Sami Puro

A350 myöhästyy

7 viestiä aiheessa

A350:n käyttöönotto voi myöhästyä reilusti uuden ohjaamosuunnittelun takia:

 

FlightGlobal

 

 

"Cockpit switch set to delay Airbus A350 three years behind Boeing 787

 

Airbus’s move to use A380 flightdeck will push back entry-into-service until  2011 – three years behind Boeing’s 787

 

Airbus’s late decision to graft the A380 ultra-large airliner’s cockpit onto its new A350 has contributed to a further slip in the long-range twinjet’s development schedule of at least six months.

 

The European manufacturer previously stated that the baseline A350-800 was targeted for a mid-2010 entry into service (EIS). However while presenting the new cockpit configuration at last week’s Asian Aerospace show in Singapore, Airbus chief operating officer – customers John Leahy referred to an EIS date of 2011, signalling that the aircraft’s availability has slipped further behind that of its direct competitor, the Boeing 787, which has a scheduled EIS of mid-2008.

 

Airbus sources said the decision to switch from the previous plan of equipping the A350 with an enhanced version of the A330’s flight deck was not reached for several months due to the complexity of the changes required, including the adoption of the A380’s onboard information system architecture.

 

The recent decision to re-profile the A350’s nose section to make room for an under-floor crew rest area is believed to have made it more feasible to incorporate the A380’s avionics. Although the hardware is identical to that used on the A380, the A350’s cockpit dimensions are slightly different.

 

Leahy says the A350 will retain a common type rating with the A330 despite the introduction of the A380 cockpit.

 

ANDREW DOYLE / SINGAPORE"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tuon nyt tarkemmin lukee, niin A350:n myöhästyminen suunnitellusta markkinoille tulosta on vain 6 kk.

 

Sillä, että se tulee markkinoille 3 vuotta myöhemmin kuin 787, ei liene tässä vaiheessa kovin suurta merkitystä. Sehän oli jo tiedossa aikaisemmin.

 

Sitäpaitsi, kuinka varmaa on, että 787 tulee markkinoille ilman viivytyksiä? Jotakin odottamatonta voi tapahtua myös 787:n kokoamisessa ja sertifiointiprosessissa.

 

Katsotaan nyt:

 

Boeing on palkannut erillisen logistiikkayhtiön (New Breed Logistics) 787-osien kuljetusten junailuun, jonka logistiikkakeskus on vielä rakentamatta.

 

Boeingin sivuilta:

 

Final assembly of the first Dreamliner in 2007

First flight is planned for 2007

Certification & deliveries beginning in 2008

787-3: Mid-2010

787-9: Late 2010

 

Kuljetuksista:

 

3 specially modified 747-400s to fly composite parts from partner locations around the world (43 partners at 135 locations)

Smaller components via land, sea and rail

 

Elikkä, perusversio tulee ulos näillä näkymin v. 2008, mutta 2 muuta versiota vasta v. 2010.

 

Ja kyseessä on samanlainen logistinen härdelli kuin A380:nen osien kuljetuksissa. Mikään ei vielä ole kirkossa kuulutettua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos katsoo ton kuvatekstiä niin toi tavaratilahan on laskettu johtajaluokan tavaroill. Tosin samatila on käytössä varmaan myös karjaluokassa, tosin suuremman matkustajamäärän jaettavissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liisariyhtiö ILFC:n suulla on huhuttu siitä, että Airbus olisi laittamassa koko A350 paketin uusiksi, siis uutta runkoa ja uudet siivet, jotta koneesta tulisi teknologialtaan yhdenvertainen B787:n kanssa. Kiire vaan meinaa tulla.

 

AWTOnline

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tais tulla kiire kun bojo julkaisi tekevänsä 787:sta pidemmän version joka kuljettaisi 300 matkustajaa(eli se tunnettu ja huhuttu 787-10)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liisariyhtiö ILFC:n suulla on huhuttu siitä, että Airbus olisi laittamassa koko A350 paketin uusiksi, siis uutta runkoa ja uudet siivet, jotta koneesta tulisi teknologialtaan yhdenvertainen B787:n kanssa. Kiire vaan meinaa tulla.

AWTOnline

 

Tämä oli oikeastaan arvattavissa.

A350:llä on alusta asti ollut uusi siipi, mutta runko on pohjautunut a330:n runkoon, vaikka sitäkin oli suurelta osin muutettu..

Tuskinpa vieläkään tulee yhtä paljoa komposiittia runkoon kuin 787:ssä on, mikä lienee ihan hyvä asia..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään