Kirjoitettu Elokuu 31, 2021 Finnair uudistaa lennon aikaista tarjoilua syyskuun alusta lukien. Vesi ja mustikkamehu näyttävät olevan jatkossakin ilmaisia, mutta kahvi ja tee muuttuvat lyhyemmillä (alle 7h?) lennoilla economy-luokassa maksullisiksi. https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/matkalla/uudistimme-ruoka--ja-juomatarjoilun-kaikilla-finnairin-lennoilla-2376362 Ilmeisesti voileipäkin kannattaa tilata etukäteen, jos sellaisen haluaa lennolla nauttia. Voisi toki toivoa, että platinakortilla saisi vielä kahvin ilmaiseksi, mutta nähtäväksi jää… Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 31, 2021 Lukiko missään, että matkustajien toiveesta paransimme palvelua? 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 31, 2021 3 minuuttia sitten, Timo Koski kirjoitti: Lukiko missään, että matkustajien toiveesta paransimme palvelua? Nykyään muotisana on vastuullisuus. Kaikki on nyt vastuullista ja kaikesta pitää saada kertoa kuinka ollaan vastuullisia sen kummemmin erittelemättä mistä aina koitetaan kantaa vastuu ja miksi. Tässä tämänkertaiset todellisuuden kaunistelut: https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/matkalla/uudistimme-ruoka--ja-juomatarjoilun-kaikilla-finnairin-lennoilla-2376362 https://www.finnair.com/fi-fi/nordic-kitchen--ruoat-ja-juomat-lennolla https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/matkalla/kaikenkokoisia-tekoja-tarvitaan---finnairin-ruokapuolen-vastuullisuutta-kehitetään-jatkuvasti-2376040 Helinki-Vantaan loungen ruokapuolikin muutettiin (downgreidattin) niin vastuulliseksi että ei ole enää ruokana kuin kasvisVAIHTOEHTO. Finnair sakkaa nyt pahasti 6 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2021 Edes mustikkamehua ei ole tarjolla Tallinan ja lyhyempien kotimaanlentojen aikana, mitkä reitithän tässä käytännössä jää tarjoilutta?.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2021 4 tuntia sitten, Aatu Impiö kirjoitti: Edes mustikkamehua ei ole tarjolla Tallinan ja lyhyempien kotimaanlentojen aikana, mitkä reitithän tässä käytännössä jää tarjoilutta?.. Turku, Tampere, Maarianhamina ja Tallinna ovat no service. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2021 Ainakin Tampere on sellainen pomppu että eipä siinä paljon ehdi mehua imuroimaan. Tallinnaan ja Maarianhaminaan on väärin matkustaa muuten kuin laivalla tai purjeveneellä, ja Turkuun en mene ihan periaatteen vuoksi 6 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2021 6 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti: Turku, Tampere, Maarianhamina ja Tallinna ovat no service. No niin oli 80 -luvullakin. No, silloin noita mentiin suihkarilla, aika ei olisi tarjoilluun riittänytkään. Ja muistelisin myös, että pidemmillä kotimaan reiteillä kaikesta piti maksaa. Oluttakin oli rahaa vastaan saatavilla (ja tupakoidakin sai). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2021 6 minuuttia sitten, Pentti Köylijärvi kirjoitti: No niin oli 80 -luvullakin. No, silloin noita mentiin suihkarilla, aika ei olisi tarjoilluun riittänytkään. Ja muistelisin myös, että pidemmillä kotimaan reiteillä kaikesta piti maksaa. Oluttakin oli rahaa vastaan saatavilla (ja tupakoidakin sai). 2000 -luvun alussa Tallinnaa operoitiin MD-80 -koneella ja hyvin kaikki saivat kahvin ja jonkun käntyn tarjoiltuna. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2021 1 tunti sitten, Juri Pelkonen kirjoitti: Ainakin Tampere on sellainen pomppu että eipä siinä paljon ehdi mehua imuroimaan. Mustikkamehua ei ehdi, mutta ilmaista alkoholia kyllä ehtii imuroimaan, jos vain tarjoilu pelaa. Rodney 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2021 11 minuuttia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti: 2000 -luvun alussa Tallinnaa operoitiin MD-80 -koneella ja hyvin kaikki saivat kahvin ja jonkun käntyn tarjoiltuna. 80 -luvulla noilla kotimaan pikku pompuilla ois pitänyt ehtiä myös rahastamaan, siitä kai kiikasti. No toisaalta silloin myös kotimaan lentoliput olivat varsin halpoja, ainakin ulkomaan lippuihin verrattuna, joten siksi kai se tarjoilukin oli silloin maksullista. Muistikuvaan on jäänyt, kun tein noina vuosina eka ulkomaan lennon, työmatka ihan Pariisiin. Oli busineksessa. Siinä teekkaripoika oli naama leveänä, kun ruokaa ja juomaa kannettiin koko kolme tuntia eikä maksanut mitään. Mutta maksoi se lentolippukin ihan kauhean paljon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2021 31.8.2021 at 21.28, Ilkka Sydänmetsä kirjoitti: Voisi toki toivoa, että platinakortilla saisi vielä kahvin ilmaiseksi, mutta nähtäväksi jää… Kyllä sai. Mannikaiselle sivukommenttina, että loungessa tarjottu kasvisruoka oli hyvää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2021 (muokattu) 9/1/2021 at 14.11, Pentti Köylijärvi kirjoitti: Siinä teekkaripoika oli naama leveänä, kun ruokaa ja juomaa kannettiin koko kolme tuntia eikä maksanut mitään. Teekkarin ja valmistuneen ero on kuulemma, että DI on oppinut ettei kaikkea ilmaista viinaa ole pakko juoda. Rod Muokattu: Syyskuu 2, 2021, käyttäjä: Jorma Kosonen on oppinut 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2021 Turku-Tukholma välillä sai joskus laatikollisen fatzerinparhaita, kun reitti oli yhtä ylä- ja alamäkeä - olisi edes ollut liköörikonvehteja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2021 10 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti: Teekkarin ja valmistuneen ero on kuulemma, että DI on oppinut ettei kaikkea ilmaista viinaa ole pakko juoda. Rod Niinpä. Onneksi kuitenkin valmistuin DI:ksi aika pian tuon lennon jälkeen. 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2021 Pitkillä lennoilla lentokoneruokailu on kieltämättä kivaa ajankulua. Ja joskus on jopa nälkä. 1970/80 luvulla syötiin oikein posliiniastioista ja lasiin kaadettiin Wirkkalan laseihin reunoja myöten. Onneksi olin vuoden 1974 jälkeen jo DI. Pari tuttua ei tosin oppinut sitä huolimatta. Eräs tuttu totesi tankattuaan jo loungessa, että onhan siellä lähtöselvitys. Toisaalta, on se merkillistä kun matkustaa junalla tai Onnibussilla vaikka Salosta Helsinkiin ei saa edes mustikkamehua ainakaan ilmaiseksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2021 Kun matkustat junassa Ekstra-luokassa, saat kahvin / teen ns kaupan päälle .... 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2021 31.8.2021 at 23.08, Ilkka Mannikainen kirjoitti: Nykyään muotisana on vastuullisuus. Kaikki on nyt vastuullista ja kaikesta pitää saada kertoa kuinka ollaan vastuullisia sen kummemmin erittelemättä mistä aina koitetaan kantaa vastuu ja miksi. Tässä tämänkertaiset todellisuuden kaunistelut: https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/matkalla/uudistimme-ruoka--ja-juomatarjoilun-kaikilla-finnairin-lennoilla-2376362 https://www.finnair.com/fi-fi/nordic-kitchen--ruoat-ja-juomat-lennolla https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/matkalla/kaikenkokoisia-tekoja-tarvitaan---finnairin-ruokapuolen-vastuullisuutta-kehitetään-jatkuvasti-2376040 Helinki-Vantaan loungen ruokapuolikin muutettiin (downgreidattin) niin vastuulliseksi että ei ole enää ruokana kuin kasvisVAIHTOEHTO. Finnair sakkaa nyt pahasti Noin käy, kun vastuullisuusjohtaja alkaa pyörittämään lentoyhtiötä. Ja kun lentoyhtiö alkaa häpeämään lentämistään, ollaan kaukana firman toiminta-ajatuksesta. Keitä tällä nuoleskellaan? 10 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2021 18 tuntia sitten, Ilkka Sydänmetsä kirjoitti: Mannikaiselle sivukommenttina, että loungessa tarjottu kasvisruoka oli hyvää. Se on hyvä se! Ruoan mausta keskustelu ei vie mihinkään koska jokainen kokee sen omalla tavallaan mutta jos lyödään tofut eteen ainoana "vaihtoehtona" kun joku on nyt halunnut alkaa leikkiä maailmanparantajaa, niin se ei vaan toimi. 7 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2021 (muokattu) 1.9.2021 at 12.36, Juri Pelkonen kirjoitti: Ainakin Tampere on sellainen pomppu että eipä siinä paljon ehdi mehua imuroimaan. Tallinnaan ja Maarianhaminaan on väärin matkustaa muuten kuin laivalla tai purjeveneellä, ja Turkuun en mene ihan periaatteen vuoksi Heh, joskus 90-luvulla Oulu-Seutula ja Kemi - Seutula legeillä se oli "lämmin heppu" joka sai sämpylän kera tarjoillun jäisen voinapin voideltavaan kuntoon ennen kuin astiat kerättiin pois -P- Muokattu: Syyskuu 3, 2021, käyttäjä: petri a hiltunen typot taas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2021 31.8.2021 at 23.08, Ilkka Mannikainen kirjoitti: Nykyään muotisana on vastuullisuus. Kaikki on nyt vastuullista ja kaikesta pitää saada kertoa kuinka ollaan vastuullisia sen kummemmin erittelemättä mistä aina koitetaan kantaa vastuu ja miksi. Tässä tämänkertaiset todellisuuden kaunistelut: https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/matkalla/uudistimme-ruoka--ja-juomatarjoilun-kaikilla-finnairin-lennoilla-2376362 https://www.finnair.com/fi-fi/nordic-kitchen--ruoat-ja-juomat-lennolla https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings/matkalla/kaikenkokoisia-tekoja-tarvitaan---finnairin-ruokapuolen-vastuullisuutta-kehitetään-jatkuvasti-2376040 Helinki-Vantaan loungen ruokapuolikin muutettiin (downgreidattin) niin vastuulliseksi että ei ole enää ruokana kuin kasvisVAIHTOEHTO. Finnair sakkaa nyt pahasti Kyllä tuo alkaa olla ja varsin huolestuttavaa. Jos henkilö maksaa satoja tai tuhansia euroja business-luokan lipusta, eikä loungesta löydy edes lihanpalaista, voi olla että alkaa tulla mieleen lentoyhtiön vaihto.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2021 03/09/2021 at 15.01, Markku Kyyrönen kirjoitti: Noin käy, kun vastuullisuusjohtaja alkaa pyörittämään lentoyhtiötä. Ja kun lentoyhtiö alkaa häpeämään lentämistään, ollaan kaukana firman toiminta-ajatuksesta. Keitä tällä nuoleskellaan? Hyvä kysymys. Ei varsinaisesti vastaus, mutta laajemmin katsoen vastuullisuus saattaa tulevaisuudessa konkretisoitua mm. rahoituksen kautta. ESG-kriteerien (Environment, Social, Governance) käyttö on kasvussa sijoitus- ja rahoitustoiminnassa, myös ilmailusektorilla. “One large U.S. airline was on a roadshow two weeks ago and in the roadshow of 60 minutes to pitch the bond deal, 20 minutes was on ESG. And there was real criticism of the airline for not having a section in their pitch book on ESG from one of the biggest bond investors in the world,” https://www.reuters.com/article/us-aviation-finance-environment/avolon-ceo-says-greener-airlines-should-pay-less-to-lease-planes-idUKKBN1ZJ277?edition-redirect=uk Vastuullisuuteen ohjaavaa rahoitusregulaatiotakin kehitetään. https://hsfnotes.com/aviationfinance/2021/05/25/european-commission-publishes-steer-report-on-sustainable-finance-taxonomy-for-the-aviation-sector/ Taitaa kylläkin olla niin, että ympäristövaikutuksen suhteen nämä Finnairin ruokahävikkisaavutukset häviävät polttoaineenkulutuksen pyöristysvirheisiin. Tuskin siis heiluttavat firman ESG-pisteytystä. Mutta hyvähän yrityksen on aina spinnata viestinsä yleistä hyvää tuottavaksi 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2021 20 tuntia sitten, Markku Mikkola kirjoitti: Hyvä kysymys. Ei varsinaisesti vastaus, mutta laajemmin katsoen vastuullisuus saattaa tulevaisuudessa konkretisoitua mm. rahoituksen kautta. ESG-kriteerien (Environment, Social, Governance) käyttö on kasvussa sijoitus- ja rahoitustoiminnassa, myös ilmailusektorilla. “One large U.S. airline was on a roadshow two weeks ago and in the roadshow of 60 minutes to pitch the bond deal, 20 minutes was on ESG. And there was real criticism of the airline for not having a section in their pitch book on ESG from one of the biggest bond investors in the world,” https://www.reuters.com/article/us-aviation-finance-environment/avolon-ceo-says-greener-airlines-should-pay-less-to-lease-planes-idUKKBN1ZJ277?edition-redirect=uk Vastuullisuuteen ohjaavaa rahoitusregulaatiotakin kehitetään. https://hsfnotes.com/aviationfinance/2021/05/25/european-commission-publishes-steer-report-on-sustainable-finance-taxonomy-for-the-aviation-sector/ Taitaa kylläkin olla niin, että ympäristövaikutuksen suhteen nämä Finnairin ruokahävikkisaavutukset häviävät polttoaineenkulutuksen pyöristysvirheisiin. Tuskin siis heiluttavat firman ESG-pisteytystä. Mutta hyvähän yrityksen on aina spinnata viestinsä yleistä hyvää tuottavaksi Totta, noinhan se menee, että rahoittajia ja Finnairin tapauksessa etenkin koronalta pelastaneita, tiettyjen hallituspuolueiden poliitikkoja nyt mielistellään. Mutta kun ymmärtääkseni lentoyhtiön toiminnan perimmäisenä tarkoituksena on nimenomaan lentää mahdollisimman paljon ja mahdollisimman kannattavasti, niin näiden ruokien vastuullisuudella hurskastelu on aivan yhtä naurettavaa kuin vaikkapa keväiset "sopimusuutiset" Heart Aerospacen kanssa. Koska lentoyhtiö ei voi toimia päästöttömästi, niin tällä nyt valitulla (?) tiellä ainoa taatusti vastuullinen päätöshän on sitten lopettaa koko firma ja antaa vastuuttomien kilpailijoiden lentää nekin lennot. Suomesta kyllä löytyy innokkaita ryhmittymiä tällaistakin lopullista vastuullisuusratkaisua tukemaan. 4 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla