Antti Palsola

Linaten onnettomuuden loppuraportti valmis

15 viestiä aiheessa

Mielenkiintoisia nuo videot tuolla.

Mahtoi Citation mennä osiksi kun MD törmäsi siihen rotaten jälkeen 147 solmun nopeudella.. Todella ikävä onnettomuus. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahan näköinen tuo viimeinen video, jossa näytetään takeoff MD:n ohjaamosta. Näyttää hirveältä kun rotaten aikana sumusta putkahtaa toinen kone kiitoradalle. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika hurjaa touhua, kesti hetken ennenkuin lennonjohto tajusi, että on tapahtunut onnettomuus.

Millä saa nuo videot näkyviin, kun ei mediaplayer mulla toiminut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuossa tilanteessa muuten teoreettisintakaan mahdollisuutta pelastaa kone, jos toinen moottori tippuu pois vahingoittamatta ohjausjärjestelmää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika hurjaa touhua, kesti hetken ennenkuin lennonjohto tajusi, että on tapahtunut onnettomuus.

Millä saa nuo videot näkyviin, kun ei mediaplayer mulla toiminut?

 

Windows Media Player... päivitä se ilmaiseksi Player 9:iin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huono aika vitseille Milanon tornissa sinä aamuna:

 

GND: Kuultiin just useita pamauksia peräkkäin kuin jostain moottorista.

 

TWR: Niin mekin, mutta ei tiedetä mikä se oli.

 

GND: Ihan kuin joku moottori oli sakannut.

 

TWR: Ei, se oli kuin joku olisi paukauttanut vaihtovuoron lennonjohtajan päätä ikkunaan. Sellainen ontto kaiku, tiedättekste. Noh enivei, ei mitään huolestuttavaa.

 

(Naurua taustalla)

 

TWR: Missäs Sassi on ? Tää sumu, eikä tutkaa. Toinen kone sanoi nähneensä tulijuovan, mutta meidän mielestä sen pitäisi olla ilmassa.

 

GND: Mä en oo varma missä se on, onks se radalla vai onks se pudonnu.

 

- - -

 

GND: Mä luulen että Sassi on törmännyt tobagoon.

 

TWR: Voisko joku kertoa mikä tobago on ?

 

GND: Siellä missä matkatavarat lastataan ja puretaan.

 

TWR: Herra jumala.

 

 

- - -

 

Kahdeksan vuotta vitsinvääntäjälle.

 

Erkki

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö eilisten uutisten mukaan lentoaseman johtaja ja lennonjohtaja saanut just ne kovimmat kakut, siis 8 vuotta kumpikin?!

 

Kyllä, näin se oli. Kuulostaa aika uskomattomalta, että tuolla kentällä ei ollut esim. maatutkaa, jolla koneiden rullauksia ym. olisi voitu seurata, vaikka kenttä on usein sumun peitossa. Eipä siinä sitten tarvi paljon ihmetellä, kun tämmöisiä onnettomuuksia sattuu :(.

 

Ilkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, näin se oli. Kuulostaa aika uskomattomalta, että tuolla kentällä ei ollut esim. maatutkaa

 

Tai oli maatutka mutta se oli ollut rikki jo pari vuotta. Mahtaneeko jo toimia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, näin se oli. Kuulostaa aika uskomattomalta, että tuolla kentällä ei ollut esim. maatutkaa, jolla koneiden rullauksia ym. olisi voitu seurata, vaikka kenttä on usein sumun peitossa. Eipä siinä sitten tarvi paljon ihmetellä, kun tämmöisiä onnettomuuksia sattuu :(.

 

Kyllä näitä vilkkaita sumuisia kenttiä on maailman sivu hoidettu ilman maalikennetutkaa menetelmin. Menetelmät eivät ainakaan kaadu yllättäen ja jätä kusiseen paikkaan, kuten olen nähnyt viime päivinä tapahtuvan eräässä tutkalennonjohdossa päivittäin useampaan otteeseen.

 

Syyllisiä on jo rangaistu, ne kuolivat sinne Cessnaan. On kuitenkin oikein, että lentokentän kunnosta vastaaville virkamiehille häkki heilahti, mutta lennonjohtajan osuutta on vaikea mieltää vankeusrangaistuksen arvoiseksi. Aina vaan absurdimmaksi menee nämä rangaistukset; tuntuu melkein, että syyllinen on löydettävä hinnalla millä hyvänsä.l

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aina vaan absurdimmaksi menee nämä rangaistukset; tuntuu melkein, että syyllinen on löydettävä hinnalla millä hyvänsä.

 

Sitähän se nykyään on - kaikki on hyvin kun löytyy syntipukki jota voidaan rangaista mediassa.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdysvaltalainen tuomioistuin on päättänyt, että uhrien omaisten Cessna Aircraft-yhtiötä vastaan nostamaa korvauskannetta ei käsitellä USA:ssa. Omaiset katsovat Cessnan korvausvelvolliseksi, koska onnettomuuden aiheuttanutta konetta ohjasivat Cessnan työntekijät. Oikeuden mielestä juttu pitää käsitellä Italiassa. Kanteen nostajien joukossa on myös neljä suomalaista.

 

http://www.msnbc.msn.com/id/29923698/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään