Guest GShock

Olipahan rynkytysta... :)

5 viestiä aiheessa

Juu, taytyy todeta etta en ole aikaisemmin vastaavanlaisessa turbulenssissa ollut kuin mita oli Finskin lennolla 2.3. aamusella Hesasta Amsterdamiin. Kipparin mukaan tuuli puhalsi sivulta 200 km/h, mutta enpa sitten tieda. Oli hiukka hankalaa saada teekuppia osumaan huulien valiin ja siihenkin ainoa vaihtoehto oli housujen kautta. Kippari hiukan aikaa rynkytytti airbussia kunnes sitten laskeutui muutaman sata jalkaa alemmas jossa olikin jo paljon tyynempaa...

 

Samalta reissulta voisi todeta myos loistavana yllatyksena Malaysian Airlinesin jumbon kakkoskipparin joka hoiti todella mallikkaasti jumbon laskeutumisen Kuala Lumpuriin. Oli niinsanotusti hoyhenenkevyt laskeutuminen, en olisi uskonut moisen olevan mahdollista tuommoisella rotiskolla. Ja oli muuten viela Malaysianin toiseksi uusin jumbo, 9M-MPP!

 

Nyt olen siis Indonesiassa Balilla ensi viikon keskiviikkoon asti, jolloin olisi tarkoitus palata KLaan ja sielta sitten (jos vain tilaa enaa on) kayda paivareissulla Singaporessa Singapore Airlinesin 777lla ykkosluokassa. Otan kylla kuvia, don't worry.... 8)

 

Sorry siis ettei skandit nay, eivat nayta paikalliset moukat tuntevan skandinaavisia kirjaimia. Humph! ::)

 

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Sorry siis ettei skandit nay, eivat nayta paikalliset moukat tuntevan skandinaavisia kirjaimia. Humph! ::)

 

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

 

Ei haittaa, muista sitten kanssa kuvia, kröhm, Balilta. :D;D Hyvää lomaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing 747 on melko tunnettu pehmeistä laskuistaan. Liekö syy se että niin isot siivet synnyttävät suuren maavaikutuksen, ja juuri se koko ja laskutelineiden määrä saattaa saada kosketuksen muutenkin tuntumaan melko vähäiseltä ainakin tietyissä osissa konetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Karsein lasku mita koskaan olen kokenut oli Air Francen B742 kovassa sumussa CDG:lle. Jumalaton tomays, aivan kuin ei olisi flarea tehnyt ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing 747 on melko tunnettu pehmeistä laskuistaan. Liekö syy se että niin isot siivet synnyttävät suuren maavaikutuksen, ja juuri se koko ja laskutelineiden määrä saattaa saada kosketuksen muutenkin tuntumaan melko vähäiseltä ainakin tietyissä osissa konetta.

Sepä se, maaefekti. Valtava siipipinta-ala aiheuttaa semmoisen maaefektin että laskeutua voi periaatteessa jopa ilman minkäänlaista loppuvetoa, eikä tömähdys silti ole hirmuinen. Osaavissa käsissä 747 on varmasti eräs maailman mukavimmista koneista kyydissäolijoille - suurehko massa antaa tiettyä stabiliteettia jota ei ihan pikkuinen tuulenhenkäys rytkäytä suuntaan eikä toiseen. Helppo huomata just noissa kuvissa mitä 747:n laskeutumisista on otettu puolijärjettömissä tuulioloissa... jumalattomassa kulmassa tullaan loppuvetoon, sitten potkaistaan pikkusen peräsintä kehiin, nokka kohti keskiviivaa ja tuodaan kone alas niin pehmeästi ettei puolet matkustajista älyä edes laskeutuneensa. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään