Guest KV

Onko Embraer 170 -malleissa talviongelmia?

8 viestiä aiheessa

Lensin16.2. aamulla klo 7.45 Kokkolasta nousseella Embraerilla Helsinkiin. Eivät saaneet saapuessaan Kruunupyyhyn koneen portaita auki, kun ne olivat kuulemma jäätyneet. Moitti lentoemäntä, että on ollut ennenkin ongelmia, kun lattiassa olevat rappujen kiskot jäätyvät. On kai oletettavissa, että niihin joutuva hiekka tai pikkukivet myös jumiuttavat portaat. Onko tuo suunnittelumoka?

Ystäväni, joka lentääenemmän kuin minä, moitti Embraerin myöhästyneen joka kerta, kun hän onlentänyt sillä, 8 kertaa. Kertalleen kuulemma piti lämmittää jollain puhaltimella moottoria paukkupakkasella ennen kuin se voitiin käynnistää.

Onkohan Finnairin brassivahvistus vielä tottunut Pohjolan koviin talviolosuhteisiin? Lastentautejako?  :-[

 

Kari

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minäkin lensin samalla lennolla. Portaat ei olleet jäässä, vaan ihan rehellisesti rikki - ulkopuolisten portaiden käyttöhän sujui tänä aamuna ihan mallikkaasti. Lähestymisen aikana jäätyneitä ahtimen siipiä sulatetaan muissakin suihkukoneissa, pestäänhän jäät siivistäkin, ja potkurin lavoista ennen lähtöä. Onpa ystävälläsi huono tuuri, emme me sentään aina myöhässä ole - ja syyt usein konetyypistä riippumat. Näinä aikoinatomia esim. tuo jäänpoisto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksestasi. No jotain tollaista epäilinkin. Vaan oli kova epäluulo niitä lattikiskoja kohtaan.

Kai se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että uusissa konetyypeissä jokin prakkaa ja ongelmat korjataan takuuseen.

En ole mikään asiantuntija, mutta eikös ensimmäisissä ATR:issäkin tehty monia Finnairin toivonia/vaatimia korjauksia ja muutoksia. Ei siis Annettu Takasin Ranskaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo ahtimen siipien sulattelu lämmittimellä on aivan normaalia. Silloin, kun on jäätävä keli niin käytännössä kaikkien sekä suihku- että potkurikoneiden lavat täytyy sulattaa kuumalla ilmalla (pois lukien ne koneet, joiden lapojen ja spinnerin jäänpoistoon voidaan käyttää glykolia).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taannoin todistin Empun Flaps ongelman tosta Flaikkarista, oli sillon topikkikin täällä siitä hetkestä.

Huhut kertoo joo, että ongelmia on ollu kaikissa neljässä tän hetken Empussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tammikuussa kävin kolmesti Empulla Kokkolassa ja joka kerta aikataulu on pitänyt. Kerran juttelin stuertin kanssa ja hän sanoi, että jotain uutuuden karheutta näissä koneissa on ollut. Mainitsi mm. ohjaamon puolella olleen softavikoja, jotka ovat vaatineet updeittaamista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainahan kun uusi konetyyppi otetaan operointiin ilmenee kaikenlaisia "ominaisuuksia", joihin tulee totutella. Kyse ei ole useinkaan vioista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lastentaudeista puhuttaessa täytyy muistaa, että vaikka konetyyppi on Finnairille uusi, niin kaupallisessa liikenteessä se on ollut kohta jo kaksi vuotta. Ensimmäisenä sen ottivat käyttöön muistaakseni LOT ja Alitalia Express keväällä 2004.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään