Ilkka Mäkelä

Steve Fossett´in uusin ennätyslentoyritys viivästyy Kiinan juhlien takia

26 viestiä aiheessa

Fossett se jaksaa yrittää. Tällä kertaa piti jo lähteä Global Flyerillä yrittämään nonstop-lennon uutta ennätystä, eli pitempää lentoa kuin kerran maailman ympäri ja pitempää kuin Rutan/Yeager v. 1986. Floridasta pitäisi lähteä ja ylittää Atlantti vielä toiseen kertaan, mistä kertyisi 43000 Km matkaa.

 

Homma siirtyi, koska Kiina ei myöntänyt lupia. Kiinassahan juhlitaan kiinalaisen kalenterin Uutta (koiran) Vuotta.

 

Seuraava mahdollinen lähtöpäivä on 6. helmikuuta. Juttua ja haastattelunpätkää:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4661536.stm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viiimeisten tietojen mukaan startti on 7.2. klo 6.42 EST eli 13.42 SA

 

Eipä päässyt Fosset ilmaan: polttoainesysteemissä vuoto ja myötätuuli. Kone vaatii vastatuulen päästäkseen siivilleen. Uudesta ajankohdasta ei ole tietoa

BBC ja GlobalFlyerin sivut

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nytpä ollaankin jo menossa keskellä Atlantin valtamerta. :)

Vauhtia 300 solmua ja korkeutta 39 000 jalkaa. Kymysys: kuinka kylmäää tuolla korkeudella oikein on? -40??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vauhtia 300 solmua ja korkeutta 39 000 jalkaa. Kymysys: kuinka kylmäää tuolla korkeudella oikein on? -40??

 

Enpä sano mitään. Nyt vauhtia on 371kts ja korkeutta 45 891 jalkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi reittikartta joka on tolla sivulla ei edellisen reissun jäljiltä eli ei siihen kannata luottaa. Näin ainaskin olen itse ymmärtänyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liveseuranta, josta pojat varmaankin lennon edistymistä katselevat ;)

 

Aivan, ja siellä lukee kartan yläpuolella Updates-tiedoissa ihan selkeästi "In China".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo puolimatka ohitettiin jo viime yönä 01.14 UTC.

Niinpä tietysti, tulkitsin väärin. Koneen korkeus senjun nousee nyt jo rapiat 52 000 jalkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi olevan Atlantin puolessavälissä nyt, 1400 lbs polttoainetta jäljellä. Point of no return passed.

 

Riittääkö polttoaine Englantiin asti?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä paikka tuo Kent International oikein on kun ICAO:n opus ei sellaista tunne... Eikä brittien AIP!

Bournemouth???

 

Edit: No niin, diverttaus Bournemouthiin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noilla koukeroilla ois melkein tehnyt suoran lähestymisen Manstonin RWY10:lle.. Tai tietenkin tuuliolosuhteet pitää ottaa huomioon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään