Guest Jufernaut

Convair putosi Kongossa

10 viestiä aiheessa

Kyseisen koneyksilön historia jöytyy täältä.

http://www.1000aircraftphotos.com/Transports/1138.htm

 

Linkissä olevassa kuvassa on jotain outoa ! Matkustamon portaat ovat rungon oikealla puolella tyyliin CV 240, eikä vasemmalla kuten muissa malleissa on totuttu näkemään. Mahdollisuuden, että kuva olisi peilikuva, kumoaa potkureiden jäänpoistokumit verrattuna potkurin pyörimissuuntaan. Myöhemmin otetuissa kuvissa portaat ovatkin jo vasemmalla puolella. Koneelle on historiikin mukaan tehty useita modifikaatioita, joten onkohan portaat jälkeenpäin siirretty vasemmalle, vai onkohan linkin kuvassa ollenkaan oikea yksilö ?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseisen koneyksilön historia jöytyy täältä.

http://www.1000aircraftphotos.com/Transports/1138.htm

 

Linkissä olevassa kuvassa on jotain outoa ! Matkustamon portaat ovat rungon oikealla puolella tyyliin CV 240, eikä vasemmalla kuten muissa malleissa on totuttu näkemään. Mahdollisuuden, että kuva olisi peilikuva, kumoaa potkureiden jäänpoistokumit verrattuna potkurin pyörimissuuntaan. Myöhemmin otetuissa kuvissa portaat ovatkin jo vasemmalla puolella. Koneelle on historiikin mukaan tehty useita modifikaatioita, joten onkohan portaat jälkeenpäin siirretty vasemmalle, vai onkohan linkin kuvassa ollenkaan oikea yksilö ?

 

 

Aika jännä tuo ovijuttu. Veikkaanpa, että koneessa oli molemmilla puolilla ovet edessä, koska näiden kuvien ottoväli on vain puolisen vuotta.

 

Tässä alla kuva koneesta, ovi vasemmalla, kuva otettu 9.11.2002

 

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=67074

 

Tässä taasen oikealla puolella, otettu 21.5.2003

 

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=104476

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoppa tuota ekaa kuvaa niin siinä näkyy tikkaat koneen oikealla puolella.  ;)

 

Aivan, hyvä huomio! Eli koneessa oli kaksi ovea etuosassa, kummallakin puolella. Eri asia on, oliko tämä vasemmanpuoleinen "niitattu" kiinni... ???

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan, hyvä huomio! Eli koneessa oli kaksi ovea etuosassa, kummallakin puolella.

 

Tuohan on aivan normaali ovijärjestely Convaireissa CV 340:stä lähtien. Jukan linkittämässä kuvassa oikean puoleinen ovi on kuitenkin pienempi, kuin tuossa historiikki linkin kuvassa.

 

Tuolla ilmailukuvissa ovet näkyvät hyvin Kannisen Markun kuvaamassa Linjeflygin Convairissa, otsikossa

" Vähän nostalgiaa Oulusta (Konnia ja Kolmosia)". (Enhän minä osannu linkittää)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohan on aivan normaali ovijärjestely Convaireissa CV 340:stä lähtien. Jukan linkittämässä kuvassa oikean puoleinen ovi on kuitenkin pienempi, kuin tuossa historiikki linkin kuvassa.

 

Tuolla ilmailukuvissa ovet näkyvät hyvin Kannisen Markun kuvaamassa Linjeflygin Convairissa, otsikossa

" Vähän nostalgiaa Oulusta (Konnia ja Kolmosia)". (Enhän minä osannu linkittää)

 

Tässähän tämä ovijärjestely on 340/440-mallissa, tulipas tämäkin selvitettyä (ainakin itselleni...)

 

Vasemmalla matkustajaovi (ent) ja oikealla rahtiovi (bag), myös takana. Varauloskäynnit kaupan päälle. ;)

 

[ attachment removed ]

 

Jukka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se, mikä tuossa hieman huvittaa, on "emergency evacuation rope"...

 

Eli, köyttä pitkin laskeudutaan ulos koneesta, kun on hätä  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se, mikä tuossa hieman huvittaa, on "emergency evacuation rope"...

 

Eli, köyttä pitkin laskeudutaan ulos koneesta, kun on hätä  :laugh:

 

Tässä, sanomalehti Lapin Kansassa julkistetussa kuvassa näyttää tuokin varauloskäynti olevan auki. Tuliko siitä kukaan ulos ja köyttä myöten, ei ole minulla tiedossa.

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Tuota perässä vasemmalla olevaa ovea, joka Jukan kuvassa on nimetty varauloskäynniksi, käytettiin myös joskus matkustajien kuormaukseen irtoportaita käyttäen (oon kuvissa nähnyt, en livenä). Ei taida tuossa varauloskäynnissä olla edes naruakaan, liukumäestä puhumattakaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään