charterfirmat tosiaan ahtavat sen 2+4+2 ja se on aika tiukka jo.

 

nimim. Spanairin B767:lla matkustanut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään