Kirjoitettu Marraskuu 17, 2021 Huomenna se sitten olisi taas päivityspaketin vuoro. 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2021 Helsinki. Paranee vai huononee? 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2021 Tuosta voi hieman päätellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2021 Photogrammetry Helsingissä tulee varmasti olemaan samaa tasoa kuin muuallakin eli näyttää hyvältä, kunhan ei mene matalalta katsomaan. Itse pidän photogrammetryn pois päältä, koska se on niin karseata katsottavaa eli minulla Helsinki tulee näyttämään huomenna samalta kuin tänäänkin. 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Varmaankin niin kuin Joona kirjoittaa. Kaukaa näyttänee hyvältä, mutta läheltä huonolta. Lisäksi on vielä hetken kysymysmerkki, toimiiko Pääkaupunkiseudun maamerkit-lisäosa photogrammetryn kanssa. Ellei toimi, huono asia sekin. Pitää tietenkin kokeilla Hesaa tämän illan päivityksen jälkeen ja kenties ottaa muutama vertailukuva hieman kauempaa (ilmasta) katsoen. On toki mahdollista että photogrammetryä on kehitetty. Google Earthissa näkyy Helsinki varsin hyvin "3D-mallinnuksena", josta kuva ohessa. Mikäli FS2020 pääsee samaan ja maamerkitkin toimivat, pidän photogrammertyn toiminnassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Toivottavasti Stadin edustan ällöttävä, "smäidän värinen", meri muuttuisi edes luonnollisemmaksi, Bing -kartoissa kuvattuna se alue tuulisella säällä vai mikä syynä? Suurinpiirtein suorakaiteen muotoinen alue Helsingin edustan merialueella sävyltään oudon vaalean etova. Mutta tuskin paranee? Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Eero Juvonen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Onkohan meri voinut olla kuvaushetkellä jäässä? Sisämaassa osa Bing-kuvista on otettu niin aikaisin keväällä, että pienet järvet ovat vielä jäässä ja metsien pohjoisreunoissa näkyy vielä lunta. Jäässä oleva järvi näyttää hyvältä viistosta kulmasta. Jyrkässä kulmassa, silloin kun järven pinnasta ei heijastu taivas, MSFS käyttää vesimaskia. Vesimaski antaa vedelle sen ominaisen värin ja kirkkaissa sekä matalissa vesistöissä näkyy pohjaan saakka (esim. korallit). Valitettavasti vain monin paikoin Suomessa tuo vesimaski kuvaa jäätynyttä järveä jolloin hyvin tummavetinen järvi muutuukin simussa maidon valkoiseksi. Hyvä esimerkkinä tästä ovat lukuisat pienet lammet Räyskälän kentän lähistöllä. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Ei johdu "jäästä". Jos johtuisi ei pienveneitä olisi kuvassa merellä. Sopivat aallot, viisto valo, joka luo heijastuksen tuulisen meren pintaan jne. Sen verran noita kuvia jo tutkinut ja aluekin tuttu jo yli puolelta vuosisataa - maalta, mereltä sekä ilmasta. Sattui vain tuo inha sävy juuri alueille, joilla itse tykkäisin simulla fiilistellä. Onkohan mahdollista ladata joku muu karttapohja paikallisesti Helsinkiin? Edit. Lisätty asiaa valaiseva kuva. "Veneilyä kermameressä": Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Eero Juvonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Nyt on ladattavissa niin ei tarvitse enää spekuloida 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Hmmm... Minulla simu käynnistyy normaalisti ja Storekaan ei tarjoa mitään. Onko näitä jotenkin porrastettu? Ilmakuvista. Bing Mapsin ilmakuvat ovat kesältä 2010. Luultavasti perustuvat näihin. Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Henri Laitinen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Itse jouduin kirjautumaan mikkisoftatilistä pihalle ja buuttaamaan koneen ennen kuin store löysi päivityksen. Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Mikael Leinonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) ^Itse tein semmosen "vanhan kikan" että käynnistin koneen uudelleen. "Uudelleenkäynistys". Ja ladattavaa näkyi heti storessa ja itse simussa. Nyt odotellaan että valmistuu... edit. Samaan aikaan oli tullut toinen viesti asiasta, kun kirjoitin. Itselleni ei riittänyt pelkkä storen uudelleenkäynnistys nyt. Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Eero Juvonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Paljon taas ladattavaa - kyllä on jännää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 33 gigatavua ladattavaa, saa kyllä olla kiitollinen nopeasta netistä näissä hetkissä 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 32 minuuttia sitten, Eero Juvonen kirjoitti: ^Itse tein semmosen "vanhan kikan" että käynnistin koneen uudelleen. "Uudelleenkäynistys". Ja ladattavaa näkyi heti storessa ja itse simussa. Nyt odotellaan että valmistuu... edit. Samaan aikaan oli tullut toinen viesti asiasta, kun kirjoitin. Itselleni ei riittänyt pelkkä storen uudelleenkäynnistys nyt. Näin minäkin asiaa sitten varmistelin. Ja lähtihän se liikkelle sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Laitetaas samat kuvat vielä tännekin. Näyttäisi olevan Helsingin lisäksi koko PK seudu photogrammetrialla mukana, ainakin Espoosta löytyy Tapiolat ja Leppävaarat ihan oikean näköisenä 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Millä asetuksilla saat noinkin hyvät kuvat Helsingistä? Vuoden aika, kellonaika ym?? Minulla kuvat aika moista sotkua ja lisäksi sävy on lähes valkoinen rakennuksissa. Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Esa Sairio Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Juuri nyt, Esa Sairio kirjoitti: Millä asetuksilla saat noinkin hyvät kuvat Helsingistä? Vyuoden aika, kellonaika ym?? Minulla kuvat aika moista sotkua ja lisäksi sävy on lähes valkoinen rakennuksissa. Onko simussa HDR päällä vai pois? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Omasta mielestäni pois. Pitääkin zekata jos uusi päivitys laittoi HDR:n päälle. On pois päältä! Käynnistän simun uudelleen ja katson. Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Esa Sairio 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Edelleen liian valkoinen kaupunki. Säätämällä enemmän iltaa kohti värit paranevat mutta eivät ole lainkaan yhtä hyvät kuin ilman photogrammetriaa. Ihmettelen. Mikä merkitys on DX12:ta? Nyt käytössä DS 11. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Esim. täällä selitetty tuon DX11 ja DX12:sta erot What is the Difference Between DirectX 11 and DirectX 12 | Hardware Times Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 Melkoista hi-fistelyä teillä. En vielä ole päässyt kokeilemaan. Iltakahdeksalta tulin kotiin, ja heti aloin lataushommelit. MS store oli ihan nopea ensivaihe, siinä ei mitään moittimista, mutta kuten historia toistaa itseään, en vieläkään ole keksinyt mikä pullonkaula minulla on latauksessa tuossa Installation Managerin kanssa. Taas kestää kauan! Liian kauan! Valokuitu 200 Mbits. Nyt noin tunnin päästä kun tätä kirjoitan niin vauhti noin 40 Mbits/s. 39%/ 33,06 GIB:a on tunnissa ladannut. Oliko teillä sama vauhti, vai vaadinko minä nyt liikaa? Menee varmaan tuonne klo 22.00 ja ehkä 23.00 yli, ennen kuin saan ensikokeman päivityksen jälkeen. No, eihän tässä varsinaisesti eläkeläisellä pitäisi olla mihinkään kiire. Mutta kun... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) 24 minuuttia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti: Melkoista hi-fistelyä teillä. En vielä ole päässyt kokeilemaan. Iltakahdeksalta tulin kotiin, ja heti aloin lataushommelit. MS store oli ihan nopea ensivaihe, siinä ei mitään moittimista, mutta kuten historia toistaa itseään, en vieläkään ole keksinyt mikä pullonkaula minulla on latauksessa tuossa Installation Managerin kanssa. Taas kestää kauan! Liian kauan! Valokuitu 200 Mbits. Nyt noin tunnin päästä kun tätä kirjoitan niin vauhti noin 40 Mbits/s. 39%/ 33,06 GIB:a on tunnissa ladannut. Oliko teillä sama vauhti, vai vaadinko minä nyt liikaa? Menee varmaan tuonne klo 22.00 ja ehkä 23.00 yli, ennen kuin saan ensikokeman päivityksen jälkeen. No, eihän tässä varsinaisesti eläkeläisellä pitäisi olla mihinkään kiire. Mutta kun... Täällä tuo 33Gb tuli n. 90Mbits-nopeudella 100Mbits DNA valokuidulla. Aina se vaan kestää Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Mikael Leinonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Edelliset kuvat Hesasta oli ilman lisäosia (Community tyhjänä). Kun laitoin tasan sata lisäosaani Communityyn ja simun päälle, hävisivät Helsingistä kaikki photogrammetryrakennukset. Olin poistanut ensin Communitystä Pääkaupunkiseudun maamerkit-lisäosan, joka ilmeisesti olisi mennyt Hesan osalta päällekäin photogrammetryn kanssa. Kun kytkin simusta photogrammetryn pois, palautuivat Hesaan normaalit rakennukset ja simu toimi hyvin ja sulavasti. Taisin unohtaa sanoa että kun photogrammetry on toiminnassa, on framerate huono ja lento Hesan yllä tökkivää. Ei hyvä! Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Esa Sairio Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2021 (muokattu) Täällä hävisi myös photogrammetryrakennukset kun communitykansioon palautti lisäosat. Joku yhteensopimaton lisäosahan tuon aiheuttaa. Täytyy alkaa haarukoimaan. Muokattu: Marraskuu 18, 2021, käyttäjä: Mikael Leinonen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla