Mika Koso

Finnair, MD-11:n tulevaisuus

24 viestiä aiheessa

Moi,

 

Vuonna 2001/2002 Finnairin Aasian rahtiliikenne kasvoi 50 prosentilla. Sitten, kun tulee aika MD-11:sta väistyä matkustajaliikenteen parista, niin...syttyykö? Tietenkin rahtiliikenteeseen! Kuten tiedätte, niin FedEx, Lufthansa jne. käyttää kyseistä konetta rahtiliikenteessä. Täytyisi vaan muuntaa kone matkustajaversiosta rahtiversioksi, mutta mitä mahtaa tulla idean hinnaksi on sitten toinen asia. Rahtiliikenne on toisaalta kasvava sektori, joten Finnair varmasti haluaa olla siinä mukana, varsinkin Aasiassa. Saataisiin näin ollen jatkoa tälle hienolle koneyksilölle :) Toivokaamme parempia aikoja taloudellisesti, ja järkeviä päätöksiä Finnairin pääkonttorissa :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta entäs mitä niille vanhoille Air Lib:n kympeille on tapahtumassa, eikös nekin ole edelleen finskin omistulsessa? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta entäs mitä niille vanhoille Air Lib:n kympeille on tapahtumassa, eikös nekin ole edelleen finskin omistulsessa? :P

 

Ainakin Siivet-lehdessä sanotaan, että ne on myyty vuosien 95-98 välisenä aikana kahdelle eri yhtiölle. Ja sanotaan myös, että koneiden nykyiset omistajat eivät välttämättä ole enää samat, jolle Finnair ne myi... Eli ei taida olla Finnairin omistuksessa enää, jos ei se sitten ole niitä takaisin ostanut :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta entäs mitä niille vanhoille Air Lib:n kympeille on tapahtumassa, eikös nekin ole edelleen finskin omistulsessa? :P

 

Menossa luultavasti Air Scandicille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdestä niistä kympeistä oli ainakin maalit otettu jo pois.

 

Kuulin eräältä tuttavalta, että helsingin ja aasian välillä rahtia tosiaan kulkisi monen dc10:n edestä jos vaan siihen annettaisiin mahdollisuus. Kuulemma päivässä saisi yhden dc10:n myytyä kevyesti täyteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin eräältä tuttavalta, että helsingin ja aasian välillä rahtia tosiaan kulkisi monen dc10:n edestä jos vaan siihen annettaisiin mahdollisuus. Kuulemma päivässä saisi yhden dc10:n myytyä kevyesti täyteen.

Siinä tapauksessa Finnair kannattaisi avata rahtireitti Aasiaan, tuo että DC10 saataisiin kevyesti myytyä päivässä täyteen kuulostaa todella hienolta ja olisi varmaan kannattavaakin Finnairille mutta mistäs saadaan kone tuohon reitille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä tapauksessa Finnair kannattaisi avata rahtireitti Aasiaan, tuo että DC10 saataisiin kevyesti myytyä päivässä täyteen kuulostaa todella hienolta ja olisi varmaan kannattavaakin Finnairille mutta mistäs saadaan kone tuohon reitille?

 

Sepä se on jos tuo puhe piti paikkansa (hän kyllä myy juuri rahtitilaa koneista).

Eipä tuo Finnair vaan taida ruveta panostamaan tuohon rahtipuoleen sen enempiä. Ainakin epäilen kovasti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sepä se on jos tuo puhe piti paikkansa (hän kyllä myy juuri rahtitilaa koneista).

Eipä tuo Finnair vaan taida ruveta panostamaan tuohon rahtipuoleen sen enempiä. Ainakin epäilen kovasti.

 

 

Oletkos kuullut mitään juttua Korean Airin lentojen aloittamisesta EFHK:lle? Siis rahtilentojen. A.netissä oli juttua, joskus noin viikko sitten (ehkä olet lukenutkin jutun). Ainakin itseäni kiinnostaisi kovasti :D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahoittelut taas kun poikkean aiheesta pahemman kerran, mutta tietääköhän joku mitä hässäkkää oli Finnairin MD-11:sta tiistai-iltana 4.11. Isi oli lähdössä Thaimaaseen kyseisellä lennolla ja tiettävästi lento pääsi matkaan vasta seuraavana aamuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletkos kuullut mitään juttua Korean Airin lentojen aloittamisesta EFHK:lle? Siis rahtilentojen. A.netissä oli juttua, joskus noin viikko sitten (ehkä olet lukenutkin jutun). Ainakin itseäni kiinnostaisi kovasti :D.

 

En ole Korean Airista vaan olen kuullut puhuttavan, että aasiassa olisi ainakin muutama yhtiö jota kiinnostaisi aloittaa rahtilennot EFHKlle ISOLLA koneella. Tarkoittaa siis mielestäni 747:aa siksikin, koska ei niillä taida juuri muita rahtari tyyppejä olla yhtiöissään. Voin tietysti kysyä tuttavaltani, vaikken usko hänen tietävän juuri tästä asiasta... ainakaan vielä. Mutta, juttua olen kuullut erästä toista kautta.

 

Itseasiassa tuo threadi on a.netissä jäänyt lukematta. Jos viitsit laittaa linkin minulle siitä, niin lukaisisin sen mielelläni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Pahoittelut taas kun poikkean aiheesta pahemman kerran, mutta tietääköhän joku mitä hässäkkää oli Finnairin MD-11:sta tiistai-iltana 4.11. Isi oli lähdössä Thaimaaseen kyseisellä lennolla ja tiettävästi lento pääsi matkaan vasta seuraavana aamuna.

 

AY 097 lähti myöhässä 4.11. teknisten ongelmien takia. Lähtö meni jopa niin myöhäiseksi, että Singaporeen ei edes lennetty vaan kone lähti takaisin jo Bangkokista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletkos kuullut mitään juttua Korean Airin lentojen aloittamisesta EFHK:lle? Siis rahtilentojen. A.netissä oli juttua, joskus noin viikko sitten (ehkä olet lukenutkin jutun). Ainakin itseäni kiinnostaisi kovasti :D.

 

Aaa... tarkoittanet siis tuota topiikkia?

 

Mielenkiintoinen keskustelu ja toivotaan, että toteuisikin, kun siitä nyt huhuja on niin kovasti :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aaa... tarkoittanet siis tuota topiikkia?

 

Mielenkiintoinen keskustelu ja toivotaan, että toteuisikin, kun siitä nyt huhuja on niin kovasti :)

 

Oikeastaan tarkoitin tätä , mutta ovat näköjään aloittaneet eilen illalla toisen topicin. Näköjään siinäkin mainitaan Korean Air ja on viimeinkin kunnon keskustelua! :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Menossa luultavasti Air Scandicille.

 

Tietääkö joku onko Finnairin ja Air Scandicin välillä jotain muuta kuin vain vanha asiakassuhde ? Yhteisiä omistajia, henkilöityneitä yhteyksiä ? Tuntuu erikoiselta jos FIN työntää vanhoja koneitaan sinne jatkuvalla syötöllä, taitaa jopa olla joku 757 heillä aina vähän väliä.

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku onko Finnairin ja Air Scandicin välillä jotain muuta kuin vain vanha asiakassuhde ? Yhteisiä omistajia, henkilöityneitä yhteyksiä ? Tuntuu erikoiselta jos FIN työntää vanhoja koneitaan sinne jatkuvalla syötöllä, taitaa jopa olla joku 757 heillä aina vähän väliä.

 

Erkki

 

No eikö Finnair ainakin huolla niiden koneet? Jospa siitä ollaan hiljaisuudessa leipomassa tytäryhtiötä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY 097 lähti myöhässä 4.11. teknisten ongelmien takia. Lähtö meni jopa niin myöhäiseksi, että Singaporeen ei edes lennetty vaan kone lähti takaisin jo Bangkokista.

 

Taisivat vaihtaa yhden moottorin siihen.

 

Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta entäs mitä niille vanhoille Air Lib:n kympeille on tapahtumassa, eikös nekin ole edelleen finskin omistulsessa? :P

 

Nehän voitaisiin ostaa Ilmavoimille ja modata KC-10 tankkereiksi. Näin Ilmavoimat saisi sekä kuljetus- että ilmatankkauskapasiteettia.

 

Ilmavoimille AWACS olisi myös kiva, mutta sattuneesta syystä DC-10 ei sovi AWACS alustaksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFHK:n tekniikassa seisovat kympit on menossa aavikolle eläkkeelle, finski ottaa vaan ensin omat osat pois, mm. muutama mylly.

 

Joonas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
EFHK:n tekniikassa seisovat kympit on menossa aavikolle eläkkeelle, finski ottaa vaan ensin omat osat pois, mm. muutama mylly.

 

Milläs ne sitten saadaan sinne aavikolle, Kehä kolmostako ?

 

::)

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sepäs siinä.... voi olla kauankin paikoillaan. Omistajan pitäisi toimittaa toiset nuijat hesaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFHK:n tekniikassa seisovat kympit on menossa aavikolle eläkkeelle, finski ottaa vaan ensin omat osat pois, mm. muutama mylly.

 

Joonas

 

Onkos tämä nyt varma tieto? Ihmettelen vain, että Air Scandicin sivuilla haetaan DC10 pilotteja ja ovat kuulema kolmea DC10 hommaamassa. EFHK:lla nyt sattuu sellaiset olemaan. A.netissä osa puhui MyTravelin DC10-10 olisi menossa Air Scandicille.

Itse kyllä luulen, että ensin mainitut EFHK:n kympit menisi heille, kun Air Scandicin omistuksestakin on kai Finnairilla tai jollain muulla suomalaisella firmalla osuus. Kummaa menoa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneethan omistaa (muistaakseni) Yhdysvaltalainen leasing-yhtiö, joten viimekädessä he päättävät mitä koneille tehdään. Fakta taas on se, että yhdestä kympistä finnair on jo ottanut myllynsä pois. Sen verran paljon koneissa on Finnairin osia, että jos kaikki otetaan pois ne ei liiku vähään aikaan mihinkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nonniin, Finskihän ostaa siis yhden DC-10:n ja modaa sen rahti MD-10:ks ja rupee lennättään rahtia Aasian suuntaan. Tossa olis siis ilmeisesti ideaalitilanne... Vaikka ei mulla ois mitään ois yhtä MD-11F:ääkään vastaan... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään