Guest ceeZ

Hankinnassa digitaalinen järjestelmäkamera

54 viestiä aiheessa

Hei! Nyt ois hankinnassa Canonin digi järkkäri. Olisi kiikarissa tuo S3 IS (549€) ja EOS 350D (798€). Kumpi kannattaisi ostaa? Olisiko muita ehdotuksia? Kamera saisi olla kohtuu hintainen (Alle 900€).

(Hinnat Oulun kuva liikkeen web-sivuilta.)

-Oskari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

S3 on pokkari... EOS 350D varmasti parempi, tosin siihen joudut melkeenpä jonkun putken hommaamaan, jos meinaat koneita kuvailla. Että saattaa 900e budjetti tehdä vähän liian tiukkaa? S3:lla on kyllä varmasti ihan hyvä aloitella  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Järkkärin (350D) hintaan saat lisätä heti noin 300-500€ varusteisiin, että saat oikeasti sen järjestelmän (myöhemmin menee vielä lisää jos oikeasti innostut).

Itse en ole omistanut kun todellisia pokkareita (mahtuu hyvin taskuun) sekä filmi ja nykyisin digijärkkärin, joten minulla ei ole kokemuksia noista suuremmista pokkareista, mutta sanoisin kuitenkin, että järkkäri on aina järkkäri...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Nyt ois hankinnassa Canonin digi järkkäri.

Tähän väliin vakio: Miksi haluat 350D:n kun tuolla 750eurolla saisit Nikon D50 tupla kitin.

Ai niin minähän unohdin että oulun pojat pistää nekkuun jos on Nikoni ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai niin minähän unohdin että oulun pojat pistää nekkuun jos on Nikoni ;D

Niin, kentälle ei uskalla mennä, kun voi tulla ällästä otsaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ällällä taotaan järkeä päähän... ;)

Suosittelen ehdottomasti järkkäriä. Itselläni on 350D ja paluuta takaisin pokkareihin ei ole. Itse tilasin oman 350D:n objektiiveineen Saksasta, Pixxassissa näyttää olevan 350D + kitti vähän alle 700 euroa. Toki tuohon saa laittaa tietysti muistikortin ja mahdollisesti pidemmän putken kaupan päälle, jolloin hintaa tulee lisää.

www.pixxass.de

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

350D:tä jos meinaa hommata niin kannattaa odotella elokuun 24. asti ainakin. Silloin Canonilta tulee uusia julkistuksia ja 350D:n korvaaja on ihan mahdollinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, kentälle ei uskalla mennä, kun voi tulla ällästä otsaan. ;D

Tosiaankin.  ;D ;D

Olen kyllä enemmän Canonin puolella kameroissa. Että pitää tässä katsella. Mikähän muistikortti menee 350D:hen?

-Oskari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Compact Flash eli tuttavallisemmin CF.

Noita mul kyl on noista digeistä liikaakin. :D

-Oskari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita mul kyl on noista digeistä liikaakin. :D

-Oskari-

Muistikortteja ei ole koskaan liikaa! Paitsi jos ne on kaikki 32 megasia, niin niitä saa olla jatkuvasti vaihtamassa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mut tää hakkaa teidän kaikkien lelukanonit ihan täysin, kunnon pokkaria ei voita mikään!

No niin, vihdoinkin pikselimäärän lisäys, jolla on jopa käytännön merkitystä. Tossa on varmasti tosi pieniä ISO-arvoja ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on harkinnassa tuo Canonin S3. Järkkäriä en aio hankkia jo budjetin takia, lisäksi sitä on hakala kuljettaa fillarilla. Hieman on jäänyt vaivaamaan S3:n syvyysterävyysominaisuudet, joita tarvitsen lähinnä pienoismallien kuvaukseen. Olen käyttänyt tähän asti puoliautomaattista Minoltan XG-1 filmijärkkäriä 30-70mm putkella, jossa on 70 millin makro. F on 3.5-22. Kuvia olen ottanut 20-30 cm etäisyydeltä aukolla 22 ja olen huomannut, että syvyysterävyydessä olisi parantamisen varaa. Miten on asian laita S3:lla?

Kuvaan noin karkeasti mittasuhteiltaan 40 x40 cm tai sen alle olevia malleja niin, että mahtuvat juuri kuvaan. Filmijärkkärillä otetut, lähes suoraan edestä kuvatut ovat vähän aneemisia juuri tuon riittämättömän DOF:n takia. Sivukuvat ovat toki ok, mutta kuka sellaisia jaksaa katsella?(nihilisti kun olen) :P

Vastaan on tullut muuten tällainen sivusto DOF:in laskemiseksi: http://www.dofmaster.com/dofjs.html

Muutama filmijärkkärillä otettu kuva:

http://www.airlinercafe.com/pfs.php?m=view&v=102-revell-767-15.jpg

Syvyysterävyyksissä toivomisen varaa:

http://www.airlinercafe.com/pfs.php?m=view&v=102-rle-1.jpg

http://www.airlinercafe.com/pfs.php?m=view&v=102-MD-11-1.jpg

Eli jos hankin S3:n, mitä on luvassa? Dpreview on luettu, mutta se ei tarjoa valaistusta asiaan.

Kyseleepi

Juha S.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on harkinnassa tuo Canonin S3. Järkkäriä en aio hankkia jo budjetin takia, lisäksi sitä on hakala kuljettaa fillarilla. Hieman on jäänyt vaivaamaan S3:n syvyysterävyysominaisuudet, joita tarvitsen lähinnä pienoismallien kuvaukseen. Olen käyttänyt tähän asti puoliautomaattista Minoltan XG-1 filmijärkkäriä 30-70mm putkella, jossa on 70 millin makro. F on 3.5-22. Kuvia olen ottanut 20-30 cm etäisyydeltä aukolla 22 ja olen huomannut, että syvyysterävyydessä olisi parantamisen varaa. Miten on asian laita S3:lla?

Yleensä pokkareissa syväterävyys on huonompi tuossa mielessä, eli "liian hyvä". Käsittääkseni syväterävyyteen vaikuttaa kennon tai filmin koko, ja pokkareissahan se on kovasti pienempi kuin järkkäreissä.

Kannattaa varmaan mennä esim. Verkkokauppaan Ruoholahteen kokeilemaan erilaisia pokkareita (hypisteltävänä hyllyssä!" ja kokeilemaan makro-asetuksella vaikka kuvata niitä muita kameroita ja katsoa miten homma onnistuu.

Se saattaa makrolla olla ihan OK, koska siinä muutenkin syväterävyys on aika pieni, mutta en osaa sanoa sen tarkemmin, riippunee varmaan kameramallista hurjan paljon. Siksi ainakin itse kokeilisin jotta tietäisin varmasti.

Toisaalta jos ottaa esim. 10x optisella zoomilla, siinä tulee jo polttovälin avulla pienempi syväterävyys, joten sekin voi olla ihan toimiva ratkaisu: ei lähimakroa, vaan "pidemmällä putkella" vähän kauempaa? Esim. tuossa Panasonic Lumixissa oli aika hulppea optinen 10x zoomi ja iso näyttö takana josta kuvaa on hyvä rajata ja näkee jo syväterävyydenkin aika hyvin kuvaa ottaessa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tässä tarvittu suurempaa syväterävyysvaikutelmaa ?

Sitäkin varmaan, mutta toisaalta tausta on ihan kiva saada pehmennettyä myös.

Joka tapauksessa pokkareissa se ongelma tuppaa olemaan siinä että ihan kaikki on terävää. Eli saattaa olla hyvä valinta, mutta kannattaa käydä kokeilemassa.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, mä käsitin että järkkärillä(filmi) ei saanut riittävää syväterävyyttä, jotta koko malli olisi terävä. Kuvista ongelma havainnollistuu, keskirunkoon tarkennettu malli, on nokasta ja pyrstöstä pehmee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taikka kyllähän makroissa aina syväterävyys jää lyhyeksi, mutta pokkarin megazoomissa on aina surkea boke, joten tausta ei blurraannu nätisti. Järkkärillä pääseekin kunnon makrokakkulalla lyhimmältä matkalta täydellä aukolla tuommoisiin puolen millin terävyysalueisiin. Tässä esimerkiksi sinivuokko f:8:lla

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tässäpä hyvä aihe...... Tässä nyt, kun Esa laittoi tuon kuvansa, niin laitanpa oman kuvanikin, minkä olen jokin aikaa sitten ottanut Sigman 70-300 MACROlla... Onko "teknillisesti" lähelläkään hyvää? f 5.0

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hybridi :)

Ööh... Minä olen aina kuvitellut että järjestelmäkamera on sellainen jossa on kääntyvä peili. Ei taida S3:ssa olla kääntyvää peiliä?

Vai miten toi Hybridi oikein määritellään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööh... Minä olen aina kuvitellut että järjestelmäkamera on sellainen jossa on kääntyvä peili. Ei taida S3:ssa olla kääntyvää peiliä?

Vai miten toi Hybridi oikein määritellään?

"Pokkarin ominaisuudet mutta pitkä polttoväli"?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään