Guest tornadof36

Turkish Airin TK787 ulos kiitotieltä JFK:llä sunnuntaina

10 viestiä aiheessa

A.netin keskustelufoorumin tietojen mukaan:

 

Turkkilainen matkustajakone on suistunut erittäin liukkaalta kiitotie 31L:ltä JFK:llä,ja mm.jotkut muutkin lentäjät olivat ilmoittaneet tornille joutuvansa menemään kiitotien loppuun saakka koska he vain olivat liukuneet kiitotiellä.

 

ONKOHAN NIILLÄ LIEVIÄ KUNNOSSAPITO-ONGELMIA SIELLÄ NYKISSÄ!!! :o

 

Lisäksi tuolla a.netissä liikkui jotain tietoa tuosta Turkkilaisesta...Aika hurja juttu mutta kertoivat että tuossa TK787 olisi ollut 3 hengen ohjaamomiehitys ja että tämä miehistö olisi lentänyt ensin Istanbulista Washingtoniin ja olleet siellä 4-5 tuntia ja vielä edelleen JFK:lle.

 

Kuuleman mukaan nyt olisi sentään 12 tunnin tauko ennen Istanbulin lentoa.

 

Niin.Ilmeisesti kukaan ei ole tuossa onnettomuudessa loukkaantunut.

ONNEKSI!

 

-Jukka

 

 

 

(poistin huutomerkit otsikosta, SP)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...Lisäys edelliseen:

 

-Näkyy tehneen 340:nen 180 tai 360 asteen käännöksen ennen suistumistaan.Spokesman ilmoitti lehdistölle että 180:nen,mutta lennonjohto oli kuulemma puhunut 360 asteesta.

 

Aika kyytiä se on taas Turkkilaisilla ollut... :o

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netin keskustelufoorumin tietojen mukaan:

 

Turkkilainen matkustajakone on suistunut erittäin liukkaalta kiitotie 31L:ltä JFK:llä,ja mm.jotkut muutkin lentäjät olivat ilmoittaneet tornille joutuvansa menemään kiitotien loppuun saakka koska he vain olivat liukuneet kiitotiellä.

 

Pikkuisen lunta ja muutenkin kiva keli :

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=49509.msg521086#msg521086

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
ONKOHAN NIILLÄ LIEVIÄ KUNNOSSAPITO-ONGELMIA SIELLÄ NYKISSÄ!!! Shocked

 

eiks kiitoradoista mitata "kitkat", varsinkin juuri noilla keleillä ja sitten lentolaitteessa on se kalifi joka päättää pärjääkö hän vallitsevissa olosuhteissa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eiks kiitoradoista mitata "kitkat", varsinkin juuri noilla keleillä ja sitten lentolaitteessa on se kalifi joka päättää pärjääkö hän vallitsevissa olosuhteissa...

Jenkeissä kyllä perustuu lentäjien raportteihin tuo "breaking actionin" raportointi...ei ne käy baanalta mittaamassa erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jenkeissä kyllä perustuu lentäjien raportteihin

 

höh, no niimpä tietysti, eihän noita muuten sattuisikaan... siinä olis Vammakselle (vai kuka niit nyt teki) saumaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jenkeissä kyllä perustuu lentäjien raportteihin tuo "breaking actionin" raportointi...ei ne käy baanalta mittaamassa erikseen.

 

Perustuu vai... ??? Mitä ne sitten on ne Mu arvot joita annetaan ATIS:ssa ja samoin joskus tornin puolesta.

 

JH

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perustuu vai... ??? Mitä ne sitten on ne Mu arvot joita annetaan ATIS:ssa ja samoin joskus tornin puolesta.

 

JH

Niinno, en tiedä miten JOKAISELLA kentällä, mutta KJFK:n metareissa ei oo mitään tietoa ainakaan ollu ja jaksollakin aina ovat sanoneet että "pilot reported" tms kun ovat breaking actioneja maininneet...

 

Mutta empä tosiaan ATISta sieltä päin koskaan ole kuunnellu joten päätelmäni toki voi mennä hutikin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinno, en tiedä miten JOKAISELLA kentällä, mutta KJFK:n metareissa ei oo mitään tietoa ainakaan ollu ja jaksollakin aina ovat sanoneet että "pilot reported" tms kun ovat breaking actioneja maininneet...

 

Mutta empä tosiaan ATISta sieltä päin koskaan ole kuunnellu joten päätelmäni toki voi mennä hutikin...

 

Tämä teskti tulee suoraan omasta B757 Airplane Operating Manual performance osasta.

 

"At certain airports, ground vehicle friction readings are provided by ATIS and/or the control tower when slippery runway conditions are thought  to exist".

 

Olet siis luultavasti oikeassa JFK suhteen. Toisaalta muistan vuosia sitten lentäessäni sinne heidän antaneen meille Mu-arvoja. Asiat ovat voineet kuitenkin muuttua.

 

JH

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moips!

 

NO onpas aika ihmeellistä,jos eivät lainkaan JFK:llä noita kitkoja mittaile... :o

 

Mutta kyllä tuolla a.netissäkin oli hieman ihmetystä siitä kuinka paljon noita liukkauden takia kiitotieltä suistumisia on siellä JFK:llä sattunut...

 

Oli muuten hauska eilen seurata,kun jenkkispotterit pähkäilivät noita kiitoteiden vaihdoksia ja joku totesikin olevansa erittäin jännittynyt tahi innostunut,kun nyt se ja se kiitotie on otettu nousuihin  käyttöön ja hän ei ole ikinä nähnyt nousuja sieltä... ;D

 

Oli tuo aikamoista taas siellä itärannikolla,kun lehdessä luki että keskuspuistossa oli mitattu 80 sentin lumikerros... ;)

 

 

-Jukka :D

 

Noista Nykin menetelmistä noiden kitkakertoimien yms. suhteen jos saisi sitten joltain varmaa tietoa,jos sitä on saatavilla,kun olisi aika mielenkiintoista tietää moinen asia...Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään