Guest laurindo

Biletyksestä....

61 viestiä aiheessa

Nyt on ihan pakko avautua...

Eilen järjestettiin taas vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä lakkiaisbileet. Itse ostin 15€ maksavan lipun edeltävänä päivänä kavereiden yllyttämänä. Luulin, että tiedossa olisi mukavat juhlat joissa seurusteltaisiin sivistyneesti ja ehkä nautittaisiin _muutama_ olut. Mutta päästyäni paikalle minua odotti järkytys: varmaan 500 juuri yo-lakin saanutta nuorta riehui kännissä ympäri taloa. Siis mitä hiton järkeä siinä on? Omatkin kaverini joita luulin ihan sivistyneiksi ihmisiksi alkoivat näyttää liiallisen alkoholinkäytön merkkejä: ihmeellistä halailua, valituspuheita ja riidan haastamista. Miten normaalisti niin mukavat ihmiset muuttuvat noin paljon? Mitä ihmeen järkeä on vetää koulutyön päätöksen kunniaksi pää täyteen ja sen jälkeen heilua päämäärättömästi ympäriinsä? Minullekin tuli muutaman kerran kännissä olevia tuntemattomia herroja heittämään jotain ihme juttua. Teki mieli vetää kys. herroja tauluun sillä hetkellä. Muutamat ala-asteella kympin oppilaiksi muistamani henkilötkin käyttäytyivät yliaktiivisesti eikä vanhasta rauhallisesta käytöksestä ollut merkkiäkään. Kävi vähän kavereita sääliksi...

Sitäpaitsi miten ihmeessä tuollaiset bileet voidaan järjestää vanhassa arvokkaassa talossa. Vanhalle ylioppilastalolle sopisi paremmin jotkut mukavat ravintolailtamat. Mutta ei näytä sopivan arvon bilettäjille. Onhan se tosi kivaa kun oikeastikin hienon talon lattiat ovat ihan tahmeat ja oksennusta siellä täällä. Miksei voida juhlia siten että kaikilla on mukavaa ja eritoten niin että kaikki ovat selvinpäin. Onhan se tietysti tosiasia että suomalaiset eivät osaa olla mukavia ilman alkoholia, mutta tarvitseeko mopon keulia joka kerta pusikkoon. Itse en juonut tippaakaan alkoholia mutta tuli silti huono olo kun katselin muiden menoa. Todella säälittävää toimintaa...  :-\

Kertokaa omia mielipiteitänne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulle tulee heti ekaksi mieleen, että voiko n.500 juhlijaa olla väärässä juhlimisen tarpeellisuudesta??

Ja kyllähän se aina on ollut ja tulee olemaan, että kun jotain juhlitaan,niin siinä viini myös virtaa......

Itse olisin vetänyt kuupan jumiin, niin ei olis tarvinnut ihmetellä muiden touhuja........ ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimimerkki. Kampin tuuletusaukossa viimeyön osittain nukkunut, kun ei ollut rahaa mennä kotia. 8)

;D Eipä ainakaan kylmä tullut? :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin Lauri, tällasta tämä nyt sitten on, elämä lukion jälkeen. Eikä se siitä miksikään tule muuttumaan, siis se mitä muut tekevät. Ainoa mikä muuttuu on se että sinä opit välttämään tällaisia tilaisuuksia missä et viihdy ja hakeudut sinne missä mieluummin aikasi vietät. Vaikeahan sitä on olla siellä missä ei viihdy, tämä on ihan selkeä valinta, joko on mukana tai ei sitten ollenkaan.

Eikä kavereiden käyttäytymistä kannata jäädä niin kelaamaan, se on niiden asia.  ;) Liian pitkälle menneet katuvat tekosiansa ihan itse vaikkeivat sitä aina myönnäkään. Ja mitä tulee sivistyneisyyteen niin olen 25 vuoden muusikko urani aikana nähnyt ihmisiä ministereistä kapiaisiin, naisia ja miehiä, joiden sivistynyttä käyttäytymistä ei aina oikein kannata mitata tai pohtia sen enempää...  ;D

Yksi asia jäi kuitenkin ihmetyttämään, mitä on ihmeellinen halaaminen? Minä olen itse kokenut halaamisen yleensä varsin miellyttävänä.... 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kuten todettua, jos et itse juo niin tuollaisissa pippaloissa tunnet olosi eittämättä outolinnuksi. Ja jatkossakin bilepaikkoja voi olla hankala löytää. Mutta mitä tulee tuohon kommenttiisi vastuullisesta työstä....jos lentjäksi pääsy evättäisiin sillä perusteella, että olet joskus ottanut nk. "paavikännit", eipä taitaisi meillä olla paljoa pilotteja taivailla kruisailemassa...  ;D

Tiedän, ettet kovin tosissasi voinut tuon kommentin kanssa olla, mutta en voinut olla kommentoimatta...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis sellanen lähentely ja liian läheinen olkaan taputtelu.(Tuo saa sen kyllä kuulostamaan siltä että he pitävät minua jotenkin viehättävänä  :-\  :-[ )

Öö... jos kyseessä on sukupuoli mistä sinä eniten tykkäät niin come on... it's a game, play it!  ;)

Siis en minäkään tuomitse sitä jos käy ottamas yhden tai kaksi ja pelaa vaikka biljardia samalla. Se on ihan mukavaa.

Jees, sinä teet sitä mikä sulle sopii.

Mutta täytyykö vetää överit?

Ei tietenkään täydy. Se vain ei ole sinun asiasi miettiä mitä muut tekevät. Ikävää ja ymmärrän todellakin pettymyksen kun olen joskus itse samassa tilanteessa maailmaa ihmetellyt, mutta kun ihmisiä on joka lähtöön.

Siellä juhlissa mietin että minä taidan olla tässä talossa (mukavien vartijoiden) lisäksi ainoa vastuullinen ihminen ja että noille kännääjille ei saa koskaan antaa mitään vastuullista työtä(esim. lentäjä).

Se mitä kukin tekee vapaa-ajallaan ei kuulu muille, eikä lentäjienkään tarvitse istua kotona vapaapäivinä. Vastaus mietelmääsi on se että kyllä heille saa antaa vastuullista työtä, näin on aina tehty ja näin tullaan aina tekemään. Jos alkoholi muodostuu ongelmaksi työelämässä, mikä on ihan eri asia, niin siitäkin yleensä seuraa tietyt kuviot ja henkilöt poistetaan vastuullisista tehtävistä tavalla tai toisella.

Mutta kaipa se johtuu lähinnä siitä että itse hakeudun sellaiseen seuraan jossa tunnen olevani osa porukkaa enkä mikään outolintu.

Niin paitsi eilen...  :)

Anyway, eipä noita kannata sen ihmeemmin jäädä miettimään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ja eihän kerta vielä homoksi tee.........

Sori, oli pakko laittaa kun tuo poikarakkaus otettiin esille... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis heihei. Viinan juomisessa ei ole mitään pahaa kun sitä kohtuudella ja joskus myös reilustikin nautitaan! Viina on useiden ihmisten tapa rentoutua tässä nykymaailman valitettavan stressaavassa elämässä. Ihmistä ei voi tuomita alkoholin nauttimisen takia! Alkoholismi on sitten eri asia.

Viina on viisasten juoma!!!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ainakin mun tapauksessa kuva ihmisestä muuttuu aika paljon jos näen sen kännissä. Että jos pitäisi ottaa vastuulliseen duuniin sellainen jonka olen nähnyt kännissä ja sellainen jota en ole, niin kyllä ottaisin sen josta minulla on parempi kuva. Eli varmaan arvaatte kumpi olisi kyseessä...En vaan voi sille mitään että en suhtaudu yhtä kunnioittavasti niihin jotka vetävät liikaa viinaa.

No ehkä tähän kaikkeen tottuu... ikävä tilanne sinulle olisi esim. se että pomosi, jota kunnioitat ja joka työssä osaa asiansa, sattuu vapaa-ajallaan olemaan viinaan menevä jolloin sinulla on tässä vaikea moraalinen ongelma. Ja näitä esimerkkejä voi sitten löytää lisää mielin määrin....

Minusta kannattaa ennemminkin miettiä sitä kuinka nämä ihmiset kohtelevat sinua jos heidän kanssaan tarvitset olla tekemisissä. Tähän kun voit itse vaikuttaa. Voit hyvin kieltäytyä keskustelemasta joistakin asioista jos jompi kumpi tai molemmat ovat liian humalassa. On luonnollista että ihmiset ovat baarissa niin kuin ovat, jos tätä tapahtuisi työpaikalla niin silloin on luonnollista ja oikein miettiäkin kunnioituksen kohdetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja nyt vielä täytyy tähän todeta ihan rehellisesti kun tuosta töihin ottamisesta alkoholin nauttimisen perusteella puhuttiin, niin ennemmin ottaisin töihin alkoholia normaalisti nauttivan immeisen kuin absolutistin.

Ko. "sairauden" mukana kun tahtoo tulla aina jotain muitakin onkelmia.

Saatan olla nyt melko julma mielipiteeni kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pitää rentoutua ja päästä eroon työstään niin voi lähteä vaikka matkalle tai rentoutua jonkin harrastuksen parissa. Ei siihen välttämättä alkoholia tarvita. Eihän se ole mitään rentoutumista jos juo liikaa. Näytän olevan muita ikäisiäni henkisesti vanhempi koska minulla ei ole tarvetta viinan nauttimiseen. Lisäksi siihen palavalla rahalla voi ostaa vaikka mitä muuta.

Siis nuo matkailu ja harrastaminen ovat ehdotttomasti parhaimpia rentoutumistapoja. I agree.

Mutta, mutta. Ne ottavat liikaa aikaa. Siinä on se ongelma.Aika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pitää rentoutua ja päästä eroon työstään niin voi lähteä vaikka matkalle tai rentoutua jonkin harrastuksen parissa. Ei siihen välttämättä alkoholia tarvita. Eihän se ole mitään rentoutumista jos juo liikaa. Näytän olevan muita ikäisiäni henkisesti vanhempi koska minulla ei ole tarvetta viinan nauttimiseen. Lisäksi siihen palavalla rahalla voi ostaa vaikka mitä muuta.

Kyllä kyllä kyllä, näin voi tehdä, mutta kun tämä on jokaisen päätettävissä oleva asia. Sinä et voi muuttaa maailmaa etkä sinä voi muuttaa toisia ihmisiä, ainoa mitä voit muuttaa olet sinä itse ja sekin on kovaa työtä.

Sinä teet tästä asiasta vain itsellesi vaikeampaa jos et halua ymmärtää toisten alkoholin käyttöä. Se on ihan riittävää että tiedät oman suhteesi alkoholiin eikä sinulla tämän osalta ole mitään hätää. Tai tarkennetaan vielä ettei sinun tarvitse edes ymmärtää toisten alkoholin käyttöä tai heidän motiivejaan siihen koska ne motiivit eivät koskaan ole mitenkään järkeviä, riittää kun pidät huolen itsestäsi niin kuin haluat. Jos olet henkisesti muita vanhempi niin eihän siinä mitään, minä olen sinua iältäni vanhempi ja ehkä hiukan kokeneempi mutta silti olen osittain eri mieltä kanssasi. :) 

Minä alan toistaa itseäni joten lopetan tästä puhumisen, eiköhän kantani tullut jo selväksi, kukin huolehtikoon itsestään ja omista asioista ja sitten avoimin mielin kohdataan muut. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaukaista huhupuhetta: Erään kotimaisen firman juhlissa (tai niiden jatkoilla) eräät vastuullista työtä tekevät henkilöt pyyhkivät käytännössä lattiaa toisilla samaan firmaan kuuluvilla vastuullista työtä tekevillä (kuitenkin toinen ammattiryhmä) henkilöillä... Kaikilla, jotka tähän osallistuivat, oli tarpeeksi aikaa selvitä omaa työvuoroaan varten. Tällöin kaikki olikin jo kunnossa, toiset muistavat kys. illasta enemmän, toiset vähemmän... Mutta työt tehtiin ja tehdään jatkossakin turvallisesti. Jokainen, joka osaa erottaa työ- ja vapaa-ajan toisitaan ja käyttäytyä sen mukaisesti on mielestäni siltä puolilta tarpeeksi vastuullinen henkilö tekemään vastuullista työtä.

p.s. joku tietänee enemmän näistä juhlista  ;D 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja nyt vielä täytyy tähän todeta ihan rehellisesti kun tuosta töihin ottamisesta alkoholin nauttimisen perusteella puhuttiin, niin ennemmin ottaisin töihin alkoholia normaalisti nauttivan immeisen kuin absolutistin.

Ko. "sairauden" mukana kun tahtoo tulla aina jotain muitakin onkelmia.

Saatan olla nyt melko julma mielipiteeni kanssa.

Perustele tämä, muuten tuossa ei kyllä ole miltään kannalta katsoen päätä eikä häntää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytän olevan muita ikäisiäni henkisesti vanhempi koska minulla ei ole tarvetta viinan nauttimiseen.

Melko ylimielistä ajattelua. Tuo ei kyllä osoita ollenkaan olevasi ikäisiäsi henkisesti vanhempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melko ylimielistä ajattelua. Tuo ei kyllä osoita ollenkaan olevasi ikäisiäsi henkisesti vanhempi.

Osoittaa kuitenkin ihan järkevästä ajattelusta oli muita henkisesti kehittyneempi tai ei, joten eipä tässä mitään vikaa ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osoittaa kuitenkin ihan järkevästä ajattelusta oli muita henkisesti kehittyneempi tai ei, joten eipä tässä mitään vikaa ole.

Nojaa. Ketjuun kirjoitetut viestit ovat olleet melkoista kiihkoilua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nojaa. Ketjuun kirjoitetut viestit ovat olleet melkoista kiihkoilua.

No ei sentään, ihan terveitä mielipiteitä asiasta jota kannattaa ihan oikeasti välillä miettiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perustele tämä, muuten tuossa ei kyllä ole miltään kannalta katsoen päätä eikä häntää...

Perustelen väitteeni vain sillä jos ihminen ei juo, niin sillä on jotain ongelmia, jotka voivat heijastua ko. henkilön toimintaan jollain tapaa.

" se nyt ei vaan ole normaalia sylkeä kuppiin".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perustelen väitteeni vain sillä jos ihminen ei juo, niin sillä on jotain ongelmia, jotka voivat heijastua ko. henkilön toimintaan jollain tapaa.

Tämän sanoit jo. Mitä ihmeen ongelmia on ihmisellä joka ei käytä alkoholia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos menee paikkaan missä tiedetään meno, niin sillon on siellä joko selvinpäin ja viihtyy tai pistää kakkoselta kolmoselle ja menee mukaan touhuun tai viimeisenä vaihtoehtona pysyy poissa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palaan tähän kohta, kunhan olen katsonut Baarin loppuun.

Sielläkin muuten otetaan soppaa..... ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmoistahan se on suomalainen juhliminen. Jos on olevinaan juhlimiseen jotain aihettakin, se menee aina älyttömäksi kännäämiseksi. Sen takia en ole enää vuosiin viitsinyt käydä missään juhlissa. Kyllä sitä on tullut itsekin vedettyä ns. perseet olalle useammankin kerran, mutta siitä nyt vaan ei ole iloa niin paljon kuin harmia. Vaikka minä en sentään ala lyömään tai muutenkaan äärisikailemaan, niinkuin jotkut. Joskus, kun juhlimiseen ei ole mitään syytä, saattaa pienellä porukalla ehkä pysyä tolkku alkoholinkäytössä, mutta se on hyvin harvinaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmeen ongelmia on ihmisellä joka ei käytä alkoholia?

Monet tuntemistani ihmisistä juovat erittäin vähän alkoholia ja ovat täysin ok. Lisäksi tunnen muutaman täydellisen absolutistin: suhtautuvat alkoholia käyttäviin ihmisiin todella ylimielisesti ja muistavat huomauttaa asiasta ivallisesti, lisäksi heillä on muitakin omituisia käsityksiä maailman menosta. Niitä en nyt tässä viitsi enemmän kommentoida, mutta ymmärrän Samin hakeman - tosin hieman karkeasti rajatun(?) - pointin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monet tuntemistani ihmisistä juovat erittäin vähän alkoholia ja ovat täysin ok. Lisäksi tunnen muutaman täydellisen absolutistin: suhtautuvat alkoholia käyttäviin ihmisiin todella ylimielisesti ja muistavat huomauttaa asiasta ivallisesti, lisäksi heillä on muitakin omituisia käsityksiä maailman menosta. Niitä en nyt tässä viitsi enemmän kommentoida, mutta ymmärrän Samin hakeman - tosin hieman karkeasti rajatun(?) - pointin.

No hyvä, ihmisillä on ongelmia. Kaikilla on ongelmia. Jos jotenkin pystyy yhdistmään ongelmien lisääntymisen siihen että ei juo alkoholia niin on se kyllä aika merkillinen tilanne. Se että on asioista eri mieltä tai käyttäytyy toisten mielestä ylimielisesti ei vaadi alkoholia kuvaan mukaan missään muodossa, ei niin että sitä käyttäisi, ei niin että sitä ei käyttäisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään