Mikko Sokero

Mikä tilanne päällä kuvassa?

14 viestiä aiheessa

Olisikohan tuossa protesti korkeille kenttämaksuille, periaatteella käytetään koko rata, kun siitä kerran pitää maksaa ::)

 

Edit: Tai ohjaajat päättävät tehdä ylösvedon ja kiertää uudelleen finaaliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi A.netin kuvien suora laittaminen näytille ei ole sallittua, vaan homma tulee hoitaa noilla linkeillä :)

 

Kuva muuten oli näytillä jo täällä:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,21830.msg515428.html#msg515428

 

Ja myös täällä yritin herätellä keskustelua, mutta eipä ottanut tuulta alleen:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,49131.msg516735.html#msg516735

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airliners.netin puolella tuo kuva on laukaissut pitkän keskustelun. Toiset olisivat valmiita kuvan perusteella erottamaan pilotit välittömästi tehtävistään, toiset taas pyytävät "sohvapilotteja" pitämään suunsa kiinni, kun eivät tiedä, mitä todella on tapahtunut. On selvää, että rotaatio on aivan liian myöhäinen, mikäli mitään häiriötä ei ole tapahtunut. Mutta jos jotain olettamatonta tapahtui, niin turvamarginaalit täytettiin juuri ja juuri - pääasia, että romua ja ruumiita ei tullut.

 

Linnki keskusteluun: http://www.airliners.net/discussions/tech_ops/read.main/143816/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko MacGyver tai Jack Bauer puikoissa..  ;D

 

Ettei olisi se lentäjähemmo MacGyveristä. Eli siis Jack Dalton ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi A.netin kuvien suora laittaminen näytille ei ole sallittua, vaan homma tulee hoitaa noilla linkeillä :)

 

Kuva muuten oli näytillä jo täällä:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,21830.msg515428.html#msg515428

 

Ja myös täällä yritin herätellä keskustelua, mutta eipä ottanut tuulta alleen:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,49131.msg516735.html#msg516735

Anteeksi suora download. Myös linkitys on yhden alioikeuden ratkaisun perusteella vastaavaa kuin julkaiseminen! Hui! Lasku mulle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös linkitys on yhden alioikeuden ratkaisun perusteella vastaavaa kuin julkaiseminen

 

:o minäkin olen joskus linkittänyt, eli olen melkoinen konna. Ei kuulosta ansiorekisterissä hyvältä :'(

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o minäkin olen joskus linkittänyt, eli olen melkoinen konna. Ei kuulosta ansiorekisterissä hyvältä :'(

Keissistä valitettiin muistaakseni hovioikeuteen, joten se ei ole lainvoimainen... Täytyypä tsekata ensi viikolla jutun status.

 

Mitäs me kriminaalit ja -ketut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikohan tilanteen aiheuttanut vähän aikaisemmin V1-nopeuden ylittämisen jälkeen tapahtunut moottorihäiriö? Lentoonlähtöä on silloin pakko jatkaa, koska jäljellä oleva kiitotie ei riitä pysähtymiseen, mutta se riittä lentoonlähtöön. Kuva todistaa sen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten perivenäläiseen tyyliin ylikuormaa koneessa - tällä kertaa melkein liikaa  ::)

 

Arttu

 

EDIT: Tuli tuossa mieleen muutaman vuoden takaa tilanne Etelämantereelta, jossa Mi8 kokeilemalla sovitti kuorman sopivaksi:

 

Kokeillaanpa, nousisiko tämä... :?

[ attachment removed ]

 

Juu, ei nouse. Pari tynnyriä pois.

[ attachment removed ]

 

Josko nyt menisi paremmin ? Tuossa välissä kone kokeili nousua, mutta alkoi huojumaan puolelta toiselle. Itse suojauduin nurkan taakse jo siinä vaiheessa :P

[ attachment removed ]

 

Lähtihän se !! Sanoinhan minä, että se lähtisi !

[ attachment removed ]

 

Tuollainen konttikin lastattiin. Ei koskaan päässyt kopterilla perille, kun alkoi pyörimään vimmatusti. Noh, mitäs venäläiset pienistä. Jättivät tuon maahan n. puoleen väliin matkasta, ja kertoivat sen olevan "tuossa suunnassa". Kopterissa ei tietenkään ollut GPSaa tai muutakaan, jotta olisivat saaneet koordinaatit. Lopulta löytyi - onneksi.

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos mennään sääntökirjan mukaan, niin kiitotien kynnyksellä pitäisi olla yhden moottorin ollessa pois pelistä 35ft korkeutta. Eipä taida ihan kymmentä metriä olla tossa tapauksessa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen EFHKn kolmannen kiitotien rakentamista käytössä oli usein "rwy 22 intersection Yankee takeoff". Silloin saattoi joskus nähdä aika jännittäviäkin suorituksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään