Tatu Kantomaa

Menetetyt Finnair Plus pisteet?

35 viestiä aiheessa

Mitä vaihtoehtoja minulla on? Pisteitä on 16000 ja ne ovat menossa vanhoiksi...  :-\ Rovaniemelle maksaa lippu Helsingistä 19000 pistettä... ja Finnair ei hyväksy sellaista vaihtoehtoa että maksaa puuttuvat pisteet rahalla. Onko minulla jotain muita vaihtoehtoja käyttää nuo pisteet? En ole ikinä tehnyt mitään pisteillä niin en oikein tiedä tästä... täällä varmaan on paljonkin porukkaa jotka noille pisteillä pelaavat enemmänkin?

Kiitos ja kumarrus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on hanurista että noin ei voi tehdä  >:( En valitettavasti keksi mahdollisuuksia käyttää noita, itsellänikin on n. 6000 pojoa menossa tod.näk. vanhaksi enkä sille mitään voi  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plus-pisteitä ei varmaankaan voi siirtää käyttäjien, esimerkiksi samaan perheeseen kuuluvien välillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä pisteiden siirtämisestä, mutta kun ei meidän perheessä muut lennä...  ;D

Yö hotellissa maksaa 20.000 pistettä... jäljelle jää auton vuokraus... ei ole oikein selvästi noista infoa missään. Tai en nyt ainakaan löydä muualta kuin Hertziltä infoa ja siellä mainitaan 20000 pistettä ja ylöspäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin ei ole merkitystä?  :-\ Sittenhän on ihan sama vaikka lopettaisin koko pisteiden keräämisen jos ne kerran vanhenevat ennen kuin niillä voi tehdä mitään.

Minulla ei ainakaan tule siellä Finnair Plus sivulla mahdollisuutta yhdensuutaiseen lentoon niin kuin normaaleilla hinnoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kannattaa varmaan kysyä suoraa pisteiden käyttömahdollisuuksista Finnairin sivuilla palaute- osastolla.

Ihme, ettei noiden pisteiden eri käyttömahdollisuuksista ole ilmoitettu tarkemmin missään :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin... ei minua silti haittaa ilmainen lento olkoonkin kerran 5 vuodessa tai harvemmin. Lentoyhtiöt tietty itse päättävät miten haluavat tämän asian hoitaa, Icelandairilla pystyy maksamaan erotuksen, ottamaan vanhentuvat pisteet ulos rahana tai muuten käyttää niitä johonkin muuhun tarkoitukseen.

Yhdensuuntaisen palkinlennot ovat Finnair Plus Platinum-, VIP-, Gold-, Club- ja Silver -jäsenien lunastettavissa

Että silleen.... eipä tämä pisteiden kerääminen Finnairilla sitten taida sopia minulle ollenkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin olen tehnyt sekä Prahan, että Berliinin reissut käyttämällä Finnair+ pisteitä ja rahaa.  Mutta tietysti nuo ovat niitä (muistaakseni) erikseen määriteltyjä reittejä missä noin voi tehdä.  Ja oliko vielä niin, että kohteet vaihtelevat.  En jaksa tarkistaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tuo tilanne taida olla Star Alliancella yhtään sen kummempi. Lentää pitäisi Euroopan sisäisiä lentoja varmaan kerran parissa viikossa jotta bonuksia tulisi niin paljon että niillä pystyisi esim. lomareissun tekemään vuoden aikana keräämään. Itselläni on myös vähän sama tilanne Finnairin pisteiden kanssa eli hukkaan menevät.

Väittävät, että AA:n bonusjärjestelmä olisi kuluttajan kannalta paras. Tiedä sitten noista, "ilmaisia lounaita" kun ei tunnetusti ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin olen tehnyt sekä Prahan, että Berliinin reissut käyttämällä Finnair+ pisteitä ja rahaa.  Mutta tietysti nuo ovat niitä (muistaakseni) erikseen määriteltyjä reittejä missä noin voi tehdä.  Ja oliko vielä niin, että kohteet vaihtelevat.  En jaksa tarkistaa...

Top Club-matkoja.

Edit: Tatu Finnairin sivuilta vaan kirjautumaan ja katselemaan Top Clubin tarjouksia. Kaupunkitarjontakin on tällä hetkellä suorastaan erinomainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan. Top-Clubin kautta noi menee.  Mut joka tapauksessa, kannattaa katsoa sieltä löytyykö mitää mielenkiinoista jossa voi hyödyntää nuo vanhentuvat & muut pisteet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no joo itsellä meni kanssa pisteitä vanhaksi ku ei sitä riittävää kotimaan reissun määrää kokoon taas saanut. Kerran jopa kotimaassa saanu lipun pisteillä. Olis se tietty kiva jos jotain 'kivaa' sais niillä pienemmilläkin pisteillä, vaikka sit tyyliin finnairin pienoismalli 5000 pistettä tms.  ::)

No jos 8 kotimaan lentoa vuodessa lentää tuon viiden vuoden aikana niin sitten ku 20k bojoa on tullu kerättyä on ensimmäiset vanhenemassa. 8 eli siis 4 edestakaistahan ei nyt niin älyttömästi ole.

Totta puhuen kerrottakoot tässä syy miksi aikoinaan tuon plus kortin hankin, se oli ihan puhtaasti se kun silloin pääsi standby jonossa ohi niiden joilla ei korttia ollut. Itsellä tuo ei kyllä kertaakaan tapeen ollut, mutta muutama tuttu oli siitä oikeasti hyötynyt.  Käsittääkseni tuo ei enää toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunnen tuskasi. Mulla menee 18k pistettä vanhaksi tällä kertaa. Vuosi sitten ehti vanheta suurinpiirtein saman verran. Onneksi osan ehdin tuhlata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisihan tuo Finnairin Plus -systeemi olla hieman joustavampi, varsinkin noiden pisteiden siirtämisen osalta. Vaimolla on nyt 55000 pojoa ja itsellä 25k- siis yhteensä noin 80000. Jos homma toimisi vaikkapa kuten Qantasilla niin vaimo voisi siirtää puuttuvat/ylimääräiset mulle ja voitaisiin lentää pisteillä jonnekin päin Eurooppaa (40k pistettä/Euroopan menopaluu). Onneksi nuo pisteet ovat kertyneet viimeisen kahden vuoden ajalta joten eiköhän niille ehdi vielä jotain käyttöä keksiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän, että saan paljon vihaisia ajatuksia niskaani, mutta mielestäni on hyvä, että esim. Finnairin pisteet vanhenee ajan kanssa, näin kaikenmaailman kanarianmatkoistaan pisteitä vuosikausia keränneet eivät ole viemässä vähiä palkintopaikkoja, silloin harvoinkaan kun pisteet sattuvat riittämään. Totuus on kuitenkin, että valtaosa Plus jäsenistä lentää todella vähän, mutta massa on niin suuri, että pisteistä iso osa lepää ko. tileillä.

Allekirjoitan täysin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunnen tuskasi. Mulla menee 18k pistettä vanhaksi tällä kertaa. Vuosi sitten ehti vanheta suurinpiirtein saman verran. Onneksi osan ehdin tuhlata.

Toisaalta tuon tilanteen voi ajatella niin, että nyt on mahdollisuus ostaa kaksi kotimaan meno-paluulentoa yhden hinnalla: kunhan 19000 pistettä saa kasaan ennen kun vanhenevat, voi ostaa kotimaan meno-paluulennon vuoden päähän - palkintolennon nimittäin ei tarvi tapahtua pisteitten voimassaolon aikana, kunhan sen vain varaa/ostaa ennen kuin pisteet vanhenevat.

(19000 riittää palkintomatkan ostoon netistä ja sen jälkeen varausta ei voi muuttaa. Finnair Plus -puhelinpalvelusta voi tehdä 20000 pisteellä varauksen, jota voi muuttaa monta kertaa kunhan siis sen lentää ennen kuin vuosi on kulunu pisteitten umpeutumisesta. Näin ainakin mulla Oslon-matkan kanssa onnistui, kun en ehtinyt sitä lentää ennen kuin pisteet vanhenivat, mutta tein varauksen sitä ennen.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Top Club juu, siitä puhutaan myös Finnairin sivuilla, infoa saa kun loggautuu Finnair Plus osastolle, mutta kun en minä löydä... en sitten niin mitään Top Club matkoja mistään.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(19000 riittää palkintomatkan ostoon netistä ja sen jälkeen varausta ei voi muuttaa. Finnair Plus -puhelinpalvelusta voi tehdä 20000 pisteellä varauksen, jota voi muuttaa monta kertaa kunhan siis sen lentää ennen kuin vuosi on kulunu pisteitten umpeutumisesta. Näin ainakin mulla Oslon-matkan kanssa onnistui, kun en ehtinyt sitä lentää ennen kuin pisteet vanhenivat, mutta tein varauksen sitä ennen.)

No niin, arvasinhan minä että kun täällä kysyy niin joku osaa ihan oikeastikin sanoa jotain järkevää. Näinhän tämä homma toimii, ostan liput nyt kesällä, kerään pisteet ennen syyskuuta ja varaan sitten vaikka Jouluksi matkan kotio.

Kiitokset tästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, arvasinhan minä että kun täällä kysyy niin joku osaa ihan oikeastikin sanoa jotain järkevää. Näinhän tämä homma toimii, ostan liput nyt kesällä, kerään pisteet ennen syyskuuta ja varaan sitten vaikka Jouluksi matkan kotio.

Kiitokset tästä.

Olepas hyvä. :)

Eli tosiaan jos pisteet vanhenee syyskuussa, voit lentää kesällä yhden lennon niin, että tulee tuo minimi täyteen ja sitten ostaa joululennot ennen parasta ennen -päiväystä. Ja tarkennuksena vielä: jos varauksen tekee puhelimella (20000 pistettä), niin PÄIVÄMÄÄRIÄ voi muuttaa jälkikäteen, mutta KOHDETTA ei.

Ihan toinen asia on sitten se, löytyykö joulun lähipäiviltä paikkoja X-varausluokassa eli pisteillä...

(Disclaimer: nämä tiedot on omakohtaisia kokemuksia vuodelta 2004 - toivottavasti ei ole säännöt muuttuneet siitä...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Top Club juu, siitä puhutaan myös Finnairin sivuilla, infoa saa kun loggautuu Finnair Plus osastolle, mutta kun en minä löydä... en sitten niin mitään Top Club matkoja mistään.  :-[

Näinkin helppoa kuin www.finnair.fi > Finnair Plus > Top Club.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinkin helppoa kuin www.finnair.fi > Finnair Plus > Top Club.

Right... Finnair ei vain ole maailman paras lentoyhtiö... mitä enemmän noita asioita tutkii niin sitä samaa vauhtia laskevat tämän lentoyhtiön pisteet.

[ attachment removed / expired ]

Että tällainen jäsenyys minulla Top Clubissa.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Top Club - jesh! Tuli pisteille käyttöä. Just varasin matkan Milanoon mulle ja emännälle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän, että saan paljon vihaisia ajatuksia niskaani, mutta mielestäni on hyvä, että esim. Finnairin pisteet vanhenee ajan kanssa, näin kaikenmaailman kanarianmatkoistaan pisteitä vuosikausia keränneet eivät ole viemässä vähiä palkintopaikkoja, silloin harvoinkaan kun pisteet sattuvat riittämään. Totuus on kuitenkin, että valtaosa Plus jäsenistä lentää todella vähän, mutta massa on niin suuri, että pisteistä iso osa lepää ko. tileillä. Nykyisin Finskillä kuitenkin palkintosaatavuus on loistavaa tasoa, kun sitä vertaa esim. muutamiin OW-kumppaneihin...ja tästä kuuluu osin kunnia myös firman pistepolitiikalle. Liian ankaraksi sitä ei kuitenkaan voi sanoa.

Noista ei kai ole paljoa iloa muille kuin usein busineksessa matkaaville.

Esim. jotta pääsisi Platina-jäseneksi täytyy 2 vuoden aikana lentää

Finnairin lomakaukolennolla 100 kertaa eli kerran viikossa meno-paluu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noista ei kai ole paljoa iloa muille kuin usein busineksessa matkaaville.

Esim. jotta pääsisi Platina-jäseneksi täytyy 2 vuoden aikana lentää

Finnairin lomakaukolennolla 100 kertaa eli kerran viikossa meno-paluu  ;D

Lomakaukolennot ja muut vastaavat eläinkuljetukset kannattaa unohtaa Platinaa hankkiessa. Eikä siihen tarvita kyllä yksinomaan businesslentojakaan.

Mutta totuus on se, että kerran vuodessa Kanarialle reissun tekevän ei kannata ainakaan pisteiden takia kerätä Plussaan mitään.

Nimim. juuri kotiin palannut Top Clubin BKK- matkalta ja lapset pisteillä siinä sivussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään