Harri Pottonen

Onnea valmistuneet 2006!

43 viestiä aiheessa

Kiitosta. Onnea tässä tarvitaankin jos meinaa jatko-opintoihin päästä käsiksi.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin jo vastata tähän ketjuun että unohdetaan ne hömpänpömppäylioppilaat jotka eivät ole tehneet käytännössä mitään juhlimisen arvoista vielä (en voi ymmärtää, miksi ihmiset järjestävät ihan tajuttomia juhlia sen ansiosta että joku pääsee lukiosta pois. Ymmärrettävämpää olisi juhlia yliopistosta valmistumista..) ja juhlitaan niitä ammattikoululaisia joilla ihan oikeasti on jo se ammatti, mutta ketjun aloittaja yllättikin positiivisesti 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka vuosi sama virsi, amislaiset yms. tulee esittelemään angstiaan ja korvaamaan puuttuvaa itsetuntoaan haukkumalla ylioppilaat onnittelu-threadissa :P

captain.gif

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne vanhat perinteet ovat vielä arvossaan... Eivätkös ne ylioppilaat "ennen vanhaan" päässeet suoraan yliopistoon ja kai siksi heitä pidettiin niin korkeassa arvossa kuin maisteria ikään.  Ja kyllähän lukion suorittaminen ja ylioppilaaksi pääseminen on ihan kunnioitettava saavutus, se antaa hyvät eväät vaativiinkin jatko-opiskeluihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne vanhat perinteet ovat vielä arvossaan... Eivätkös ne ylioppilaat "ennen vanhaan" päässeet suoraan yliopistoon ja kai siksi heitä pidettiin niin korkeassa arvossa kuin maisteria ikään.  Ja kyllähän lukion suorittaminen ja ylioppilaaksi pääseminen on ihan kunnioitettava saavutus, se antaa hyvät eväät vaativiinkin jatko-opiskeluihin.

No, vielä v. 1966, kun minusta tuli ylioppilas, niin pelkillä papereilla ilman mitään pääsykokeita pääsi muutamaan paikkaan, muttei suinkaan kaikkiin. Siis edellyttäen, että oli niin hyvät arvosanat, että mahtui sisäänottokiintiöihin, pääsi mm. Kauppakorkeaan, ja muutamiin Yliopiston tiedekuntiin, muttei suinkaan kaikkiin. Lääkikseen oli karsintakurssit ja TKK:hon muistaakseni myös. Valtiotieteelliseen muistaakseni suoraan papereiden paremmuusjärjestyksessä, kuten myös humanistiksi tai teologiselle.

Toki, kun katsoo vanhoja suomalaisia mustavalkofilmejä, niin silloin Ylioppilas oli vielä Suuri Herra (naispuolisia ylioppilaita niissä filmeissä näkyi harvemmin) ja aika usein juoni meni niin, että vastavalmistunut Ylioppilas pyrki kesälomalla piikatytön pöksyihin  8)

No, kyllä lukion suorittamisesta vieläkin kannattaa juhlat järjestää vanhan tradition vuoksi, vaikkei muita asioita opiskelleita kannata turhaan aliarvioida. 60-luvun lopulla kun tehtiin laskelmia, niin todettiin, että keskikouluvaiheessa lopettaneet suoraan töihin päässeet ansaitsivat elämänsä aikana itse asiassa enemmän cashiä kuin lääkärit, joiden opinnot kestivät kauan ja vaativat isoja lainoja...Kas, niihin aikoihin kun ei ollut mitään opintotukijärjestelmääkään vielä pystyssä.

Itse sain jostain kummasta paikasta ruinattua 2000 markan opintolainan, mutta sen pistin yllättäen likoon saadakseni yksityislentäjän lupakirjan. Kuinkas sattuikaan.

Ja kyllä korkeakouluista valmistuville on aina ollut omat juhlansa, promootiolla tai ilman...minullekin eräänä kevätpäivänä joku rehtorinretale luki tekstiä latinaksi ja frakki oli hankittu vuokraamosta. Kokonaan toinen juttu sitten on, valmistuinko itselleni oikeasta opiskelupaikasta itselleni oikeaan ammattiin. Tuli välillä vaihdettua ammattia ihan toisenlaiseen. Mikä ei ole ollenkaan tavatonta nykyisinkään. Harva tietää sanotaan 18-vuotiaana, mistä oikea paikka elämässä löytyy. Toiset tietävät, toiset empivät.

Mutta onnitella aina sopii, siis myös minä onnittelen kaikkia valmistuneita ikään, säätyyn ja sukupuoleen katsomatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoiko kukaan seitsemän uutisia maikkarilta? Olivat näköjään saaneet mut just kuvaan ku vetäsin valkolakin päähän ;D. Saa nähä onko viel kymmnenen uutisissa :laugh:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoiko kukaan seitsemän uutisia maikkarilta? Olivat näköjään saaneet mut just kuvaan ku vetäsin valkolakin päähän ;D. Saa nähä onko viel kymmnenen uutisissa :laugh:.

Katsoin uutimet, mutta näin vain pätkän Oulun lakituksesta, jossa aikuisopiskelijoita sai lakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tokihan rekkamies juhlii/tilittää vain mäyräkoiran voimin, kun muuhun ei ole varaa.. 8)

Meinasin jättää vastaamatta, mutta alkaa mennä jo vittuilun puolelle. Kommenttisi jäi vain ihmetyttämään, että tarkoitatko sillä ettei ole varaa mihinkään jos ei ole ylioppilas, vai sitä että rekkakuskeilla on huonot palkat? Ei se opiskelu kerro siitä palkan tasosta. Itse kävin peruskoulun ja ammattikoulua vuoden lentokoneasentajan linjalla, jonka jätin kesken. Palkka on n. 3000e/kk, töitä teen n. 8h/pvä. Ja olen ammattikuljettaja. Viimeiset 3 vuotta. Ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka en ole lukiota käynyt päivääkään, enkä käy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin jättää vastaamatta, mutta alkaa mennä jo vittuilun puolelle. Kommenttisi jäi vain ihmetyttämään, että tarkoitatko sillä ettei ole varaa mihinkään jos ei ole ylioppilas, vai sitä että rekkakuskeilla on huonot palkat? Ei se opiskelu kerro siitä palkan tasosta. Itse kävin peruskoulun ja ammattikoulua vuoden lentokoneasentajan linjalla, jonka jätin kesken. Palkka on n. 3000e/kk, töitä teen n. 8h/pvä. Ja olen ammattikuljettaja. Viimeiset 3 vuotta. Ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka en ole lukiota käynyt päivääkään, enkä käy.

Olen Joonan kanssa samoilla linjoilla... Käyppäs Ville katsomassa thread "Minkälaisen todistuksen sait" niin sieltä löydät kommenttini....

Mietinkin jo että vastaako Joona.... Minä olisin ottanut ***tuiluna...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka vuosi sama virsi, amislaiset yms. tulee esittelemään angstiaan ja korvaamaan puuttuvaa itsetuntoaan haukkumalla ylioppilaat onnittelu-threadissa :P

En ole mielestäni mitään angstia tässä ainakaan itse esittänyt, vaan totesin alkuperäisessä viestissäni aloittajan nimenomaan yllättäneen positiivisesti mainitsemalla myös muut kuin ylioppilaat. Aivan kuten kuuluukin, koska kyseessä ei ollut yo-ketju vaan nimenomaan kaikkia valmistuneita onnitteleva ketju. Enkä myöskään ole haukkunut tässä ylioppilaita, koska minulla ei sellaiseen ole syytä. Totesin vain, että mielestäni kyseessä on turha juhla. Kyllä itse ainakin onnittelen mieluummin sellaista henkilöä jolla on nyt valmis ammatti, kuin sellaista joka on muutaman vuoden istunut luokassa lukemassa oppimateriaalia. Etenkin, jos moni lukiolainen tekee sellaisia kirjoitusvirheitä joista pitäisi päästä eroon jo ala-asteen ensimmäisillä luokilla, niin enpä väittäisi tasoa kovinkaan laadukkaaksi.

Itse väitit että tässä amislaiset esittelevät angstiaan ja keksit myös jostain tuon puuttuvan itsetunnon jonka korvaamiseen ilmeisesti sitten riittää viesti internetin keskustelualueella.

PS. Itse en ole kumpikaan, en lukiolainen enkä amis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

captain.gif

Nyt ei aleta heittelemään lokaa vaan...

Amislaiset yms... mitähän tuo mahtaa Oo-Vee tarkoittaa...?? Onko se sitä että kun olet päässyt lukiosta hyvillä papereilla niin olet "jotakin"...  ( Elä hyvä mies ainakaan minua naurata..  ;) )

Jos nyt todellakin aletaan pohtimaan sitä miten tämä maa pyörii niin duunarithan ovat se porukka joka tuovat sen fazerin paahtoleivän sinne kauppaan ja jne... ja kysehän tässä on vain siitä onko ihminen onnellinen siinä työssä mitä tekee!?

Luotaan nyt näitä mielipiteitäni taas vaikkakin jo toiseen threadiin heitin jo alustuksia..

1. Ylioppilastodistus ei ole "vielä" muuta kuin se että voit saada paremmat lähtöpisteet hauissa oppilaitoksiin / yliopistoon...

2. Ylioppilastodistus ei ole antanut Sinulle vielä euroakaan palkkaa

3. Amiksesta tuleva esim. laatoittaja tienaa noin 3500 euroa / kuukaudessa sen ajan kun yliopisto-opiskelija rehkii 7 vuotta luennoilla...

4. Tekeekö raha ihmisen onnelliseksi ??????

5. Ystäväni joka on valmistunut 8 vuotta sitten yliopistolta suomalais-ugrilaisen kirjallisuuden opinnoista ei ole tehnyt päivääkään koulutustaan vastaavaa työtä koska sitä ei ole... ( Kirjoitti 5 laudaturia )

6..... täyttäkää itse tämä kohta...

Eli nyt sitten tämä loppupäätelmä. Lukion käyneet ovat vasta tiensä alussa ja ( anteeksi nyt vaan ) suurin osa 18-vuotiaista ei tuossakaan vaiheessa tiedä mitä tulevaisuudeltaan haluaa joten en tässä leimaa O-V:ta yhtään sen enempää mutta vastaavanlaiset kommentit voi mun puolesta loppua nyt.... Katsotaan sitten 10 vuoden päästä mitä olette asioista mieltä. Kristallipalloa en ole löytänyt sieltä naftaliinista joten ette varmaan tekään...  ;D

"Voit lukea itsesi viisaaksi tai tyhmäksi... Viisas viihtyy työssään; tyhmä ei ole vieläkään ymmärtänyt vaihtaa alaa"

Hyvää kesää kaikille

Teemu S.

P.S: Joona sanoi osuvasti: "...en voi ymmärtää, miksi ihmiset järjestävät ihan tajuttomia juhlia sen ansiosta että joku pääsee lukiosta pois." No ne on ne suvun mummot kun jo ajattelee siinä vaiheessa että meidän Heikki-Petteristä tulee Jorma Ollilla 2:nen!!  Siksi ne juhlat pidetään..  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo pitää paikkaansa, se mitä ansaitsee on loppujen lopuks aivan itsestä kiinni :P. Ei se palkka minulla sen parempi ole kuin kolleegoillani vaikka olenki ylioppilas :P. Nimimerkki: Rekkamies

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuhan vittuilin ja tiedän kyllä, että opiskelu ei kerro palkan tasosta.

Tarvitseeko sitten tarkoituksella provosoida, ja mitä liikkuu päässä jos tekee mieli vittuilla tietäen ettei siinä ole mitään järkeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarvitseeko sitten tarkoituksella provosoida, ja mitä liikkuu päässä jos tekee mieli vit**illa tietäen ettei siinä ole mitään järkeä.

Kysyppä tätä itseltäsi, sinähän tämän vuosittaisen itkun ja väännön taas aloitit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyppä tätä itseltäsi, sinähän tämän vuosittaisen itkun ja väännön taas aloitit.

En kyllä omasta mielestäni itkeny/vääntäny yhtään mitään, vaan edelleen totesin yllättyneeni positiivisesti siitä että aloittaja mainitsi muutkin kuin ylioppilaat. Et vain selkeästi pysty näkemään itse tätä puolta, vaan vain oman näkemyksesi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan pakko on kysyä että miten te pystyitte päätymään tähän? Katsokaapa otsikkoa, tarkoitus oli onnitella uusia YO:ta eikä vääntää kättä aivan turhasta asiasta  ??? Onhan vain ihmeellinen juttu, mutta onnea vain kaikille YO:lle ja muillekin  valmistuneille

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka en ole lukiota käynyt päivääkään, enkä käy.

Vannomatta paras, sanoi entinenkin viisas mies.  ;)  Miten olisi aikuislukio...  ei vaan ihan totta, sehän on nykyään suorastaan muoti-ilmiö.  ::) Mutta ihan vakavasti ottaen: jos suoriutuu lukiosta kiitettävästi (tai vaikka nyt vähän heikomminkin) ja kirjoittaa hyvät yo-paperit, niin onhan se mukava vetäistä valkoinen lakki päähän - ja kyllä sitä kannattaa hieman juhliakin. Tietysti se on vasta alkua kaikelle tulevalle puurtamiselle tenttikirjojen parissa, mutta kyllä näitä puurtajia on tarvittu ja tarvitaan edelleen, olette varmaan samaa mieltä kanssani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti se on vasta alkua kaikelle tulevalle puurtamiselle tenttikirjojen parissa, mutta kyllä näitä puurtajia on tarvittu ja tarvitaan edelleen, olette varmaan samaa mieltä kanssani.

Kuten Hannu sanoi "Easy living" on sitten päättynyt. Enkä tarkoita että joudutte lukemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en allekirjoita sitä, että Yo-juhlat ovat turhat. Varsinkaan, kun lauantaina itsellä oli hyvin mukavat sellaiset. Kyllähän Amislaisten olisi juhlittava yhtälujaa, mutta ei kukaan muu sitä perinnettä voi aloittaa, kun itse amislaiset.

Yo-todistus antoi minulle rahaa sitpendin muodossa ;) ja lahjojen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vannomatta paras, sanoi entinenkin viisas mies.  ;)  Miten olisi aikuislukio...  ei vaan ihan totta, sehän on nykyään suorastaan muoti-ilmiö.  ::)

Kiasus... Kun Joona sanoi ei niin se on sitten ei; aikuinen mies kyllä tietää...  Ja kerroppas Hannu ihan omin sanoin kunnon perustelu että miksi ihmeessä pitäisi! Ei se valkoinen lakki ihmisestä autuasta tee. Tuosta tuli ( taas kerran ) sellainen fiilis että jos et käy lukiota niin olet tyhmä. En viitsisi ottaa hernettä nenuun mutta oli kommenttisi hieman provosoiva. Kuten aiemmin mainitsin itselläni on tuo lakki mutta muuta virkaa sillä ei ole ollut kuin hukkaamiseen Ullanlinnanmäelle!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiasus... Kun Joona sanoi ei niin se on sitten ei; aikuinen mies kyllä tietää...  Ja kerroppas Hannu ihan omin sanoin kunnon perustelu että miksi ihmeessä pitäisi! Ei se valkoinen lakki ihmisestä autuasta tee. Tuosta tuli ( taas kerran ) sellainen fiilis että jos et käy lukiota niin olet tyhmä. En viitsisi ottaa hernettä nenuun mutta oli kommenttisi hieman provosoiva. Kuten aiemmin mainitsin itselläni on tuo lakki mutta muuta virkaa sillä ei ole ollut kuin hukkaamiseen Ullanlinnanmäelle!  ;D

Huomioippa myöskin, mitä siinä tuon pätkän perässä luki.  ::)

Mutta ihan vakavasti ottaen

Niin että otetaas nyt kuitenkin se herne siitä sieraimen "huulilta" pois, ja löysätään otsanauhaa, tämä ketjuhan menee lähinnä koomiseksi. Itse sain valkolakin vuosi sitten, ja olen täysin sitä mieltä, että juhlat olivat paikallaan. Mutta yhtä lailla ne olisivat olleet paikallaan muunkin valmistumisen johdosta. Pitääkö valkolakkia olla juhlimatta, jos monet ammattiin valmistuneet eivät ymmärrä juhlia yhtä paljon omaa saavutustaan..?

Niin, onnea vaan kaikille..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aikuinen mies kyllä tietää...

Tai sitten ei tiedä (se on yhtä varteenotettava vaihtoehto monessa asiassa)...  :P

Ja kerroppas Hannu ihan omin sanoin kunnon perustelu että miksi ihmeessä pitäisi! Ei se valkoinenlakki ihmisestä autuasta tee.

Miten niin ei voisi tehdä? Moni yo (jopa minä) on onnellinen lakistaan...  Mutta ei tietenkään kaikki. (autuas = onnellinen)

Tuosta tuli ( taas kerran ) sellainen fiilis että jos et käy lukiota niin olet tyhmä.

Olenko sellaista väittänyt puolella sanallakaan?

En viitsisi ottaa hernettä nenuun mutta oli kommenttisi hieman provosoiva.

Provosoi ketä? Ethän tässä nyt vaan loukkaantunut muiden puolesta kaiken varalta...  :-[

Mutta leikki leikkinä ja vitsit vitsinä ja onnea kaikille valmistuneille (myös ylioppilaille - oli älliä tai ei  8))!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään