Rolf Niemi

Cessna C 414 Manifold

25 viestiä aiheessa

Kenellä on tämä kone niin voisiko hän katsoa ja tarkistaa tuon Manifold-mittarin lukeman Cold & Dark. Huomasin tuon äsken kun tarkistin GTN:n toimivuutta.

Kuva:

 

FlightSimulator 2023-01-29 16-54-32-14.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedosta:thmbup:omituinen juttu kuitenkin - ehkä bugi. Pitää yrittää katsoa tuubista miltä oikeassa koneessa  näyttää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis moottorin sammuksissa ollessa eikös sielä vaikuta silloin ihan vallitseva ilmanpaine? Ja koska tuossa se näytetään ameriikan yksiköillä eli siinähän se on ihan oikein 30 paikkeilla. Täältä voi lukea tarkemman selityksen jos lontoo taittuu:

https://aviation.stackexchange.com/questions/43866/why-does-map-show-ambient-pressure-when-engine-is-shut-off

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Oskari Pirttisalo kirjoitti:

Siis moottorin sammuksissa ollessa eikös sielä vaikuta silloin ihan vallitseva ilmanpaine? Ja koska tuossa se näytetään ameriikan yksiköillä eli siinähän se on ihan oikein 30 paikkeilla. Täältä voi lukea tarkemman selityksen jos lontoo taittuu:

https://aviation.stackexchange.com/questions/43866/why-does-map-show-ambient-pressure-when-engine-is-shut-off

Ahaa - kiitos linkistä ja infosta. No en ollut ainoa kun tätä on ihmetellyt. Moottorien sielunelämä ja niiden (etenkin lentokoneiden) toiminta joka tasolla ei kuulu minun osaamisalueeseen, mutta aina on hienoa kun oppii jotakin uutta.

Tämä kone on sitten hyvin mallinnettu ja ainahan simumaailmakin huutaa realismin perään ja tämä kyseinen kone on yksi parhaimmista ellei paras, jonka simulaattoriin olen hankkinut alkuun epäilevin mielin.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt tuli uusi paljon kehuttu kone hankittua elikä FlySimWare Cessna 414 AW.Ei ole kyllä ihan turhaan hehkutettu tämän ominaisuuksia,sen verran loistavia ne on.Parina päivänä tähän tutustuneena askarruttaa kaasuvipujen liike.Omassa kaasukahvassa kun liikuttaa molempia yhtä paljon,niin koneessa ne liikkuu eri tahdissa.Ala- ja yläasennossa ne ovat samalla tasolla,mutta sillä välillä kahvat ovat hieman eri tasoilla.Mahtaako sillä olla joku tarkoitus?Itse tasaan sen laittamalla omat kahvat vähän eri tasolle.Olen koittanut etsiä ohjetta tähän,mutta vielä ei ole löytynyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

No nyt tuli uusi paljon kehuttu kone hankittua elikä FlySimWare Cessna 414 AW.Ei ole kyllä ihan turhaan hehkutettu tämän ominaisuuksia,sen verran loistavia ne on.Parina päivänä tähän tutustuneena askarruttaa kaasuvipujen liike.Omassa kaasukahvassa kun liikuttaa molempia yhtä paljon,niin koneessa ne liikkuu eri tahdissa.Ala- ja yläasennossa ne ovat samalla tasolla,mutta sillä välillä kahvat ovat hieman eri tasoilla.Mahtaako sillä olla joku tarkoitus?Itse tasaan sen laittamalla omat kahvat vähän eri tasolle.Olen koittanut etsiä ohjetta tähän,mutta vielä ei ole löytynyt.

Onko kaasuvivuissa samat asetukset ja käyrät siellä Control valikossa?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siellä kaasuvivut toimii samanaikaisesti.Samoin muissakin koneissa missä kaksi kaasukahvaa.Eihän tuosta haittaakaan ole,kunhan ihmettelin.Ajattelin vaan että mahtaako kuulua tämän koneen ominaisuuksiin?Näkee myös bensamittarista,missä toisesta tankista kuluu enemmän polttoinetta,jos vivut on eri kohdissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
15 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Onko kaasuvivuissa samat asetukset ja käyrät siellä Control valikossa?

Anteeksi - väärä keskustelu.

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaasuvipujen asennot eri säädöissä Cessna 414 AW:ssa,kun itse liikutan molempia kaasuvipuja tasatahdissa.Tyhjäkäynti ja täyskaasu ainoastaan samassa. Menee vähän eri tahtia.Tasaan ne kuitenkin liikuttamalla omia kaasuvipuja vastaavasti.

63ee53a39baac_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2023_02.16-17_50_52_39.thumb.jpg.93a5023c7ed16152a474a8f18feb7a53.jpg63ee53b55afb9_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2023_02.16-17_51_07_42.thumb.jpg.c0ef8366ed29ea4a112c44ca9e107cf0.jpg63ee53c3591cb_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2023_02.16-17_51_21_36.thumb.jpg.e46391872804ac443ded7d17805c06f0.jpg63ee53cfd234b_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2023_02.16-17_51_34_70.thumb.jpg.02675ccd3dcb87a346af825b323decfe.jpg63ee53e039949_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2023_02.16-17_51_43_49.thumb.jpg.9454a58c2ef5a6492084649415bb89a1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Onko kaasuvivuissa samat asetukset ja käyrät siellä Control valikossa?

Olit taas kerran oikeilla jäljillä.Olihan mulla jotenkin päässeet noi ohjaimen X ja Y herkkyysasetukset muuttumaan.Oli eri arvot molemmissa vivuissa.Nyt laitoin tälle koneelle omat asetukset ja nyt toimii.Mukava välillä lentää näillä kiinteäsiipisillä,kun on tässä melkein joka lento tehty kopterilla.Ehkä kerran viikossa tehty pitempi legi isoilla matkustajakoneilla.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
17 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Anteeksi - väärä keskustelu.

Käyttäjä ei tässä softassa voi poistaa vahingossa kirjoitettua viestiään, mutta sen voi piilottaa. Valinnat -> Piilota

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään ilmestyi ennen näkemätön ongelma tämän koneen kanssa. Ajattelin lähteä tutustumaan tuohon "turhimpaan lisäosaan" jonka Tatu eilen julkaisi, mutta matka katkesi ennen kuin ehti alkaakkaan. Koneen EFB ei ota vastaan mitään käyttäjän antamia käskyjä. Sama vika oli ainakin yhdellä muulla käyttäjällä kun vilkaisin FlySimWaren foorumia Avsimissa.

Jos täällä on C 414 omistajia niin kysyisin, että miten teillä - toimiiko kone tai lähinnä sen EFB?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

V 4.4.1 SU12

UPDATES:

1. Typos on the tablet before takeoff checklist fixed.

2. Updated the ADI slip/ball and the turn & bank slip/ball animation so both are in sync. Also updated the config/performance for realism and so for example the ball will swing full deflection when when rudder is full deflection and stay.

3. Updated config/performance so that full rudder deflection and wingls level will produce a slow heading change.

Ylläoleva versio kyseessä,joka ladattu 30.5-23

Lensin juuri reitin EFMA-EFTU ja hyvin toimi EFB,PMS 50 gtn-750 sekä kaikki muutkin toiminnot oli ihan OK. GTN-versio 2.1.87

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
50 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

V 4.4.1 SU12

UPDATES:

1. Typos on the tablet before takeoff checklist fixed.

2. Updated the ADI slip/ball and the turn & bank slip/ball animation so both are in sync. Also updated the config/performance for realism and so for example the ball will swing full deflection when when rudder is full deflection and stay.

3. Updated config/performance so that full rudder deflection and wingls level will produce a slow heading change.

Ylläoleva versio kyseessä,joka ladattu 30.5-23

Lensin juuri reitin EFMA-EFTU ja hyvin toimi EFB,PMS 50 gtn-750 sekä kaikki muutkin toiminnot oli ihan OK. GTN-versio 2.1.87

 

Kiitos infosta. Samat viritykset täälläkin ja toimi mainiosti vielä pari päivää sitten. Steam vesio simusta ja kone ostettu Simmarketista. Kodiakilla lentelen nyt Pyhtäältä Hankoon ja kaikki tuntuu toimivan ok. Outo ongelma kyseessä. Täytyy odotella jos FSW:n foorumilta löytyisi jokin fixi tai idea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tähän ongelmaan löytyi ratkaisu penkin ja Yoken välistä. Unohdin aktivoida PMS GTN750-laitteen Addons Linkkerisstä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan tuttua noi unohdukset on mullakin,teettää vaan vähän ylimääräistä työtä.Mutta pääasia on että saa taas koneen lennettävään kuntoon.Nyt kun tuli taas pitkästä aikaa lennettyä tällä koneella, niin on varmaan käytössä jonkun aikaa,on sen verran mainio kone.Ollut tässä kuukauden verran käytössä ATR 72-600.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä on ollut jonkin sortin pieniä omituisuuksia joita olen ihmetellyt jo tovin. Kuvakkeet työpöydällä sinkoilevat miten sattuu jos esim avaat .zip-tiedoston ja pari päivää sitten ihmettelin kun numeronäppäimen 5 ei tehnyt mitään vaikka toimi aina siinä vaiheessa kun tietokoneen avasi ja näppäilin pin-koodin.

Lopulta jäljitin ongelman Helppokäyttötoimintoon johon en taatusti ole koskaan tehnyt mitään muutoksia. En ole edes tutustunut tuohon. En keksi mitään muuta kuin että Windows 11 päivitykset tehtailevat omiaan kysymättä käyttäjältä mitään.

Tuo numero 5:den toimimattomuus haittasi simuilua sen verran että en voinut tuon numeron alle sijoitettua (ohjelmoitua) ohjaamonäkymää käyttää lainkaan, mutta joo - nyt taas pelittää. Vielä on ratkaisematta se, että tekstin kopioiminen muistiosta tai PDF-tiedostosta on melkoista taistelua ennen kuin halutun kohdan voi kopioida. Ja sama hankaluus esiintyy tässäkin jos yritän merkitä jonkin sanan korvatakseni sen jollain muulla kirjoittamalla korostetun tekstin päälle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon Num5:n toiminnan katoaminen osui mullekin kohdille muutaman kerran. Outo juttu. Kun asetin sen uudelleen, alkoi toimia, vaikka ei se asetuksista ollut alunperinkään mihinkään kadonnut, eikä valitusta tullut että already assigned?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Jussi Järveläinen kirjoitti:

Tuon Num5:n toiminnan katoaminen osui mullekin kohdille muutaman kerran. Outo juttu. Kun asetin sen uudelleen, alkoi toimia, vaikka ei se asetuksista ollut alunperinkään mihinkään kadonnut, eikä valitusta tullut että already assigned?

Minulla oli koko numeronäppäimistö pois käytöstä eikä sitä saanut käyttöön NumLoc näppäimestäkään. Perustilassa toiminnot vastasivat nuolinäppäin-komentoja eli jos yritit vaikkapa näppäillä numeroita Muistiossa, niin kursori vain liikkui. Simussa taas numeronäppäinten alle asetetut eri ohjaamonäkymät toimivat välillä 1 - 0 eli kaikki muut paitsi numero 5.

Hain ratkaisua tuohon jäljellä olevaan tekstin kopioimisongelmaan  ja kyseessä lienee bugi Windows 11 22H2 tammikuusta -23 lähtien. Kaikkia se ei ilmeisesti vaivaa, koska en ole tuosta aiemmin kuullut kenenkään mainitsevan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämäkin mainio kone on saanut päivityksen. Tuo on jäänyt hieman vähemmälle käytölle vaikka hieno lisäosa onkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Polttoaine-sivulla minulla näyttää olevan mitat litroina - en muista, että miten saan ne Gallonaksi, koska polttoaine-tietokonehan käyttää (laskee) vain gallonat ja eri painojen käyttäminen sekaisin ei ole suotavaa joten miten ne saikaan muutetuksi?

Ei ehkä olisi ollut kovin mahtava operaatio tuoda EFB:hen jonkin sortin valintakytkin nappula asian helpottamiseksi. Hieno kone jota olen lennätellyt nyt pari kertaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

         Uusi päivitys 4.4.8 asennettavissa.Tälle koneelle tullut melkoisesti lentotunteja,enimmäkseen Suomessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeaikoina tähän on tullut muutama päivitys lähes putkeen. Joka kerta pitää ladata koko yli 4 giganen tiedosto jonka sitten tosin hoitaa SimMarketin aplikaatio itsekseen asennuksineen päivineen. Nytkään ei ollut mistään kovin kummoisesta päivityksestä kyse, mutta kaikki parannus on toki aina tervetullutta. Itsekkin mennä päristelin tällä useamman päivän. En muista onko tuosta koneen aikaraudasta ollut puhetta täällä, mutta omituisesti se toimii enkä ole sitä juurikaan asetellut oikeaan kuin ehkä pari kertaa. Omituinen systeemi etten sanoisi. Edelleen sanon kuitenkin, että hieno kone simumaailmassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään