Tuomas Kuosmanen

Tiedät kyllä mistä...

36 viestiä aiheessa

OH-ACN

fullscale_paivystajan-kyydissa-1

 

Dakota vähän eri kuvakulmasta kuin yleensä..

fullscale_paivystajan-kyydissa-2

 

fullscale_paivystajan-kyydissa-4

 

Tämä selittää oudohkot kuvakulmat.. :)

fullscale_paivystajan-kyydissa-3

 

Viimeksi tämä mies lensi SAS Flight Academyn simulla. Tänään tuli "downgrade"  ;D ;D

fullscale_paivystajan-kyydissa-5

 

CTL kaartaa loppuosalle

fullscale_paivystajan-kyydissa-6

 

Antonov odottaa edelleen moottoriaan..

fullscale_paivystajan-kyydissa-7

 

Projekti etenee edelleen..

fullscale_paivystajan-kyydissa-8

 

Odotus Mike.

fullscale_paivystajan-kyydissa-9

 

Jaska koululennolla oppilaan kanssa..

fullscale_paivystajan-kyydissa-10

 

Livola nousee taivaalle

fullscale_paivystajan-kyydissa-11

 

Trike pudotti hyppääjän

fullscale_paivystajan-kyydissa-12

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mutta Tuomas, mitäs peliä tämä on? Lavat seisoo  8)

 

 

EDIT: ja ettei kukaan vääräleuka pääse louskauttamaan leukojaan pois paikoiltaan, kerrottakoon, että Tuomakselle vain heitin herjaa. Hän kyllä olisi halutessaan saanut niihin lapoihin liikettä...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä pitikin kysyä... miten ne lavat saa pyörimään?

 

Pidempää valotusaikaa/pienempää aukkoa. Käytännössä se ei vaan esimerkiksi pokkareilla onnistu, kun niissä yleensä pienin aukko on luokkaa f8, joka on kirkkaana päivänä aivan liian suuri, jotta päästäisiin riittävän pitkille valotusajoille potkurien pyörimisen suhteen... Sanotaan nyt, että sellaisella 1/200s pidemmillä valotusajoilla saa jo jonkinlaista liikettä ainakin starttaavien koneiden kanssa. Laskussa ei potkurin kierrokset tietenkään ole niin kovat, kuin startissa, jolloin luonnollisesti tarvitaan sitten pidempää valotusaikaa...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pidempää valotusaikaa/pienempää aukkoa. Käytännössä se ei vaan esimerkiksi pokkareilla onnistu, kun niissä yleensä pienin aukko on luokkaa f8, joka on kirkkaana päivänä aivan liian suuri, jotta päästäisiin riittävän pitkille valotusajoille potkurien pyörimisen suhteen...

 

Justiinsa tähän ongelmaan törmäsin eilen, enkä sitten oikein voinut alkaa säätämään kun kuitenkin jotain järkevää halusin kortille tallentaa.  Ja jos se ei ole kerran mahdollistakaan niin eihän sille sitten mitään voi.

 

Voitko laittaa vielä jotain esimerkkejä ihan lukuina?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Justiinsa tähän ongelmaan törmäsin eilen, enkä sitten oikein voinut alkaa säätämään kun kuitenkin jotain järkevää halusin kortille tallentaa.  Ja jos se ei ole kerran mahdollistakaan niin eihän sille sitten mitään voi.

 

Jep. Jos yrittää sitten väkisellä pistää liian pitkää valotusaikaa, eikä aukkoa saa enää pienemmänksi, tuloksena on tietenkin ylivalottunut kuva. Ja sitähän ei tietty kukaan halua...

 

Voitko laittaa vielä jotain esimerkkejä ihan lukuina?

 

Voin jo ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On muuten historian ensimmäinen järkevä kuva musta FSNssä. :D Hauskaa touhua toi kyllä, hyvin virkisti!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko, liikkuvan pickupin lavalta on aika welho jos saa tärähtämättä kuvattua alle 1/100s valotusajalla  ;D siksi piti tehdä kompromissia, ei voinut mitään. Vakaaja olis pop mutta kun ei ole.

 

Antti: ihan hyvä idea :-)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama lisää, nyt ihan tukevasti maan kamaralta kuvattuna pitkin iltaa. Kentällä on kyllä mukava olla, tulee roikuttua siellä välillä melkoisesti..

 

Panoraama mallia "Puranen" ;D Tämä oli vielä auton kyydistä..

full

 

OH-CHE - kerrassaan upeassa kunnossa oleva Cessna 175

full

 

Ahteri

full

 

Tandem-hyppy.. hauska yksityiskohta oli, että hyppykone tuli laskuun ennen tätä.. :)

full

 

OH-PAN

full

 

Hallihaaveilu

full

 

Mikäs mopo tämä on?

full

 

Illan mehukkaat värit alkoivat kehittyä..

full

 

Tunnelmia

full

 

full

 

Asiallista työn jälkeä..  8) Ehkä itsekin joskus..  ::)

full

 

full

 

MILK:in Dynamic

full

 

Nenä

full

 

U411 tuli Barkarby:stä

full

 

Tähän on hyvä päättää, yötä! :)

full

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo OH-CBW taitaapi olla Cesna 150

 

OH-CBW on toki C150, mutta niin on myös CSW, jota tässä kysyttiin ;) Vanhin rekisterissä oleva C150 itseasiassa (vielä jonkin aikaa ;))...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ollaankos tätä Siimeksen vanhaa vesikonetta ihan oikeasti kunnostamassa lentäväksi?

 

Kyllä, Siimeksen Matti on päättänyt laittaa vesikoneensa kuntoon. Pyhänäkin oli puuhaamassa kellukeprojektin kimpussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-CBW on toki C150, mutta niin on myös CSW, jota tässä kysyttiin ;) Vanhin rekisterissä oleva C150 itseasiassa (vielä jonkin aikaa ;))...

Lukihäiriö näköjään tossa rekkarissa :-[ B ja S ovat niin liki toisiaan :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, Siimeksen Matti on päättänyt laittaa vesikoneensa kuntoon. Pyhänäkin oli puuhaamassa kellukeprojektin kimpussa.

 

No kappas vaan, hieno homma! Itselläni ja kahdella kolleegalla on taas Matin ensimmäinen (luullakseni) kone työn alla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuuh! Onpa toi "antennikuva" nätti  :)

 

Niin on. Muutenkin taas Tuomas pistää luunkurkkuun tällaisille sunnuntai kuvaajille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin on. Muutenkin taas Tuomas pistää luunkurkkuun tällaisille sunnuntai kuvaajille.

 

Hei, sunnuntaina nuokin on kuvattu. Kennokin on täynnä sontaa :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-CSW:llä olen ensimmäisen kerran lentänyt 17.01.1970.

 

Pieni kyssärinpoikanen:

 

Olen melko varma, että tuosta v. 1964 C-150D/Mod-yksilöstä puuttuu edelleenkin yksi mittari/indikaattori, mikä kaikissa muissa suomalaisissa C-150-koneissa on.

 

Mikä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla