Ilkka Mäkelä

"Kansalaisasetarkastajat" protestoivat USA:n rahtilentoja vastaan Skotlannissa

12 viestiä aiheessa

Prestwick Airport Skotlannissa on joutunut muutaman viime päivän sisällä kaksi kertaa protestoijien "hyökkäyksien" kohteeksi, koska epäillään, että USA:n rahtikoneet pysähtyvät Prestwickissä matkalla Israeliin mukanaan pommeja/aseita Israelin armeijalle.

Ensin neljä "citizen weapons instructoria" pääsi turva-aitojen läpi juoksemaan kiitotielle.

Nyt on seitsemän henkilöä päässyt Prestwickin rahtialueelle ja kolme jopa sisään rahtikoneen ohjaamoon...

Minkähänlainen turvajärjestely tuolla kentällä on, kun tällaista pääsee tapahtumaan?

Viime viikolla on vakuutettu, että USA:n sotilasrahtikoneet eivät enää käyttäisi Englannin siviilikenttiä välilaskuihin viedessään aseita Israeliin. Nämä protestoijat eivät ilmeisesti tuota ole uskoneet.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/glasgow_and_west/5251438.stm

edit, mk: linkki kuntoon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkähänlainen turvajärjestely tuolla kentällä on, kun tällaista pääsee tapahtumaan?

No mikäli tuossa BBC:n uutisessa olevassa kuvassa näkyvä kapea tie on yleinen tie, niin eipä taida kentälle pääseminen kummoisia kykyjä vaatia. Tuota puuhaa harrastavalla Trident Ploughshares-ryhmällä kun vielä muutenkin on kokemusta tunkeutumisista paikkoihin joihin heillä ei sinänsä ole mitään asiaa. Hehän ovat harrastaneet tunkeutumisyrityksiä Britannian laivaston ydinsukellusvenetukikohtiin. Joskus ovat jopa onnistuneet pääsemään aidan sisäpuolelle ennen kuin ovat jääneet kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole juurikaan hankalaa yllättäen päästä lentokenttäalueelle, mutta hankalampi ongelma on pois pääseminen ilman seuraamuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä meikäläisen IE ei tuota sitten ymmärrä, koska minulle tulee edelleenkin 404-page not found.

Mielenkiintoista, testasin tuon myös IEllä (käytössä mulla on Opera) ja aukesi ihan OK. Ja mun IE on "vanha kuin taivas"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä nyt on tietysti off-topiccia, mutta tähän päivään mennessä kaikki Juhan ja muidenkin laittamat pitkät tai lyhennetyt linkit ovat auenneet ihan siististi, mutta tämäpä BBC:n lyhennetty linkki linkki ei suostu vieläkään aukeamaan.

Onkohan koneeni kaapattu vai missä lienee vika? Itselläni myös kaikki itse postatut linkit ovat esikatselussa ja jälkeenpäinkin auenneet, ilman, että niitä olisi tarvinnut korjata (paitsi pari ylipitkää linkkiä on modejen puolesta lyhennetty tässä parin vuoden aikana). Ei vanha enää ymmärrä. Konekin on manuaalisesti virustarkastettu läpi 2 kertaa viime viikkoina ja täydellinen F-Securen palomuuri/virusturva koko ajan päällä. Menee jo mietintämyssyn puolelle.

Ehkä modet siirtävät tämän parempaan osastoon/ketjuun, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin, aukesiko kaikilla muilla suoraan tuo Juhan lyhentämä BBC:n linkki?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä modet siirtävät tämän parempaan osastoon/ketjuun, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin, aukesiko kaikilla muilla suoraan tuo Juhan lyhentämä BBC:n linkki?

En lyhentänyt tuota linkkiä vaan se on suoraan BBC Newsin sivujen UK-versiosta. Tuo pitempi tulee näköjään sivujen international-versiosta. Mun IE 5.5 avaa sen ihan OK:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ehkä tämä selvensi asiaa. Minulla on BBC:n vakioasetuksena International version...

Ilmankos ei toiminut. Vähän sama kuin yhteys flightforum.fi - fsnordic.net/discussion-ketjujen välillä ei aina onnistu?

Huhhuh...ehdin jo pelästyä, että joudun ostamaan uuden koneen...vaikka kyllä pitäisikin ostaa, koska pyörin kapasiteetin ylärajoilla. Puolustukseni on, että tämän Compaqin sain ilmaiseksi  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas taas kerran  :thmbdn:

Kaikkien paitsi yhden Prestwickin kentälle vuosi sitten tunkeutuneiden henkilöiden syytteet on hylätty, syystä että "lentokentän aidassa olevissa kylteissä ei selvästi mainittu sitä, että kentälle tunkeutuminen on rangaistavaa".

Siis, onhan se nyt ilman muuta selvää, että jos tunkeudutaan lentokentälle ja vielä sisään sotilaskoneeseen, niin ei se voi olla sallittua  >:(

Naurettavaa, että tuollaisen muotoseikan takia syytteet menivät nurin, mutta niin kai siinä sitten käy.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/glasgow_and_west/6941140.stm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään