Peter Tähtinen

Matkaseuraksi EFHF-EFJY 20.4

62 viestiä aiheessa

Haluatko siivelle?

 

Peter

 

En kun sisälle jakkaralle :laugh: Oliko huono?

 

Itse en ole tulossa mutta kerrotko vielä onko paluu kyytiä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perhana kun olisi tiennyt aikaisemmin niin olisin tarjoutunut kyytiin ja ottanut Finncommin tarjouslennon illalla takaisin. Finncommilla näyttää vaan olevan vaatimuksena, että lennot varataan viimeistään 24 h etukäteen, joten ei taida onnistua. Junassa ei taas oikein jaksaisi istua ihan vaan huvikseen. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

voi perrrjantai, ku huomasin vasta ny. Noh.. en ois duunista päässy kesken kaiken kuitenkaan. Ois voinu käydä sedällä kyläilemässä j-kylässä :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näytti Peter pääsevän matkaan noin 19.40. Matkaseuraakin oli löytynyt.

 

1. Lähtövalmisteluja.

[ attachment removed ]

 

2. Tuleva PPL-pilotti päästettiin näköjään etupenkille.  :D

[ attachment removed ]

 

3. Kolmosen ohi.

[ attachment removed ]

 

4. Eiköhän näillä vehkeillä Jyväskylään löydä.

[ attachment removed ]

 

5. Tällainen pärähti sateen keskeltä paikalle ihan yllättäen ennen Peterin lähtöä.

[ attachment removed ]

 

6. Kuin myös tällainen.

[ attachment removed ]

 

 

P.S. Asianosaiset saavat minulta noita kuvia jos kiinnostaa. Pyydelkää privaattiviestillä vaikkapa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko Pekalla uudet välineet? Kai päädyit Canoniin?  :)

 

No jo on.  :D Ja toki päädyin Canoniin..itse asiassa se oli alusta alkaen se ainoa vaihtoehto kun oli Canonin objektiiveja vanhastaan. Nyt pitää vaan opetella ja harjoitella kunnolla tätä digikuvausta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jess hyvä reissu oli. Pehmeät kyydit oli ja kotiinkin kerkesin vielä pariksi tunniksi nukkumaan. Kiitokset vielä Peterille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun pääsin vauhtiin kuvien koon muokkailussa, niin laitan vielä yhden kuvan laitteista sähköt päällä;

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kuvista ja mukavasta matkaseurasta!

 

Kertokaapas te toiset puolestanne,

 

a) mitä kaikkea informaatiota (mitkä yksittäiset indikaatiot) viimeisimmästä kuvasta löytyyy

b) missä kone sijaitsee kuvanottohetkellä

c) mikä lennon vaihe on meneillään

d) minkä suunnistuslaitteiden ja ATC-elinten radiotaajuudet kuvasta löytyvät

 

Parhaalle vastaajalle palkintona mittaamaton kunnia. 

Toinen palkinto vastaavasti mitattu kunnia (kuten kirjassa Kai R Lehtonen: "Lentoralli", v. 1970 , ks. myös http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmailukirjallisuus )

 

Peter

 

PS. foorumilaiset - onko tällaisille "siipipaikoille" sosiaalista tilausta jatkossa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

PS. foorumilaiset - onko tällaisille "siipipaikoille" sosiaalista tilausta jatkossa ?

Lyhyesti ja ytimekkäästi : kyllä. Lisätään, että EFTPltä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

b) missä kone sijaitsee kuvanottohetkellä

c) mikä lennon vaihe on meneillään

 

EFJY TMA:lla ... siinä 12 NM arcissa .. joku Lukat 3B tai mikä se olikaan?  :P

 

 

Edit.. koodi on kyllä 2000, eli vfr taisi sittenkin olla homman nimi. Disregard  ;)    (ja se arkkikin oli 15 DME, eikä 12 kun piti kartasta katsoa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFJY TMA:lla ...

Peter: kyllä vaan

 

siinä 12 NM arcissa .. joku Lukat 3B tai mikä se olikaan?  :P

Peter: Ei siellä ole julkaistu 12 NM Arcia .. joku muu etäisyys kylläkin

 

Edit.. koodi on kyllä 2000, eli vfr taisi sittenkin olla homman nimi. Disregard  ;)

 

No, tätä et voinut tietää, Malmilta lähdettiin VFR:ssä mutta vaihdettiin ennen TMA:ta IFR-selvitykselle. Tultiin TMA:lle XEDOG:in kohdalta. TWR ei pyytänyt uutta koodia.

 

Jatkapa tästä ...

 

Peter

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS. foorumilaiset - onko tällaisille "siipipaikoille" sosiaalista tilausta jatkossa ?

Jos Porista lähtisi lento niin voisin jopa lähteä mukaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm.

Demari näyttää 12,4 NM Jyskälän VOR DME:stä

ADF 296 ja 306

CD-soitin track 1 joko stop, pause tai on?

2200 jalassa kaartoa vasemmalle about 20 astetta

Ponderi 2000, FL 023 ?

Vasen tankki puolillaan, oikea 4/5

Polttoaineen paine vihreällä

Cyl head temp (?) 4 x OK

Radio master on

TRK 030

Kaikki sähköt päällä, paitsi landing lights?

 

Keltainen varoitusvalo hämää, en tiedä.

 

Tuossa ensi alkuun  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS. foorumilaiset - onko tällaisille "siipipaikoille" sosiaalista tilausta jatkossa ?

 

Jos oot tulossa Joensuuhun ni nappaa kyytiin.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos vain joskus jonkun kyytiin pääsee niin tulen varmasti.

En ole ikinä ollut pienkoneen kyytissä ja olis kyllä kiva päästä...

 

 

PS. foorumilaiset - onko tällaisille "siipipaikoille" sosiaalista tilausta jatkossa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm.

Demari näyttää 12,4 NM Jyskälän VOR DME:stä

- EI AIVAN.  Katsopa tarkemmin DME:n  taajuus joka ei ole 112.3 (LNE VOR)  Siis MINNE on 12,4 NM matkaa?

 

ADF 296 ja 306

- Näin on, mutta mikä NDB-majakka on 296 ?  (306 on standby-taajuus)

 

CD-soitin track 1 joko stop, pause tai on?

- 1-raita siellä soi

 

2200 jalassa kaartoa vasemmalle about 20 astetta

- Jep. Osaatko päätellä Garminin näytöltä, mihin ollaan kaartamassa ?

 

Ponderi 2000, FL 023 ?

- Jep

 

Vasen tankki puolillaan, oikea 4/5

Polttoaineen paine vihreällä

- JEP

 

Cyl head temp (?) 4 x OK

- 4 x EGT siinä on esitetty pylväinä, CHT kunkin pylvään sisällä yksi puuttuva segmentti

 

Radio master on

TRK 030

Kaikki sähköt päällä, paitsi landing lights?

- jep, nokalla oleva LL on vielä off, siivenkärkien Xenonit palavat

 

Keltainen varoitusvalo hämää, en tiedä.

- nin hämää minuakin. HI VAC-varoitusvalo palaa vaikkei pitäisi. Anturi hajosi edellisellä legillä,

 

Tuossa ensi alkuun  :P

 

 

Tarkkana olet ollut.  Vieläkö voit täsmentää?

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään