Juha Paulavuo

Englannnin pääministeri haluaa oman "air force onen"

22 viestiä aiheessa

Englannin pääminsteri haluaa oman lentokoneen tyyliin jenkkien Air Force One, tosin hän ei itse ehdi siitä nauttia. Nykyään Tony Blair joutuu matkustamaan joko vuokrakoneilla tai RAFn vanhentuneella kalustolla. Valtionvarainministeri on tosin torpannut hankkeen. Hankkeen puolustajiin kuuluu kuningashuone, sillä myös kruunupäät haluavat uuden kulkuvälineen.

 

Jos pääministerin/kuningattaren uusi kone toteutuu, se on käytössä aikaisintaan 2008. Mitään 747 ei ole luvassa vaan tod.näk. Airbusin Corporate Jet (A319??). Hintaa koneelle tulisi n. 43 miljoonaa euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli olisin Blairin saappaissa, hankkisin tietenkin muutaman 747-400:n (esim. NWA on luopunut muutamasta tälläisestä leasingkulujen vuoksi).

 

Niiden modifikaatiot ja muut tarkastukset maksaisivat tietenkin vähintäänkin tuon ACJ:n verran ja ylläpitokustannuksetkin olisivat tähtitieteelliset, mutta mitä sitten... Blair on tainnut jo ilmoittaa, että ei enää jatka vallankahvassa montaakaan vuotta, joten poliittiset seuraamuksetkin tälläisestä tuhlailevasta rahankäytöstä olisivat mitättömät. Ja kaiken tämän tietenkin tekisi vaivan arvoiseksi se, että pääsisi lukemaan Sunin ja muiden laatulehtien lööpit ja pääsisi tasoihin Bushin kanssa ulkomaanmatkoilla.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...Nonnii!

Blair force one joka voisi lentää jollain RAF:in vanhentuneella kalustolla,....hmmmmh.... jos sille löytyisikin kone British airwaysin kalustosta.... nimittäin CONCORDE! NAURU LOPPUU NYT!!!!!!

Ajatelkaas nyt kun muailman tärkeimmät(????) johtajat haluavat käydä jossain peränevalla  neuvottelemassa jostai riisistä olishan se roheeta kun olis perillä tuntia paria ennen Bush force onea....

 

(niin, mihis se mun pilleripurkki nyt putoskaaaaaan...)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat.htm#id1086369

 

Kuningashuoneen into selittyy sillä, että kone tulisi olemaan välillä "yhteiskäytössä". Blairin ja kuningattaren yhteistä suihkukonetta kaavailtiin jo vuonna 1998. Blair halusi jo tuolloin jumbojettien pikkuveljenä tunnetun Airbus A320:n. Elisabetille kelpasi vaatimattomampikin malli.

 

Aivan Air Force Onen tasoista konetta Blair tuskin tälläkään kertaa saa. Britannian pääministerin tuleva virkakone olisi ilmailualan asiantuntijoiden mukaan Airbus 319.

 

Ai airbus A320 on jumbojettien pikkuveli. Mikä mulla on nyt menny ohi, vai haetaanko tässä nyt 380 pikkuveljeä, josta tosin tuolloin 1998 ei tainnut kyllä myynnissä olla muuta kuin idea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat.htm#id1086369

 

Ai airbus A320 on jumbojettien pikkuveli. Mikä mulla on nyt menny ohi, vai haetaanko tässä nyt 380 pikkuveljeä, josta tosin tuolloin 1998 ei tainnut kyllä myynnissä olla muuta kuin idea.

 

Olisikohan Blair silloin toivonut A340:stä, ja tuossa on vain kirjoitusvirhe.  A319 sinänsä kuulostaa ihan järkevältä idealta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BBC uutisoi asian eilen niin, että Sir Peter Gershon, "efficiency adviser", on se henkilö, jolta on pyydetty selvitystä Royal Flight Fleet´in uudistamistarpeista.

 

Lehdistö on spekuloinut 747:llä, jollain lyhyemmän matkan konetyypillä ja helikopterilla.

 

Gershon ei kuitenkaan ole vielä saanut selvitystä valmiiksi, eikä asia ole ministeriöiden prioriteettilistalla kovinkaan korkealla. Voi hyvinkin olla, että hommasta ei tule mitään. Valtiovarainministeri Gordon Brown on sanonut, ettei uusiin koneisiin ole varaa ennen vuotta 2008, ja mikäli Cabinet Office tai ulkoministeriö eivät myönnä rahaa, koko juttu saattaa kuivua kokoon.

 

No, eihän Halosella tai Vanhasellakaan ole omaa jumboa.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4453710.stm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääministeri Gordon Brownin 100-henkiselle seurueelle ei löytynyt vapaata konetta British Airwaysiltä, Virginiltä eikä bmi:ltä, joten piti tilata kone Titan Airwaysiltä. Toisaalta, millä kaupallisella reittilentoyhtiöllä olisi vapaa kone useammaksi päiväksi?

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article3761092.ece

 

BA:n koneissa olisi sentään Britannian lipun värit, mutta Brown saapui New Yorkiin siis ilmeisesti tämän näköisellä koneella:

 

http://www.airliners.net/photo/Boeing-757-2Y0/1327665/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääministeri Gordon Brownin 100-henkiselle seurueelle ei löytynyt vapaata konetta British Airwaysiltä, Virginiltä eikä bmi:ltä, joten piti tilata kone Titan Airwaysiltä. Toisaalta, millä kaupallisella reittilentoyhtiöllä olisi vapaa kone useammaksi päiväksi?

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article3761092.ece

 

BA:n koneissa olisi sentään Britannian lipun värit, mutta Brown saapui New Yorkiin siis ilmeisesti tämän näköisellä koneella:

 

http://www.airliners.net/photo/Boeing-757-2Y0/1327665/L/

 

Olikos Brownia kuskaamassa eräs rokkari joka työskentelee kyseiselle firmalle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olikos Brownia kuskaamassa eräs rokkari joka työskentelee kyseiselle firmalle...

 

Mistä lähtien bruce on ollut titanin leivissä?

 

Toisaalta, millä kaupallisella reittilentoyhtiöllä olisi vapaa kone useammaksi päiväksi?

 

Oasiksella?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä lähtien bruce on ollut titanin leivissä?

 

Oasiksella?

 

Mulla sitten menikin sopivasti firmat sekasin :P

 

Oasis on konkassa ei ne lennä enää ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne muistaakseni oli leasattuja koneita joten kai ne on palautuneet omistajilleen...

 

viime perjantaina kolme seisoi HKG platalla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroopan unionin ulkoasiain hoidosta vastaava korkea edustaja Catherine Ashton  haluaa virkamatkojaan varten oman lentokoneen, kertoo The Times.

 

Matalasta profiilista syytetty Lady Ashton arvioi matkustavansa viranhoidossaan puoli miljoonaa kilometriä vuodessa. Paronitar on kuitenkin joutunut pyytämään matkoilleen kyytejä eri EU-maiden ulkoministereiltä ja ilmavoimilta.

 

Ashton on valittanut julkisuudessa sitä, että hänen tehtäviensä hoito on vaikeaa ilman omassa käytössä olevaa lentokonetta.

 

Jos Ashtonille annetaan kone, haluaa myös komission puheenjohtaja Jose Manuel Barroso omansa. Ja jos Barrosolle annetaan kone, haluaa myös Eurooppa-neuvoston puheenjohtaja Herman van Rompuy sellaisen. Tai sitten he yrittävät ottaa käyttöönsä Ashtonin koneen....  ;D

 

Ilta-Sanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blair meni, eikä Brown Force Onea tule. Kuningattarelle hankitaan 10-15-paikkainen pikkujetti kotimaan matkoihin. Ulkomaanvierailut hoidetaan reittilennoilla tai vuokrakoneilla.

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article3627549.ece

 

Taispas nekin vyffet mennä surullisenkuuluisaan Nimrod MRA4 ohjelmaan jonne ei meinaa riittää rahat eikä kukkarotkaan

 

By the time of the maiden flight of the first production aircraft, on 10 September 2009, the number of MRA4s to be delivered had been reduced from 21 to 9, making the cost per aircraft quadruple that of the original estimate. Each MRA4 will cost UK taxpayers at least £400m (USD660m at August 2009 rates). This has been equated to the cost of three Nimrod MRA4s to one NASA Space Shuttle.

 

Lainaus siis Wikistä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään