Guest Rikuuho

Lempi autosi merkki?

1 597 viestiä aiheessa

Tjaa, meikäläisen Saapikkaasta saa kyllä takapenkin nurin, mutta ei se silti aina riitä kun takaluukku on sedanissa sellainen, ettei siitä saa niin isoa tavaraa tungettua kuin sisälle mahtuisi. Kyllähän silloin kannattaa hankkia farmari, kun on autoa hankkimassa ja tarkoitus on kuskata useamminkin tavaraa tai on vaikka useampi lapsi tai koira. Onhan farmarimalleja Bemarilla ja Mersullakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi tossa kolmos bemussa on lisävaruste :P

Mutta niinku Timo S sanoikin tossa, niin kun monet nämä bemarit ja mersut eivät ole niitä tavarankuljetusautoja eikä niiden ostajat yleensä paljoa kaipakkaan että se Askon hylly sinne mahtuisi vaan ne tilataan kuljetuksella himaan tjsp. Samin vertailu oli taas vaihteeksi aika hauska mutta onneks Timo piti kurinpalautuksen mun puolesta, kerrankin joku muu ;D:thmbup:

Saa tulla ihan vapaasti katsomaan sitä touhua. Kyllä sieltä vaan yllättävän usein putkahtaa noita loistoautoja, joihin pitäisi tunkea vähän isompaa kamaa...vaikka kotiinkuljetus on keksitty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi tossa kolmos bemussa on lisävaruste

Joo niin kuin tuossa oli todettiin, niin eihän se mikään tavarankuljetusauto tietysti ole ... Mutta aina joskus tarve voi tulla kuskata jotain isompaa/pidempää tavaraa (jota varten tuskin pakettiautoa ostetaan ..  :P ). Ja ainakin minun mielestä tuo pitäisi olla yksi niitä "perusjuttuja", jonka kaikissa autoissa olettaisi olevan.

Toinen juttu mikä muuten ihmetyttää on tuo start-nappula käynnistyssysteemi. Eli laitetaan avainkortti slottiin ja käynnistys tapahtuu napista painamalla.. Mikä etu tässä on?  TM:n käyttötestiä joku aika sitten lueskelin (oliko BMW 1 .. ei muista?) ja siinä ainakin muutama pikku "bugi" tuossa systeemissä oli, millä sai mm. akun tyhjenemään autosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä etu tässä on?  TM:n käyttötestiä joku aika sitten lueskelin (oliko BMW 1 .. ei muista?) ja siinä ainakin muutama pikku "bugi" tuossa systeemissä oli, millä sai mm. akun tyhjenemään autosta.

Ainakin luvaton käyttöönotto on huomattavasti vaikeampaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saa tulla ihan vapaasti katsomaan sitä touhua. Kyllä sieltä vaan yllättävän usein putkahtaa noita loistoautoja, joihin pitäisi tunkea vähän isompaa kamaa...vaikka kotiinkuljetus on keksitty.

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa tai jotain sinne päin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo niin kuin tuossa oli todettiin, niin eihän se mikään tavarankuljetusauto tietysti ole ... Mutta aina joskus tarve voi tulla kuskata jotain isompaa/pidempää tavaraa (jota varten tuskin pakettiautoa ostetaan ..  :P ). Ja ainakin minun mielestä tuo pitäisi olla yksi niitä "perusjuttuja", jonka kaikissa autoissa olettaisi olevan.

Senpä takia se lisävaruste ruksattiin eikä jätetty ruksaamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Toinen juttu mikä muuten ihmetyttää on tuo start-nappula käynnistyssysteemi. Eli laitetaan avainkortti slottiin ja käynnistys tapahtuu napista painamalla.. Mikä etu tässä on?  TM:n käyttötestiä joku aika sitten lueskelin (oliko BMW 1 .. ei muista?) ja siinä ainakin muutama pikku "bugi" tuossa systeemissä oli, millä sai mm. akun tyhjenemään autosta.

Tiedä sitten tosta, mutta ainakin tossa kolmosessa on sama jätätkö autoon virran vai et (eli avaimen sisääntyönnettynä vai vain "pidikkeessä") koska auto sammuttaa kyllä itse itsensä vaikka jättäisit radion ja valot pauhaamaan.. Varmaan softabugi mikä on helppo päivittää :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkotus ei ollu mollata noita sedaneita, en vaan sillon töissä meinannu uskoa, että siitä autosta ei saa niitä penkkejä alas. Kun nyt olettais, että jos autosta maksaa riittävästi, tollaset tulis ilman muuta vakiona.

Enkä mä nyt mitään vertaillut, kallista ja halpaa. Tuli vaan mieleen tuo lause mitä ylhäällä sanoin.

Enkä ole tippaakaan kateellinen mersu, bemari kuskeille. Aivan sama millä ajavat. Se vaan, että tosiaan jos ne ei sitten tavaran kuljetusautoja ole, niin miks niillä vaivaudutaan sitten ees hakemaan mitään tavaraa ja kiroilla siitä sitten asiakaspalvelijalle...kun tarkotus oli vähän sanoa sitä, että mulla tosiaan meni hetki, että ymmärsin ettei siinä autossa ole kääntyviä takapenkkejä. No joo.

Eli Timo, sori nyt jos meni herne nenään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
. Kun nyt olettais, että jos autosta maksaa riittävästi

Hinta ei kyllä mitenkään korreloi penkkien kanssa, ei sitten yhtään. Maksaahan johonkin Porscheen Porsche GT3 kisapenkitkin kahden Aygon verran, eikä niitä voi edes liikuttaa muuten kuin edes tai taakse ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinta ei kyllä mitenkään korreloi penkkien kanssa, ei sitten yhtään. Maksaahan johonkin Porscheen Porsche GT3 kisapenkitkin kahden Aygon verran, eikä niitä voi edes liikuttaa muuten kuin edes tai taakse ;)

Aivan. No joo ois mun pitäny taas pitää vaan naamani kiinni, niin ois tämäkin väittely saatu vältettyä, kun heti selitetään, että kateellisuutta ja rutkuja ja romuja....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan. No joo ois mun pitäny taas pitää vaan naamani kiinni, niin ois tämäkin väittely saatu vältettyä, kun heti selitetään, että kateellisuutta ja rutkuja ja romuja....

Kuka noin on sanonut?  ??? Eihän tässä nyt mistään kateellisuudesta tms ole kukaan (tällä kertaa) maininnut. Ja hyvä että tuodaan mielipiteitä, eiks täällä kuulu kuitenkin keskustella ja vaikka väitellä myös välillä? :) Ja nytpähän sitten tiedät että hinnalla ei ole tekemistä penkkien monikäyttöisyyden kanssa ;D;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka noin on sanonut?  ??? Eihän tässä nyt mistään kateellisuudesta tms ole kukaan (tällä kertaa) maininnut. Ja hyvä että tuodaan mielipiteitä, eiks täällä kuulu kuitenkin keskustella ja vaikka väitellä myös välillä? :) Ja nytpähän sitten tiedät että hinnalla ei ole tekemistä penkkien monikäyttöisyyden kanssa ;D;)

No joo Timo tuossa alko pohtimaan, että olenko kateellinen tai jotain. Tarkotus oli vaan pohtia, että miksei rahalla saa kaikkea heti. No se siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo Timo tuossa alko pohtimaan, että olenko kateellinen tai jotain. Tarkotus oli vaan pohtia, että miksei rahalla saa kaikkea heti. No se siitä.

Niin tuolla jo aikasemmissa viesteissä, jep jep.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli Timo, sori nyt jos meni herne nenään.

Ei todellakaan mennyt herne nenään. Minun puolestani saat inhota mersuja ja bemareita ihan niin paljon, kuin haluat ja tuoda jopa sen esillekin. Sinulla on siihen täysi oikeus, mutta jätä nuo typerät vertailusi pois, joissa ei ole yhtään mitään järkeä.

Minusta tuollaiset älyttömät vertailut saavat sinut näyttämään kateelliselta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Minusta tuollaiset älyttömät vertailut saavat sinut näyttämään kateelliselta.

No jaa. Tällä foorumilla on älyttömämpiäkin vertailuja tullut vastaan.

Laihentakaapas pojat vähän seosta vaihteeksi, jookos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu...näinhän se on, että jotenkin on tottunut siihen, että sedaneissa penkit kääntyy "nykypäivänä". Mutta kun asian tietää, niin ei siinä mitään ihmeellistä ole, tilatessa vaan rasti kyseisen lisävarusteen kohdalle ruutuun, niin homma on selvä. Enemmänkin olisi omaa tyhmyyttä, jos tilaa uuden kalliin auton eikä selvitä mitä siihen kuuluu ja miten saisi sellaisen, jota tarvitsee.

Minulle on ainakin aivan sama tuleeko se "automaattisesti" vai pitääkö se tilata...kunhan tiedän varautua asiaan. Eli osaan laittaa sen rastin ruutuun tai käytettyä ostaessa osaan tarkistaa, että olihan tässä nyt se varuste.

Itsekään en tuosta start-nappulasta erityisesti pidä...en jaksa ymmärtää, miksi sellainen tarvittaisiin. Mutta taitaa olla taas sitä "nykypäivää", eli aika monessa automerkissä noita nykyään on, on vissiin sitten niin paljon olevinaan hienomman oloinen. Etuahan tuosta ei ole, kun periaatteessa tarvitsee se "avain" silti laittaa slottiinsa kuten ennenkin, mutta lisäksi painaa vielä eri paikasta. Perinteisellä virtalukollahan koko homma hoituu yhdestä paikkaa, eli on sen verran "helpompaa". Mutta: tuohon start-nappiin saa sen mikälie-mukavuustoiminnon, jossa sitä mötikkää ei tarvitse laittaa ollenkaan siihen slottiin eikä sitä tarvitse ollenkaan painaa, että ovet aukeavat. Riittää, että mötikkä on taskussa ja ottaa ovenkahvasta kiinni, niin se aukeaa....ja pelkkä start-napin painallus käynnistää auton. Silloin se on ihan perusteltua. Tosin tämäkin härpäke oli sitten lisää maksava lisävaruste...tietenkin.

Satuin katsomaan tähän ketjuun ja hieman hymyilyttää tuo keskustelu muilta osin....itselleni on yks hailee, millä autolla ajan tai millä kukakin muu ajaa. Minulle riittää, että omalla autollani on juuri minun itseni hyvä ajaa ja että minulla on ko. autoon varaa (aiheuttaa tiettyjä rajoituksia valinnoissa, varsinkin kaikenlaisissa lisähärpäkkeissä). Muiden mielipiteet siitä "omasta merkistäni" eivät paljon hetkauta, enkä näinollen jaksa edes omaa merkkiäni kehua tai haukkua. Auto on minulle vain auto, jolla pääsee liikkumaan. Joillekin se tuntuu olevan elämää suurempi asia, mikä sinänsä on ihan jokaisen oma asia....onhan minullekin ilmailusta tullut vähän samanlainen asia enkä ihmettele yhtään, jos joku pitää minua vähän hulluna sen takia ;-)

t. tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Australialaiset tehdään hieman naurettavaksi tuossa alussa ;D Hyvä idea videossa todellakin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään