Rolf Niemi

GNS430/530 METAR ongelma

14 viestiä aiheessa

GNS 430/530 MOD (pms50)

https://pms50.com/fs2020/gns530/pms50-gns530.zip

Latasin viimeismmän modin tänään käyttääkseni tätä PMDG DC-6 kanssa. Tätämodia on kehitetty melkoisesti ja nyt tuli eräs pulma - asia,joka ei mene jakeluun vaikka miten pähkäilin.

Lainaus readme-tiedostosta:

"## METAR
The METAR data is available as second AUX page.

Before using it, you must configure it:
- Please first subscribe to https://account.avwx.rest/ (it's free) and get an API token.
- Copy this token in the "metar_avwx_token" entry of your config.json file (see above).

The METAR page provides a menu to get your origin or destination METARs in a fast way.

For refreshing, press the ENT button.

Optionally, the METAR data can be decoded. In order to activate this feature, you must set the "metar_decode" entry to "on" in the config file.

You can select any airport.
Selecting an airport can be done directly from the METAR page but also from the map page in cursor mode or from the flight plan (ENT key).

The METAR data is a real information taken from METAR stations. The result may differ from the in game weather following your configuration. This is relevant only if you play in live weather."

Kohta, jota en ymmärrä on tämä:

- Please first subscribe to https://account.avwx.rest/ (it's free) and get an API token.
- Copy this token in the "metar_avwx_token" entry of your config.json file

Olen rekisteröitynyt avwx-sivulle, mutta en löydä kohtaa, josta voisin saada API token tai "metar_avwx_token" jonka voisin kopioida. Vähän sekavaa, mutta apu olisi tarpeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsotaanpas....

1. Klikkaa oikeasta yläkulmasta omaa tunnustasi, sähköposti

2. Pitäisi avautua seuraavanlainen näkymä, missä on tuo Tokens.

3. Plussasta ymmärtääkseni saat generoitua "Tokenin" ja se Value on siis se litania minkä kopsaat sinne config.json tiedostoon.

Screenshot-(1396).thumb.jpg.070b80e1e43b80d348adfe344f9954cb.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tatu avusta. Tein aiemmin itse juuri noin kuin opastit eli meni tuurilla oikein. Metar ei kuitenkaan näkynyt gepsissä van kehoitti tarkistamaan configin. Täytyy tutkia asiaa myöhemmin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Kiitos Tatu avusta. Tein aiemmin itse juuri noin kuin opastit eli meni tuurilla oikein. Metar ei kuitenkaan näkynyt gepsissä van kehoitti tarkistamaan configin. Täytyy tutkia asiaa myöhemmin...

Huomasithan, että siellä kansiossa on "Example_config.json", se pitää muuttaa config.json nimiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Huomasithan, että siellä kansiossa on "Example_config.json", se pitää muuttaa config.json nimiseksi.

Joo huomasin, mutta en muuttanut sitä nimeä. Kiitos taas kerran opastuksesta. Huomenna teataan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin - tämä asia ratkesi muuttamalla "Example_config.json" --> config.json. Vielä klerran kiitokset Tatulle avusta.

gps.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joopa joo - en tiedä mistä johtuu, mutta kun yritä näpytellä reittiä:

ROUTING:
ROUTE ID: DEFRTE
EFHK/22L IDEPI3F IDEPI Y232 ADOPO DCT UGLUM T95 EVSET Y86 RENVI
RENVI2D EFRO/03

niin GPS ei pidä reittipisteitä näytöllä vaan ne häviää randomisti. Olen yrittänyt näpytellä jokaisen pisteen erikseen ilman AirWayta - siis jokaisen pisteen mitä reitiltä löytyy. Pääsin jo kerran vaiheeseen, jossa näpytin EFRO ja 2 x ENTER jolloin näytöllä kökötti enää kolme ensimmäistä reittipistettä - muut katosivat kuin se kuuluisa pieru Saharaan.

Ajatus oli, että ensin näpytän perusreitin ja sen jäleen SID & STAR.

Tässä kun ei enää tiedä. mikä johtuu ASOBOsta ja mikä mistäkin, niin huulihan tässä alkaa pikuhiljaa pyöristymään. Eilen yritin lentää Alaskassa sen pääkaupungista Nomeen, mutta lentoturmatutkijoille tuli töitä. Nousun jälkeisen oikealle kaarron aikana menetin totaalisesti koneen hallinnan ja tonttiin tultiin. PMDG:n foorumin mukaan samaisia ongelmia on muillakin viimeisimmän SU:n jälkeen. Ihme ja kumma, mutta CRJ toimi hyvin kun tein sillä pari lentoa pari päivää sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
45 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Joopa joo - en tiedä mistä johtuu, mutta kun yritä näpytellä reittiä:

ROUTING:
ROUTE ID: DEFRTE
EFHK/22L IDEPI3F IDEPI Y232 ADOPO DCT UGLUM T95 EVSET Y86 RENVI
RENVI2D EFRO/03

niin GPS ei pidä reittipisteitä näytöllä vaan ne häviää randomisti. Olen yrittänyt näpytellä jokaisen pisteen erikseen ilman AirWayta - siis jokaisen pisteen mitä reitiltä löytyy. Pääsin jo kerran vaiheeseen, jossa näpytin EFRO ja 2 x ENTER jolloin näytöllä kökötti enää kolme ensimmäistä reittipistettä - muut katosivat kuin se kuuluisa pieru Saharaan.

Ajatus oli, että ensin näpytän perusreitin ja sen jäleen SID & STAR.

Tässä kun ei enää tiedä. mikä johtuu ASOBOsta ja mikä mistäkin, niin huulihan tässä alkaa pikuhiljaa pyöristymään. Eilen yritin lentää Alaskassa sen pääkaupungista Nomeen, mutta lentoturmatutkijoille tuli töitä. Nousun jälkeisen oikealle kaarron aikana menetin totaalisesti koneen hallinnan ja tonttiin tultiin. PMDG:n foorumin mukaan samaisia ongelmia on muillakin viimeisimmän SU:n jälkeen. Ihme ja kumma, mutta CRJ toimi hyvin kun tein sillä pari lentoa pari päivää sitten.

En ole jaksanut  ohjelmoida tuota GPS:ää noin manuaalisesti, enkä tiedä onko toiminto edes tällä hetkellä oikeaa laitetta vastaava. Jos olen jotain tehnyt, niin yksinkertaisia Direct to juttuja tai sitten olen tehnyt simun alkuvalikossa lentosuunnitelman, jolloin se siirtyy GPS:ään.

DC-6 piti asentaa uusiksi edellisen päivityksen jälkeen, mutta se voi johtua siitä, että asensin koko simun uusiksi. Nyt olen yhden lennon lentänyt, tonttiin tuli sekin, mutta ajattelin koneen jäätyneen. En tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä tein reitin alunperin SimBriefillä. Ajattelin sitten kokeilla tuota samaa reittiä siirtämällä sen simun Flightplan kansioon ja sieltä sitten latasin sen. No se tuli kyllä GPS:sään, mutta ei tietenkään niin kuin oli SimBriefin mukaan suunniteltu . Simu sävelsi omiaan, mutta annoin sen sitten olla niin ja näpyttelin SID ja STAR alkuperäisen mukaan ja täräytin  ilmojen teille ja tällä kertaa ongelmitta. Nyt olen Haapaveden korkeudella menossa ja kohti Rovaniemeä...

PS. Kalibroin ohjaimet - en tiedä oliko siitä apua. että nousussa ei ollut nyt ongelmia.

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Olethan muuten muistanut välillä lisätä öljyä ja muutenkin huoltaa konetta? Sieltä pädin valikosta....

Juu - kyllä olen ja tarkistan nuo aina. Sikäili tuttu kone, että minulla on myös FSX-versio. Pääsin jo Rovaniemelle ja piti aloittaa finaali, mutta gepsi ei oikein ottanut toimiakseen ja yritin siirtyä manuaaliseen toimintaan, mutta kaasu (throttle) ei sitten jostain syystä enää toiminutkaan ja niin tultiin taas tonttiin.

Asensin äsken koneen uusiksi jos se nyt sitten jotain auttaisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Asensin äsken koneen uusiksi jos se nyt sitten jotain auttaisi.

Toivottavasti. Ei jaksais alkaa noita koneiden raatoja kaivelemaan ylös tuolta maastosta... ;D

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

... mutta kaasu (throttle) ei sitten jostain syystä enää toiminutkaan ja niin tultiin taas tonttiin.

Lensitkö Affen kanssa? Nimittäin sieltä pitää olla se (ulkomuistista) Landing checklist päällä, joka vapauttaa kaasut käyttöön. Muuten ne ovat Affella, eli jumissa lentäjän näkökulmasta.

Tai varmaan samaan tulokseen pääsee sillä, että ottaa täpän affelta pois, ettei se käytännössä tee mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Lensitkö Affen kanssa? Nimittäin sieltä pitää olla se (ulkomuistista) Landing checklist päällä, joka vapauttaa kaasut käyttöön. Muuten ne ovat Affella, eli jumissa lentäjän näkökulmasta.

Tai varmaan samaan tulokseen pääsee sillä, että ottaa täpän affelta pois, ettei se käytännössä tee mitään.

No näinhän minä tein enkä muistanut laittaa Affea nokosille - muistin asian vasta vähän myöhemmin. Asiat unohtuu kun niitä ei hetkeen tee - siksi Checklist.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään