Guest Jonze

EFHK:lla pommiuhka

6 viestiä aiheessa

Ainakin päivän Iltasanomissa on sivun juttu aiheesta, tosin eipä siinäkään mitään ihmeellistä mainita.

Tietoa uhan aiheuttajista ei poliisilla sen jutun mukaan ole...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Isä oli ollu just EFHK:lla tuon aikaan, olivat koneessa joutuneet istumaan ja odottamaan Joensuuhun lähtevää lentoa muistaakseni jotain 20 minuuttia, eivätpä ollu mitään kertonu syyks kuitenkaa. Aika epämääränen juttu tuo pommiuhkahomma, onko se sitte niin yleistä että "eipä tuossa mitää, yks pommi on siellä ja toinen tuolla?" :D

Ei vaan miten tuo liene...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaan miten tuo liene...

En oikein usko, että tuollaisesta on ihan joka puolelle tarvetta tiedottaa. Luo vain ylimääräistä hämminkiä ja joissain tapauksissa ehkä jopa paniikkia.

Itse olen 12 vuotta sitten odottanut Melbournessa 8,5 tuntia Sydneystä tulevaa konetta joka oli jouduttu tyhjentämään koska joku oli soittanut pommiuhkauksen. Meille odottaville asiasta kerrotiin vasta, kun oikein tivaamalla tivasimme mistä koneen myöhästyminen johtuu ja vaadimme saada oikean selityksen koska annetut kuulostivat keksityiltä.

Tuolloin tieto pommivaarasta aieheutti joillekin matkustajille paniikkia ja henkilökunnalla oli entisestään kovempi työ pitää parisataa odottavaa ja kiukkuista matkalaista edes jonkin verran tyytyväisinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No taatusti. Viimeinen juttu tuollaisessa on mennä sitä matkustajille kertomaan. Pommiuhka on useimmiten feikki, mutta paniikkiryntäyksissä kyllä kuolee ihmisiä herkästi. Jos pitää ihmiset saada jonnekin muualle, niin semmoinen tiukka "Mene minne käsketään äläkä kysele" -asenne vaan.

Mun vanhemmat on Toronto-Helsinki-lennolla joskus -74 istuneet koneessa 8 tuntia Goose Bayssa, jonne se laskeutui välitankkaukseen. Se kun oli ainakin silloin puoliksi sotilastukikohta, niin ei päässyt ulos. Koskaan ei kerrottu viivytyksen syytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään