Andres Kesküla

TDS GTNXI 750 hickups

5 viestiä aiheessa

Moro

Black square TBM850 oston jälkeen sain innoituksen hankkia "ihan oikean" aparaatin suunnistukseen. Jostakin luin, että kahdesta vaihtoehdosta tämä Garminin oma olisi parempi/realistisempi:
No ostin sen ja paraneehan tuo autenttisuus, mutta mutta.

Lyhyesti ongelmana on pienet töksähdykset, sellaiset just puoli sekuntia-sekunti minkä jälkeen meno jatkuu normaalisti. Taajuus selliset 2krt/10s ja välillä voi pinnoilla mennä pitkäkin aika ettei huomaa mitään. FPS ei mittarin mukaan putoa minnekkään. Kuitenkin aina kun stoppi tulee näkyy resurssivalvonnan cpu käyrässä piikki, eli joku hetkellisesti syö aikaa. Olen priorisoinut MSFS2020.exe:n. Samoin ei tuo helpotusta vaivaan jos palomuurin ja virustutkan kytkee irti.
Kaikki muut koneet - mukaan lukien PMDG NG ei aiheuta mitään ongelmaa vaan ruudunpäivitys tasaisen pehmeää. Eli sillä olen haarukoinut tämän TDS:n lisurin aiheuttajaksi.

Haku ei tuottanut täältä tuloksia. Jossain päin interwebiä neuvottiin suorituskykyongelmiin viitaten exclude firewall kikkaa - no se kun ei tuota muutosta.

Hajatelmia?

Muokattu: , käyttäjä: Andres Kesküla
otsikkoon korjattu paremmin kuvaavaksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nonnih. jos joku tähän kiveen joskus kapsahtaa niin olen ratkonut teknisen tuen kanssa tätä. Eli heidän mukaan ongelma on ssd levyn liian pienessä siirtonopeudessa. Suositteli M.2 levyä. Minulla on M.2 levyllä MSFS ja monia lisureita, mitkä tärkeimpinä laitoin parhaalle. Winukka jäi sitten jollekin ylijäämä jämäpaikalle - sillä kun ei niin ole väliks. Kummastusta herättää se - enkä ole palautettani antanut vielä, että mitä jos GTNxi on asennettu samalle levylle MSFS:n kanssa. Silloinhan ei tulisi tällaisia hiccup murheita olla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika outoa, että tuollainen jäisi kiinni SSD levyn siirtonopeudesta. :-\ No en minä tiedä mitä se lisuri siellä latailee, mutta minusta silti outoa.

Muistelen, että minulla yksi asetus aiheutti tökkimistä. Eli AMD FIDELITYFX SHARPENING. (Ja kyllä minulla on Nvidia näytönohjain). Ongelma korjaantui sillä, että arvoksi laittoi jonkun pienenkin luvun, esim. 10, niin ei enää töki. Jos se on 0, niin tökkii... Ei ehkä ole nyt samasta asiasta kyse, mutta tuli vain mieleen.

Screenshot-(1121).thumb.jpg.e7435ec5d4e664c0d3de53b10a8cd36c.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

okei, laitan tännekin tuloksen. Eli pulttasin Samsungin 980ssd 1teran M.2 levyn ja monen mutkan kloonamisen jälkeen (pieleen meni) piti asentaa koko käyttis uudelleen. Pikaisesti kokeilin kaksi gtnxi sisältävää Cessna 414Chancelloria mikä oli pahin ja kappas, pelaa sujuvasti. Eli alku näyttää lupaavalta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään