Esa Lehtinen

Dreamliner -kauppoja Austraaliaan

19 viestiä aiheessa

Niin, ja sitäpaitsi alkuperäinen tietohan oli, että Quantasin tilausmäärä olisi 65 pirssiä. Nyt on kuitenkin tilattu 115 Dreamlineria, joka ei ole ihan vähäinen määrä. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Quantasin

 

Ehkä pilkunviilausta, mutta tuo lentoyhtiö on QANTAS=Queensland And Norhern Territories Air Service (ei siis mikään espanjankielen kysymyssanan väännös)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo aikaisemmin vastailin toiseen keskusteluun eli 45 olisi varmistettuja tilauksia, 20 olisi täysin varmoja optioita jotka lunastetaan aika varmasti ja loput ovat niin sanottuja osto-oikeuksia vapaasti suomennettuna. Lähteena on Boeing:n tietotoimisto eli seatle post

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä pilkunviilausta, mutta tuo lentoyhtiö on QANTAS=Queensland And Norhern Territories Air Service (ei siis mikään espanjankielen kysymyssanan väännös)

 

Aussin saa hulluksi kun lausuu/kirjoittaa Qantasin, Quantasina  ;D

 

Mitä Qantas aikoo tehdä 115:ta B787 koneella  :o ja sitten vielä lisäksi joskus tulevaisuudessa A380. Eihän nytkään Qantasilla ole kuin muutamia 767:a ja A330:a. Ilmeisesti aikovat laajentaa oikein urakalla.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..kun ne eivät edes korvaa kokonaan 744:a noilla...

Koneet ovat aivan eri kokoluokassa, joten korvaaminen ko. konetyypillä ei ole mahdollista..

...etsivät jonkin muun korvaavan konetyypin. 747 adv.??

Mikseivät jo tilatut A380-800 koneet riitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä Qantas aikoo tehdä 115:ta B787 koneella.

 

Näin (liian) pitkän päivän päätteeksi voisin veikata, että ne lentää niillä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin luotettavasta lähteestä, että tämä dreamliner-kauppa ei todellakaan ole vielä varmaa. Ilmeisesti Airbus on vastannut aika väkevästi tähän tilanteeseen...

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Long haul low cost?

Aivan. Juuri näin. Eli osa koneista on menossa Quantasin  ;) tytäryhtiölle jolle se siirtää osan reiteistään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan. Juuri näin. Eli osa koneista on menossa Quantasin  ;) tytäryhtiölle jolle se siirtää osan reiteistään.

 

Jos ihan tarkkoja ollaan, Jetstar pystyy Dreamlinerilla avaamaan sellaisia reittejä, joiden pyörittämiseksi Qantasin kustannustaso on liian korkea.

 

Ja mitä konemääriin tulee, niin ei voi puhua "muutamasta" Boeing 767:stä, vaan kymmenistä. Lisäksi tytäryhtiö Australian Airlinesilla on pieni 767-laivasto.

 

Australian sisäisessä liikenteessä on muuten laajarunkokalustoa runsaasti käytössä. Esimerkiksi A332-koneet lentävät pelkästään kotimaanlentoja Citiflyer-nimen alla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään