Ilkka Portti

Ländäreitä, mutta kenelle ne kuuluu?

33 viestiä aiheessa

Nousevana trendinä on ollut erilaiset kuva-arvuutukset, joten heitetään omakin sekaan. Eli kysymys kuuluu, mille koneille alla olevat ländärit kuuluvat? Joukossa saattaa olla pari vähän kinkkisempää yksilöä...

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2. B757

3. B767

4. MD-11

5. A320

7. Fokker 27

8. MD-80

9. Redigo

12. Hornet

15. KingAir jotain? --ei voikaan olla..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki oikein!

 

1. B757-28A Air2000

2. B757-2Y0 Thomas Cook (mistäköhän muuten johtuu eroavaisuudet noissa kahdessa ländärissä valojen suhteen?)

3. B767-304ER Britannia

4. MD11 Finnair

5. A321-211 Air2000

6. A300B4-605R Monarch

7. Fokker F-27 FAF

8. MD83 Flying Finn

9. Redigo

10. F-5 Freedom Fighter

11. Bell P-39 Airacobra eli "Pikku parturi" (mistä lie tulee tuokin nimitys?)

12. Super Hornet

13. Panavia Tornado

14. Vulcanair P68C

15. Piper Chieftain FAF

16. Saab 2000 Soder Airlines

 

Karkit jaettu ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

14. Pakko sanoa, että joku ultra. Ceffna tai Piepperi se ei ole...

 

Ei ole ultra. Vähän isompaa kaliberia... Eikä se tosiaan ole Kessna eikä Paipperikaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole ultra. Vähän isompaa kaliberia... Eikä se tosiaan ole Kessna eikä Paipperikaan...

 

HAAA!!! Ettei olisi Partenavia P68 :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HAAA!!! Ettei olisi Partenavia P68 :)

 

Nou nou, mutta aikalailla samaa näköä koneista löytyy...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

16. Saab 2000

 

edit// vai olisko S 100B Argus ?

 

Ei, kyllä se on Saab 2000. Vielä 10. ja 14. kuvat ratkaisematta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän mennessä oikein ovat

 

1. B757-28A Air2000

2. B757-2Y0 Thomas Cook (mistäköhän muuten johtuu eroavaisuudet noissa kahdessa ländärissä valojen suhteen?)

 

 

Air 2000 lienee vaan tilannu valmistajalta lisäpitkät tuohon telineeseen... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

14. On aika helppo ratkaista nyt jos kurkkaa airliners.netin viiimeksi lisättyihin Ivalon kuviin ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

14. On aika helppo ratkaista nyt jos kurkkaa airliners.netin viiimeksi lisättyihin Ivalon kuviin ;D

 

Eipä tuota eilen ollut tuota kuvaa. Arvaappa vain, kävinkö kaikki Ivalo- ja Portti-kuvat läpi eilen illalla ;D

 

MUTTA, nyt voinkin nostaa protestin. Siis tuo Vulcanair ja Partenavia ovat käytännössä yksi ja sama kone. Vulcanair on Partenavian konkurssin jälkeinen nimi, eli käytännössä sama yhtiö ja konekin on käytännössä sama... En vain osannut yhdistää tuohon Vulcanairiin enää sen jälkeen, kun Ilkka sanoi että ei ole Partenavia. Rupesin sitten pähkäilemään jotain aivan muuta, vaikka kyseessä oli kuitenkin sama kone. Harhaanjohtamista sanon minä. Tämä on proteesi!!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tuota eilen ollut tuota kuvaa. Arvaappa vain, kävinkö kaikki Ivalo- ja Portti-kuvat läpi eilen illalla ;D

Kukapa ei ;D Samoin kuin lähes kaikki Suomessa otetut sotilaskoneiden kuvat 10. varten :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

14. Pakko sanoa, että joku ultra. Ceffna tai Piepperi se ei ole...

 

Joo useimmissa Cessnoissa pitot-putki on vasemmassa siivessä.

 

En jouda arvailemaan sen kummemmin, mutta sen verran pitää sanoa Ilkalle että on muuten erinomaisen hyvä tehtävä!

 

Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo useimmissa Cessnoissa pitot-putki on vasemmassa siivessä.

 

En jouda arvailemaan sen kummemmin, mutta sen verran pitää sanoa Ilkalle että on muuten erinomaisen hyvä tehtävä!

 

Tuomas

 

 

Niin no tuohan jo selvisi, että mikä kone se on, eli Partenavia/Vulcanair P68 ;)

 

Itseasiassa on olemassa vain yksi kaksimoottorinen Cessna, jossa on kiinteät laskutelineet ja se on C336 ja Piperilla sellaista ei taida olla ollenkaan. Ja koska C336:ssa on moottorit rungossa, ei näinollen pitotputki voi olla tuolla paikalla, missä se tuossa kuvassa on. Nämä seikat sulki pois juuri Cessnan ja Piperin mallit, niin yksi, kuin kaksimoottorisetkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään