Guest ohjvg

fedEx-NewEx

10 viestiä aiheessa

Mitä mieltä te olette? Voiko suomalainen mainosfirma tuottaa palveluja jotka auttavat asiakasta erottumaan kilpailijoistaan, kun yritys itse ei osaa kuin kopioida ja soveltaa jo olemassa olevaa tunnettua brändiä omassa liikemerkissään? Oli pakko avautua, kun asia on ärsyttänyt jo pitkään. Ja nyt vielä enemmän kun kyseisen firman mainoksia on jo siellä sun täällä Kotkan katukuvassa.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kaikenlaista sitä näkeekin  :laugh: erottua... yeah right. Taitaa olla sama fonttikin FedExin kanssa  :P

Jani

On niillä sentään varjostus tuossa omassa logossaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jaa, enpä olisi tuota "samannäköisyyttä" edes huomannut, ellet olisi asiasta maininnut. Henk. koht. koen tuon aika vähäpätöiseksi "samankaltaisuudeksi". Mielikuvitusta pitää käyttää, että voi sotkea nuo kaksi puljua keskenään :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No onhan toi fontti vähän kapeampi ja huom. pikku-e:n kärki. Vähän eri suuruusluokan puljuja, tuskinpa noita voi sekoittaa toisiinsa kovin helposti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, toki on pieniä eroja, mutta pointtini oli, että kuitenkin logon idean juuret ovat FedEx:issä. Yllättäen kirjainten määrä, kaksivärisyydellä kikkailu, kirjaisinlajin tyyli lähestulkoon ja loppuminen Ex:ään on ihan puhdasta kopiokamaa. Heidän katumainoksissa kirjaimia ei ole edes varjostettu eron tekemiseksi. En ainakaan minä kääntyisi mainosfirman puoleen, joka ei osaa tuon enempää olla omaperäisempi. Mitäköhän tarjoaisivat asiakkailleen? Coca Cola tai McDonalds -kopiota?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota graafistasuunnittelua kun nyt on jo vuosikymmeniä (taitaa olla lähemmäs sataa kuin viittäkymmentä vuotta) tehty, niin luulen niiden "ihan uusien" ideoiden olevan aika kiven alla nykyään. Homma on nykyisin ehkä enemmänkin yhdistää asioita uudella tavalla, jota tuo mainos nyt ei kylläkään ehkä ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään