Rolf Niemi

Sim Update 7 Prewiev

75 viestiä aiheessa

Photogrammetry Helsingissä tulee varmasti olemaan samaa tasoa kuin muuallakin eli näyttää hyvältä, kunhan ei mene matalalta katsomaan. Itse pidän photogrammetryn pois päältä, koska se on niin karseata katsottavaa eli minulla Helsinki tulee näyttämään huomenna samalta kuin tänäänkin.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaankin niin kuin Joona kirjoittaa. Kaukaa näyttänee hyvältä, mutta läheltä huonolta. Lisäksi on vielä hetken kysymysmerkki, toimiiko Pääkaupunkiseudun maamerkit-lisäosa photogrammetryn kanssa. Ellei toimi, huono asia sekin.

Pitää tietenkin kokeilla Hesaa tämän illan päivityksen jälkeen ja kenties ottaa muutama vertailukuva hieman kauempaa (ilmasta) katsoen. On toki mahdollista että photogrammetryä on kehitetty.  Google Earthissa näkyy Helsinki varsin hyvin "3D-mallinnuksena", josta kuva ohessa. Mikäli FS2020 pääsee samaan ja maamerkitkin toimivat, pidän photogrammertyn toiminnassa.

screenshot.1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti Stadin edustan ällöttävä, "smäidän värinen", meri muuttuisi edes luonnollisemmaksi, Bing -kartoissa kuvattuna se alue tuulisella säällä vai mikä syynä? Suurinpiirtein suorakaiteen muotoinen alue Helsingin edustan merialueella sävyltään oudon vaalean etova. Mutta tuskin paranee?

3Q9tdMy.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Eero Juvonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan meri voinut olla kuvaushetkellä jäässä? Sisämaassa osa Bing-kuvista on otettu niin aikaisin keväällä, että pienet järvet ovat vielä jäässä ja metsien pohjoisreunoissa näkyy vielä lunta.

Jäässä oleva järvi näyttää hyvältä viistosta kulmasta. Jyrkässä kulmassa, silloin kun järven pinnasta ei heijastu taivas, MSFS käyttää vesimaskia. Vesimaski antaa vedelle sen ominaisen värin ja kirkkaissa sekä matalissa vesistöissä näkyy pohjaan saakka (esim. korallit).

Valitettavasti vain monin paikoin Suomessa tuo vesimaski kuvaa jäätynyttä järveä jolloin hyvin tummavetinen järvi muutuukin simussa maidon valkoiseksi. Hyvä esimerkkinä tästä ovat lukuisat pienet lammet Räyskälän kentän lähistöllä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei johdu "jäästä". Jos johtuisi ei pienveneitä olisi kuvassa merellä. Sopivat aallot, viisto valo, joka luo heijastuksen tuulisen meren pintaan jne.

Sen verran noita kuvia jo tutkinut ja aluekin tuttu jo yli puolelta vuosisataa - maalta, mereltä sekä ilmasta.

Sattui vain tuo inha sävy juuri alueille, joilla itse tykkäisin simulla fiilistellä. Onkohan mahdollista ladata joku muu karttapohja paikallisesti Helsinkiin?

Edit. Lisätty asiaa valaiseva kuva. "Veneilyä kermameressä":

E3WhxCS.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... Minulla simu käynnistyy normaalisti ja Storekaan ei tarjoa mitään. Onko näitä jotenkin porrastettu?

Ilmakuvista. Bing Mapsin ilmakuvat ovat kesältä 2010. Luultavasti perustuvat näihin.

Muokattu: , käyttäjä: Henri Laitinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse jouduin kirjautumaan mikkisoftatilistä pihalle ja buuttaamaan koneen ennen kuin store löysi päivityksen.

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

^Itse tein semmosen "vanhan kikan" että käynnistin koneen uudelleen. "Uudelleenkäynistys". Ja ladattavaa näkyi heti storessa ja itse simussa. Nyt odotellaan että valmistuu...

edit. Samaan aikaan oli tullut toinen viesti asiasta, kun kirjoitin. Itselleni ei riittänyt pelkkä storen uudelleenkäynnistys nyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
32 minuuttia sitten, Eero Juvonen kirjoitti:

^Itse tein semmosen "vanhan kikan" että käynnistin koneen uudelleen. "Uudelleenkäynistys". Ja ladattavaa näkyi heti storessa ja itse simussa. Nyt odotellaan että valmistuu...

edit. Samaan aikaan oli tullut toinen viesti asiasta, kun kirjoitin. Itselleni ei riittänyt pelkkä storen uudelleenkäynnistys nyt.

Näin minäkin asiaa sitten varmistelin. Ja lähtihän se liikkelle sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaas samat kuvat vielä tännekin. Näyttäisi olevan Helsingin lisäksi koko PK seudu photogrammetrialla mukana, ainakin Espoosta löytyy Tapiolat ja Leppävaarat ihan oikean näköisenä

Screenshot_(53).png

stadi2.png

stadi3.png

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä asetuksilla saat noinkin hyvät kuvat Helsingistä? Vuoden aika, kellonaika ym??

Minulla kuvat aika moista sotkua ja lisäksi sävy on lähes valkoinen rakennuksissa.

screenshot.1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Juuri nyt, Esa Sairio kirjoitti:

Millä asetuksilla saat noinkin hyvät kuvat Helsingistä? Vyuoden aika, kellonaika ym??

Minulla kuvat aika moista sotkua ja lisäksi sävy on lähes valkoinen rakennuksissa.

screenshot.1.jpg

Onko simussa HDR päällä vai pois?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta mielestäni pois. Pitääkin zekata jos uusi päivitys laittoi HDR:n päälle.

On pois päältä!

Käynnistän simun uudelleen ja katson.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen liian valkoinen kaupunki. Säätämällä enemmän iltaa kohti värit paranevat mutta eivät ole lainkaan yhtä hyvät kuin ilman photogrammetriaa. Ihmettelen.

Mikä merkitys on DX12:ta? Nyt käytössä DS 11.

screenshot.2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkoista hi-fistelyä teillä.

En vielä ole päässyt kokeilemaan. Iltakahdeksalta tulin kotiin, ja heti aloin lataushommelit. MS store oli ihan nopea ensivaihe, siinä ei mitään moittimista, mutta kuten historia toistaa itseään, en vieläkään ole keksinyt mikä pullonkaula minulla on latauksessa tuossa Installation Managerin kanssa. Taas kestää kauan! Liian kauan! Valokuitu 200 Mbits. Nyt noin tunnin päästä kun tätä kirjoitan niin vauhti noin 40 Mbits/s.  39%/ 33,06 GIB:a on tunnissa ladannut.

Oliko teillä sama vauhti, vai vaadinko minä nyt liikaa? Menee varmaan tuonne klo 22.00 ja ehkä 23.00 yli, ennen kuin saan ensikokeman päivityksen jälkeen.

No, eihän tässä varsinaisesti eläkeläisellä pitäisi olla mihinkään kiire. Mutta kun...:laugh:;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Melkoista hi-fistelyä teillä.

En vielä ole päässyt kokeilemaan. Iltakahdeksalta tulin kotiin, ja heti aloin lataushommelit. MS store oli ihan nopea ensivaihe, siinä ei mitään moittimista, mutta kuten historia toistaa itseään, en vieläkään ole keksinyt mikä pullonkaula minulla on latauksessa tuossa Installation Managerin kanssa. Taas kestää kauan! Liian kauan! Valokuitu 200 Mbits. Nyt noin tunnin päästä kun tätä kirjoitan niin vauhti noin 40 Mbits/s.  39%/ 33,06 GIB:a on tunnissa ladannut.

Oliko teillä sama vauhti, vai vaadinko minä nyt liikaa? Menee varmaan tuonne klo 22.00 ja ehkä 23.00 yli, ennen kuin saan ensikokeman päivityksen jälkeen.

No, eihän tässä varsinaisesti eläkeläisellä pitäisi olla mihinkään kiire. Mutta kun...:laugh:;)

Täällä tuo 33Gb tuli n. 90Mbits-nopeudella 100Mbits DNA valokuidulla. Aina se vaan kestää :lol:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelliset kuvat Hesasta oli ilman lisäosia (Community tyhjänä). Kun laitoin tasan sata lisäosaani Communityyn ja simun päälle, hävisivät Helsingistä kaikki photogrammetryrakennukset. Olin poistanut ensin Communitystä Pääkaupunkiseudun maamerkit-lisäosan, joka ilmeisesti olisi mennyt Hesan osalta päällekäin photogrammetryn kanssa. Kun kytkin simusta photogrammetryn pois, palautuivat Hesaan normaalit rakennukset ja simu toimi hyvin ja sulavasti.

Taisin unohtaa sanoa että kun photogrammetry on toiminnassa, on framerate huono ja lento Hesan yllä tökkivää. Ei hyvä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä hävisi myös photogrammetryrakennukset kun communitykansioon palautti lisäosat. Joku yhteensopimaton lisäosahan tuon aiheuttaa. Täytyy alkaa haarukoimaan.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään