Guest Jaakko

Toisen maailmansodan lentokoneita kentillä.

34 viestiä aiheessa

Onko olemassa mitään toisen maailmansodan koneiden "alueita" josta niitä voisi käydä kuvaamassa. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai kenties tuleeko niitä silloin tällöin kentille laskeutumaan tai nousemaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiaan liittymättä, lähettämiesi viestien kohdalla oikeassa laidassa on edit / muokkaa -nappi, josta voit jälkikäteen lisätä tekstiä viestiisi. ..Useamman peräkkäisen viestin lähettäminen ei ole oikein "hyvien tapojen" mukaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleensäkin lentonäytöksissä voi nähdä toisen maailmansodan aikaisia koneita. Varmasti tämän kesän päälentonäytökseen Kuopioon tulee WW2 aikaisia koneita...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo on Suomessa niin harvinaista herkkua, että ei kyllä liian usein tule olemaan mahdollista. Jos tuollaista todella haluaa nähdä, kannattaa sitten lähteä johonkin alan lentonäytökseen vaikka Englantiin tai sitten ihan Jenkkeihin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millon suomessa on semmonen lentonäytös

 

Suomen Ilmailuliiton päälentonäytös on Kuopijossa 3.7.2004. Varapäivänä on 4.7.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen Ilmailuliiton päälentonäytös on Kuopijossa 3.7.2004. Varapäivänä on 4.7.

 

Liittyen kysymykseen,onko kenties mahdollisuus kuulla DB:n tai Merlinin uskomatonta soundia Suomessa.Tietääkseni maailmassa ei ole montaa alkuperäistä jäljellä?Vaikka mersu fani olenkin niin kyllä se Merlin muhevammin käy!!

 

Tässä P-51 Merlinillä:

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/P51.wav

 

Spitfire Merlin:

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/spit.wav

 

Me109G:

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/me109.wav

 

JU-87 Stuka(dive)

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/stuka.wav

 

T:Harri

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittyen kysymykseen,onko kenties mahdollisuus kuulla DB:n tai Merlinin uskomatonta soundia Suomessa.Tietääkseni maailmassa ei ole montaa alkuperäistä jäljellä?Vaikka mersu fani olenkin niin kyllä se Merlin muhevammin käy!!

 

Tässä P-51 Merlinillä:

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/P51.wav

 

Spitfire Merlin:

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/spit.wav

 

Me109G:

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/me109.wav

 

JU-87 Stuka(dive)

 

http://www.kolumbus.fi/h.lonnqvist/sound/stuka.wav

 

T:Harri

 

 

Mahtavaa mylvintää! Harri itse ollut "kentällä" nauhurin kanssa? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi olisinpa ollutkin,nähtävästi on enää yksi aito Me109 mikä lentää(kaivakaa esille??)Samoin oli He111 mille kävi "ohrasesti".Kummatkin oli kumminkin jenkkilässä!

 

Hyvää yötä Toivoopi:

 

Harri

 

P.S Huomatteko mersun äänessä ahtimen soundin vaimennuksen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vesivehmaalla on jotain koneita, en jaksa käydä tarkistamassa. Mutta ei niistä hyviä kuvia saa sitten millään kun on tungettu kaikki niin pieneneen ja ahtaaseen halliin... mutta kyllä ne paljaalla silmällä näkee :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Noihan ne on mutta toi Mersukin on varustettu jollain muulla koneella kuin alkuperäinen,no jos otetaan huomioon esim. G2:n koneen käyttöikä(n. 200-300t. max)se on suotavaa.Vähän heikkoa on varmaan Aatulta enää sparepart:seja enää tilata ;D ;D

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo mersu lienee se Espanjassa lisenssillä valmistettu malli, jossa todellakin eri moottori. Olikos se niin, etteivät saksalaiset myyneet "oikeita" moottoreita Espanjalle lainkaan.

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo mersu lienee se Espanjassa lisenssillä valmistettu malli, jossa todellakin eri moottori. Olikos se niin, etteivät saksalaiset myyneet "oikeita" moottoreita Espanjalle lainkaan.

 

-Esa

 

Kyllä, aluksi käytettiin Hispano-Suiza moottoreita, myöhemmin ne korvattiinRolls-Royce Merlineillä. Koneita käytettiin vuoteen 1967 asti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä voisi kaivaa enemmän tietoa tuosta Kuopion lentonäytös päivästä,taitaa lomamatkan paluu päivä siirtyä!

 

Ohjelmaa ei varmaan vielä ole tehty, mutta eiköhän Ilmailu-lehdessä asiasta tiedotella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

niin siis hetkinen, eikös niitä Mersuja ole kuitenkin enemmänkin lentokunnossa? Ihan aitoja ja alkuperäisiä ei välttämättä ole kuin yksi, mutta noita hispaanojahan taitaa olla reilustikkin enemmän. Vai olenko ihan väärässä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä "Espanjan Mersun" viimeisin versio oli tyypiltään HISPANO HA-1112 M1L "BUCHON" . Espanjassa moiset oli sikäläisten Ilmavoimien käytössä kuuskytluvun loppupuolelle. Seuraava suuri rooli oli "Taistelu Englannista" elokuvan kuvaukset. Koneisiin maalattiin Luftwaffen värit pintaan ja jälki näkyi elokuvassa. On muuten ilmasotaelokuva jossa todella lennettiin! Koneet päätyivät "keräilijöille", museolille ja niitä tosiaan on vielä lentokunnossa. Tämä moottorinvaihtotarve muistaakseni johtui siitä, että Espanjalaiset saivat Saksasta BF-109G:n runkoja mutteivät moottoreita. Oli heillä kyllä "oikeitakin" Mersuja Espanjan sisällissodasta lähtien.

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

niin siis hetkinen, eikös niitä Mersuja ole kuitenkin enemmänkin lentokunnossa? Ihan aitoja ja alkuperäisiä ei välttämättä ole kuin yksi, mutta noita hispaanojahan taitaa olla reilustikkin enemmän. Vai olenko ihan väärässä?

 

G-mallin mersuja ei taida olla kuin 3. Hans Dittesillä on yksi, MBB:llä yksi ja BBMF:llä 1 (musta 6). Näistä aitoja G-malleja on vain viimeisin (G-2), muut kaksi ovat Buchonista muutettuja. MBB:n Mersu ajoi kaputin startissa aikoja sitten. BBMF:n muutama vuosi takaperin, eikä sitä tulla korjaamaan lentokelpoiseksi. (Toisaalta ymmärrän, mutta muuten nyyh!)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Scandinavian Historic Flight on jokusen kerran tuonut Suomenkin päänäytöksiin koneitansa, mukana mm. P-51 Mustang and A-26 Invader. Eli Kuopiossakin lienee hyvät mahdollisuudet nähdä nuo ilmassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

G-mallin mersuja ei taida olla kuin 3. Hans Dittesillä on yksi, MBB:llä yksi ja BBMF:llä 1 (musta 6). Näistä aitoja G-malleja on vain viimeisin (G-2), muut kaksi ovat Buchonista muutettuja. MBB:n Mersu ajoi kaputin startissa aikoja sitten. BBMF:n muutama vuosi takaperin, eikä sitä tulla korjaamaan lentokelpoiseksi. (Toisaalta ymmärrän, mutta muuten nyyh!)

 

CAF:n N109ME ei ilmeisesti ole tällä hetkellä lentokelpoinen ja sekin taitaa olla Buchon peruja.

 

Flugwerk (www.flugwerk.com) on käsittääkseni tekemässä Fw 190 replikan lisäksi myös mersureplikaa.

 

Näillä replikaprojekteilla on hieman huonoa tuuria. Jo aikaisemmin Texasissa kasattu Me262 replika teki kaputin koelennolla ja nyt myös Flugwerkin Fw190 osalta tuli viikonloppuna huonoja uutisia: kone syöksyi maahan koelennolla, onneksi lentäjä pelastautui laskuvarjolla. Että ei se ole helppoa tehdä nykyaikana koneita, joita rakennettiin sota-aikana poikkeusolosuhteissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään