Lasse Kaila

Blue1:lla palvelu-uudistuksia

23 viestiä aiheessa

Tulosta tulee mutta miten on laadun kanssa?

Varasin Zürichin lentoja ja näyttää tältä:

FRI 14APR      TAMPERE FI          COPENHAGEN DK 

ON BOARD: FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE

KF 0675       FLIGHT OPERATED BY KF BLUE1

EQUIPMENT:AVRO RJ85 AVROLINER

Sama muilla legeillä (cph-zrh, zrh-arn-tmp)

SAS:lla tuo nyt ei ole yllätys mutta ainakin aikaisemmin Blue1:llä on ollut ihan hyvät tarjoilut köpiksen reitillä. Avro on ahtaampi kun saappi ja jos vielä tarjoilutkin häipyvät... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FRI 14APR      TAMPERE FI          COPENHAGEN DK 

KF 0675       FLIGHT OPERATED BY KF BLUE1

EQUIPMENT:AVRO RJ85 AVROLINER

Mielenkiintoista...jos siis KF:kin siirtyy maksullisiin tarjoiluihin. SAS:n palvelukonsepti ei mielestäni ole hyvä ja on sääli jos KF kopioi nyt sen itselleen. Toisaalta, joka paikassahan toitotetaan että KF on halpalentoyhtiö...!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo pahalta näyttää, taas yksi hyvä yhtiö nauttiutunut :(

Pistin kyselyä (miksi tampereen vuorot köpikseen vähentynyt yhteen päivässä, ja safkat maksullisiksi), tässä vastaus:

Kiitos palautteestanne.

Blue1 laajentaa ja järkeistää reittiverkostoaan ja lähestyy esimerkiksi SAS:n,

Spanairin, Austrian Airlinesin ja halpalentoyhtiöiden konseptia joidenkin

tuotteidensa osalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
lähestyy esimerkiksi SAS:n,

Spanairin, Austrian Airlinesin ja halpalentoyhtiöiden konseptia joidenkin

tuotteidensa osalta.

Tämä onkin osuvasti sanottu. ;D Oikea kunnollinen markkinointipuhe kun heivaavat itsensä halpalentoyhtiöiden kategoriaan.

SAS:han on halpalentoyhtiö ollut jo monta vuotta, ei niinkään hintojensa vaan palvelunsa puolesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

KF 0675      FLIGHT OPERATED BY KF BLUE1

Ostitko lennot suoraan Blue1:lta vai miten? Itse matkustin HEL-CPH Blue1:lla tammikuun alussa viimeksi ja matkakuvauksessani sanottiin jo silloin, että aterioita ei olisi tarjolla vaikka operaattori oli Blue1. Lennolla oli kuitenkin vanha tuttu meininki, syötävää ja juotavaa sai tarpeeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennot on tilattu Arean kautta, niinkuin olen ennenkin tehnyt. Huhtikuun vaihde näyttäisi olevan se kriittinen hetki, sillon kalusto muuttuu ja vuorot vähenevät. Raportoin lisää kun tiedän :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tyhmä kysymys: onko Blue Onella businessluokkaa millään reitillä?

Käytännössä kaikilla ulkomaan reiteillä on business ja hyvin on toiminut tarjoilut niissä tähän mennessä!

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siitä ole ehkä kun puoli vuotta kun SAS:lla näytti kaukolennoille olevan first. :laugh:

Ilmeisesti laajensivat käsitettä niin, että Economy Extra vastasi businessta ja business oli jo heidän mielestään firstin tasoa.

Näin ne termit muuttuu, eihän puhelinmyyjätkään enää ole puhelinmyyjiä vaan telemarkkinoijia tai myyntineuvottelijoita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Blue 1:lla 26.3.06 alkaen vain yksi matkustusluokka (pl. Lontoon ja Skandinavian reitit).

Samaten otetaan käyttöön Cafe1-konsepti eli kotoisemmin SAS:lta tuttu P-luokka.

Skandinavian reiteillä säilyy lipun hintaan sisältyvä tarjoilu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vielä tuo tiedote:

Huomatkaa sana "tuoteuudistus" :laugh:

Kyllä lentoyhtiöiltä sujuu tämä asioiden kaunistelu: Finnair otti maksuttomat viinat pois turistiluokasta niin se oli palvelun virtaviivaistamista. Nyt Blue 1 heikentää palveluaan niin se on tuoteuudistus...

Blue1:lle tuoteuudistuksia

Blue 1 ilmoittaa seuraavista tuoteuudistuksista:

1. Yksi matkustusluokka

Kesäaikataulun astuessa voimaan 26. maaliskuuta 2006 otetaan käyttöön yksi matkustusluokka Economy Class, seuraavilla, seuraavilla Blue1:n reiteillä:

Kotimaan reiteillä:

Helsingistä Kuopioon, Ouluun, Rovaniemelle, Vaasaan ja Kittilään

Helsingin ja Euroopan välisillä reiteillä:

Helsingistä Amsterdamiin, Ateenaan, Berliiniin, Barcelonaan, Dubliniin, Hampuriin, Nizzaan, Pariisiin, Roomaan, Varsovaan ja Zürichiin.

Suomen ja Skandinavian välisillä sekä Helsingin ja Lontoon välisellä reitillä matkustamo on edelleen jaettu Business ja Economy -luokkiin.

2. Café1 Economy-luokassa

Maaliskuun 26. päivänä 2006 Blue1 ottaa käyttöön myös uuden Café1-tarjoilukonseptin Economy-luokassa Blue1:n kotimaan reiteillä sekä Helsingin ja Euroopan välisillä Blue1-lennoilla.

Café1-konseptin avulla pyritään parantamaan asiakkaidemme valinnanvapautta ja antamaan matkustajille mahdollisuus itse päättää mitä haluaa syödä ja juoda lennon aikana. Laajasta ateria- ja juomavalikoimasta jokainen saa vapaasti valita mieleisensä vaihtoehdon, edulliseen hintaan.

Café1-valikoima vaihtelee jonkin verran lennon pituuden mukaan. Tarjolla on tuoreita täytettyjä sämpylöitä, suolaista ja makeaa pikkupurtavaa sekä makeisia. Pidemmillä lennoilla valikoimaan kuuluu myös salaatteja ja muita ruokaisia vaihtoehtoja. Kahvin, teen ja virvokkeiden lisäksi tarjolla on myös olutta ja viiniä; kansainvälisillä lennoilla myös muita alkoholijuomia.

Café1-konsepti otetaan käyttöön 26.3. Blue1:n kotimaan lennoilla sekä Helsingin ja Euroopan välisillä lennoilla:

Kotimaan reiteillä:

Helsingistä Kuopioon, Ouluun, Rovaniemelle, Vaasaan ja Kittilään

Helsingin ja Euroopan välisillä reiteillä:

Helsingistä Amsterdamiin, Ateenaan, Berliiniin, Barcelonaan, Dubaihin, Hampuriin, Lontooseen (Economy Class), Nizzaan, Pariisiin, Roomaan, Varsovaan ja Zürichiin

Café1 ei siis ole käytössä Suomen ja Skandinavian välisillä reiteillä.

Maksutavat:

Kaikki yleisimmät luottokortit sekä suomalaiset pankkikortit käyvät maksuvälineenä. Blue1:n kotimaan lennoilla Cafe1-ostokset voi lisäksi maksaa myös Lounasseteleillä.

Huomaa, että koneessa ei voi maksaa käteisellä, ei myöskään Visa Electronilla.

Lähde: Blue1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomaa, että koneessa ei voi maksaa käteisellä, ei myöskään Visa Electronilla.

Vai ei enää raha kelpaa.

Jostain syysta ei löydy BLUE1 nettisivuilta tuota tiedotetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain syysta ei löydy BLUE1 nettisivuilta tuota tiedotetta.

Just joo, tähän loppu sitten Blue1:n käyttö. Käsittämätöntä touhua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just joo, tähän loppu sitten Blue1:n käyttö. Käsittämätöntä touhua...

Siis tsiisus.. tästä tulee taas mieleen ne keskustelut kun Tarja Turunen potkittiin Nightfishistä pois.. "Yäk en enää kuuntele"... Huh huh..

Itseäni ei voisi enää vähempää hetkauttaa se että Blue1 kotimaanlennoilla ei ole enää Business-Classia, kun en ole sitä ennenkään tarvinnut. Minulle merkitsee enemmän se, että kuinka hyvää asiakaspalvelua saa ja voin sanoa että Blue1 on pessyt (minun kohdallani) 100-0 erään toisen suomalaisen lentoyhtiön.

Varmastikkaan nämä uudistukset eivät tule vaikuttamaan mitenkään siihen että minkälaista palvelua saat lennolla ja maassa, joten turha siitä on alkaa itkemään. Ja Tomi, tämä ei ollut nyt kohdistettu mitenkään sinua kohtaan. En vaan voi käsittää tällaista valitusta siitä kun toimintoja yksinkertaistetaan, se voi olla jopa hyvä juttu myös matkustajan osalta, lentoyhtiön osalta se ainakin on.

Jos ei tuotteet kelpaa, niin turha siitä on itkeä, voi valita jonkun toisen kulkuvälineen tai sitten vaikka patikoida perille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Yksinkertaistaminen = turistiluokan palvelun muuttaminen maksulliseksi ja business-luokan lopettaminen kokonaan = hyvää matkustajan kannalta??

Eikö firma muuten tuota? Ja niinkuin joku totesi tätä sanotaan palvelu-uudistukseksi. Muuten menisi ne vähät matkustajat. Paljonkohan sitä etua tulee, jos kaikesta "ylimääräisestä" joutuu makasamaan ja "tukholman" kenttä ei ole tukholman kenttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, tästäpä sitten ekaa viestiä forumille. Ei voi muuta sanoo kun, että kyllä sylettää kun joka suunnalta karsitaan palveluita. Itse olen lentänyt juuri tuon AMS-HEL välin ko. firmalla 2 kertaa, mutta pakkohan se on myöntää: ei noilla ajoilla edes opiskelija halua lentää. Säästät ehkä muutaman kympin itse lipun hinnassa, mutta jos haluat jatkaa matkaa muualle päin Suomea niin maksat hotellin tai "nukut" kentän lattialla (joka ei oikein jaksa välttämättä kiinnostaa noin yleensäkään saati kun olet ensin matkustanut 10 h. En siis ihan AMS:n lähellä asu vaan pohjoisessa Hollannissa ja junamatka ottaa aina aikansa). Näin ollen säästö ei oikeastaan ole säästö.

Lisäksi ihan noin periaatteessa palvelujen karsiminen minimiin ärsyttää kun sitä joutuu nykyään joka paikassa näkemään.Täällä esim junat myydään niin täyteen ettet mahdu välttämättä istumaan ja parin tunnin seisominen junassa ei ole kivaa. Kyllä minä henk.koht. maksan mielellään sen muutaman kympin enemmän paremmista ajoista ja tarjoilusta koneessa (olkoonkin ettei se tarjoilu nyt mikään itseisarvo ole, mutta periaatteessa ärsyttää tälläiset PALVELU-UUDISTUKSET.) Niinpä "kannatin" uudistuksia ja huonoja aikoja lompakollani, toki mitättömin paksuisella sellaisella, ja laitoin rahani KLM:n kirstuun (Finskin lennot oli näille minun varaamilleni  päiville sitten jo satasen kalliimmat kuin KLM:n pääsiäisen johdosta).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ehkä tämä on ihan väärä aika päivästä miettiä tällaista, mutta onko tuo sitten kuinka kannattavaa. Siis tässä haen sellaista näkökantaa että miten laskelmoitua on tuo Cafe1 lennolla olevan tarjoilun määrä, onko se laskettu joku keskimääräinen tavaran oletettu menekki ja sitten niitä tuotteita ajan mittaan ehkä lisätään koneeseen mukaan mitä on mennyt jo niin että kesken loppuneet ja sitten taas toisia poistetaan.

Toisaaltahan tosiaan se että itse saat valita sen  mitä saat ja maksat sitten sen mukaan on ihan käytännöllistä. Palvelussahan tullaan jo VR:n tasolle, eiköhän kohta tehdä sisustus jossa on se kioski tiski jonne kaikki matkustajat saavat jonottaa ostamaan sämpylän eli siis sen oluen tai viinin tms.

Kun juttelen porukan joka kulkee esim Helsinki - Rovaniemi väliä säännöllisesti tuli esiin se että Blue1 ei ollut aiemmin tarjoillut muuta kuin tuon keksin ja kahvin, mitään ei ollut edes ostettavissa (jos nyt en väärin muista) ainakaan alkomahoolia ei ollut. Saman keskustelun käydessäni Eteläisen-Suomen ihmisten kanssa ei täällä edes ymmärretty miksi tuota tarjoilua tarvittaisiin. No miettikääpä itse miten rentoutua tuo tunnin lentomatka torstai- perjantai iltana viikonlopun aloittajaisiksi.

Joo no mutta odotellaan tuo vajaa kuukausi niin nähdään mitä tuostakin sitten lopulta seuraa. Tulin itseasiassa aiheeseen 'eksyneeksi' kun tässä selvittelin Helsinki - Kööpenhamina - Bryssel - Tukholma - Helsinki lentojen ateria tarjoilua kesän alussa. Eli tuo viimeinen pätkä on Blue1:n saabi muilla väleillä Sassin kalustoa pitäisi olla. Osaisiko joku antaa tuohon noille väleille arviot tarjoiluista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Jos ei tuotteet kelpaa, niin turha siitä on itkeä, voi valita jonkun toisen kulkuvälineen tai sitten vaikka patikoida perille...

Aivan, aina voi ”äänestää” jaloilla. Tosin vaihtoehdot käyvät vähiin. Pahoin pelkään, että tulevaisuudessa Finnairkin edelleen vähentää tarjoilua koneissa.

Itse olen jo vähän aikaa sitten päättänyt siirtyä hiljalleen takaisin Finnairin asiakkaaksi ja leikata Eurobonus-korttini kappaleiksi. Vaikka lentolipun hinta on merkittävä tekijä valitessani yhtiön millä lennän (varsinkin silloin kun maksan lennon itse), arvostan sen verran ”ilmaista” palvelua koneessa että olen jonkin verran valmis maksamaan enemmän lipusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään