Kirjoitettu Helmikuu 13, 2006 A.netin keskustelufoorumin tietojen mukaan: Turkkilainen matkustajakone on suistunut erittäin liukkaalta kiitotie 31L:ltä JFK:llä,ja mm.jotkut muutkin lentäjät olivat ilmoittaneet tornille joutuvansa menemään kiitotien loppuun saakka koska he vain olivat liukuneet kiitotiellä. ONKOHAN NIILLÄ LIEVIÄ KUNNOSSAPITO-ONGELMIA SIELLÄ NYKISSÄ!!! Lisäksi tuolla a.netissä liikkui jotain tietoa tuosta Turkkilaisesta...Aika hurja juttu mutta kertoivat että tuossa TK787 olisi ollut 3 hengen ohjaamomiehitys ja että tämä miehistö olisi lentänyt ensin Istanbulista Washingtoniin ja olleet siellä 4-5 tuntia ja vielä edelleen JFK:lle. Kuuleman mukaan nyt olisi sentään 12 tunnin tauko ennen Istanbulin lentoa. Niin.Ilmeisesti kukaan ei ole tuossa onnettomuudessa loukkaantunut. ONNEKSI! -Jukka (poistin huutomerkit otsikosta, SP) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2006 ...Lisäys edelliseen: -Näkyy tehneen 340:nen 180 tai 360 asteen käännöksen ennen suistumistaan.Spokesman ilmoitti lehdistölle että 180:nen,mutta lennonjohto oli kuulemma puhunut 360 asteesta. Aika kyytiä se on taas Turkkilaisilla ollut... Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 A.netin keskustelufoorumin tietojen mukaan: Turkkilainen matkustajakone on suistunut erittäin liukkaalta kiitotie 31L:ltä JFK:llä,ja mm.jotkut muutkin lentäjät olivat ilmoittaneet tornille joutuvansa menemään kiitotien loppuun saakka koska he vain olivat liukuneet kiitotiellä. Pikkuisen lunta ja muutenkin kiva keli : http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=49509.msg521086#msg521086 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 ONKOHAN NIILLÄ LIEVIÄ KUNNOSSAPITO-ONGELMIA SIELLÄ NYKISSÄ!!! Shocked eiks kiitoradoista mitata "kitkat", varsinkin juuri noilla keleillä ja sitten lentolaitteessa on se kalifi joka päättää pärjääkö hän vallitsevissa olosuhteissa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 eiks kiitoradoista mitata "kitkat", varsinkin juuri noilla keleillä ja sitten lentolaitteessa on se kalifi joka päättää pärjääkö hän vallitsevissa olosuhteissa... Jenkeissä kyllä perustuu lentäjien raportteihin tuo "breaking actionin" raportointi...ei ne käy baanalta mittaamassa erikseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 Jenkeissä kyllä perustuu lentäjien raportteihin höh, no niimpä tietysti, eihän noita muuten sattuisikaan... siinä olis Vammakselle (vai kuka niit nyt teki) saumaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 Jenkeissä kyllä perustuu lentäjien raportteihin tuo "breaking actionin" raportointi...ei ne käy baanalta mittaamassa erikseen. Perustuu vai... ??? Mitä ne sitten on ne Mu arvot joita annetaan ATIS:ssa ja samoin joskus tornin puolesta. JH Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 Perustuu vai... ??? Mitä ne sitten on ne Mu arvot joita annetaan ATIS:ssa ja samoin joskus tornin puolesta. JH Niinno, en tiedä miten JOKAISELLA kentällä, mutta KJFK:n metareissa ei oo mitään tietoa ainakaan ollu ja jaksollakin aina ovat sanoneet että "pilot reported" tms kun ovat breaking actioneja maininneet... Mutta empä tosiaan ATISta sieltä päin koskaan ole kuunnellu joten päätelmäni toki voi mennä hutikin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 Niinno, en tiedä miten JOKAISELLA kentällä, mutta KJFK:n metareissa ei oo mitään tietoa ainakaan ollu ja jaksollakin aina ovat sanoneet että "pilot reported" tms kun ovat breaking actioneja maininneet... Mutta empä tosiaan ATISta sieltä päin koskaan ole kuunnellu joten päätelmäni toki voi mennä hutikin... Tämä teskti tulee suoraan omasta B757 Airplane Operating Manual performance osasta. "At certain airports, ground vehicle friction readings are provided by ATIS and/or the control tower when slippery runway conditions are thought to exist". Olet siis luultavasti oikeassa JFK suhteen. Toisaalta muistan vuosia sitten lentäessäni sinne heidän antaneen meille Mu-arvoja. Asiat ovat voineet kuitenkin muuttua. JH Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2006 Moips! NO onpas aika ihmeellistä,jos eivät lainkaan JFK:llä noita kitkoja mittaile... Mutta kyllä tuolla a.netissäkin oli hieman ihmetystä siitä kuinka paljon noita liukkauden takia kiitotieltä suistumisia on siellä JFK:llä sattunut... Oli muuten hauska eilen seurata,kun jenkkispotterit pähkäilivät noita kiitoteiden vaihdoksia ja joku totesikin olevansa erittäin jännittynyt tahi innostunut,kun nyt se ja se kiitotie on otettu nousuihin käyttöön ja hän ei ole ikinä nähnyt nousuja sieltä... Oli tuo aikamoista taas siellä itärannikolla,kun lehdessä luki että keskuspuistossa oli mitattu 80 sentin lumikerros... -Jukka Noista Nykin menetelmistä noiden kitkakertoimien yms. suhteen jos saisi sitten joltain varmaa tietoa,jos sitä on saatavilla,kun olisi aika mielenkiintoista tietää moinen asia...Kiitos! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla