Petri Lehtovirta

An-140 maahan Azerbaidzhanissa

4 viestiä aiheessa

Moskova/Baku, 23.12. kertoo STT

-----------------------------------------

Matkustajakone on syöksynyt myöhään eilen maahan Azerbaidzhanissa. Uutistoimisto Ria-Novostin mukaan koneessa oli ainakin 23 ihmistä, 18 matkustajaa ja 5 miehistön jäsentä.

 

Matkustajien määrästä oli kuitenkin ristiriitaista tietoa. Uutistoimisto Itar-Tass kertoi, että koneessa saattoi olla kuutisenkymmentä ihmistä.

 

Azerbaidzhanilaisen yhtiön An-142-tyyppinen kone oli matkalla Bakusta Aktauhun Kazakstaniin. Sen hylky löydettiin tiettävästi 15 kilometrin päässä Bakusta.

 

---lisäys---

 

CNN puhuu An-140:stä...(joka saattaisi olla lähempänä oikeaa)

 

--- vaihdoin otsikon koneentyypiksi 140 koska siitä on kysymys. Hyvä STT! -----

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

An-142??? Siis, An-124 vaiko Yak-142?

 

An-140 taitaa olla kuitenkin, koska 124 on rahtikone ja Yak-142:ta lienee vain yksi kappale (= modernisoitu Yak-40D).

 

http://www.aeronautics.ru/img001/an140.htm

http://www.airliners.net/info/stats.main?id=405

 

http://www.airliners.net/open.file?id=778218

http://www.airliners.net/open.file?id=678082

 

Eli Antonov 24:n korvaajaksi suunniteltu kone, joka on suhteellisen uusi ja moderni laite. ATR-42:n ja Fokker 50:n kokoluokkaa. Roll-out oli niinkin vähän aikaa sitten kuin 1997. Kuitenkin aiempiakin onnettomuuksia on jo ollut http://aviation-safety.net/database/type/type.php?type=04B

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netin mukkaan An-142 on olemassa? Kuviakin löysin, ainakin kuvateksteissä väitetään että olisi AN-142? Pari kuvaa:

http://www.mvas.adslink.cz/air/siad04civ/ipage00001.htm

http://www.mvas.adslink.cz/air/siad04civ/ipage00002.htm

 

Tosin A-net tietää että UR-14006 on An-140-100 :)

 

A.net ja An-142:

http://www.airliners.net/info/stats.main?id=405

Production of the initial basic An-140 was superseded in 2003 by the An-140-100 which features a 1.00m (3ft 3in) increase in wing span, a higher MTOW and a 300km (160nm) longer range. Other future versions include the An-140A for Aeroflot which will be powered by PW127As, the An-140T freighter which would have a large freight door on the rear port side, the convertible An-140TK, the An-140VIP executive version, and the An-142 with a rear loading freight ramp. Military versions are also planned.

 

Mitä lie sitten tarkoittaa tuo "future versions"?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään