Mikko Maliniemi

Lisää Jorotusta

34 viestiä aiheessa

Pyromaani palaa palopaikalle, kuten vanha sanonta kertoo. Niinpä ajelin taas aamulla pari tuntia väliä Joensuu-Joroinen. Ja vaikka sää ei ollut oikeastaan sen parempi, kuin eilenkään, niin ei jäänyt harmittamaan. Mitenkäs ne tämän viisaat listaisivatkaan:

 

-Talvitakki: 100€

-4 kuppia kahvia: 4.80€

-Aski sinistä Lasten Marlboroa: 5.30€

-Sotaratsulle menovettä 300km ajoa varten: 30€

-Hornetin startti 15 metrin päästä: Priceless!!

 

Puolen päivän jälkeen kävi mielenkiintoinen vekotin...

[ attachment removed ]

 

Miten niin mielenkiintoinen? Tavallinen Hornettihan tuo. Paitsi että mitäs tuossa nokassa on?

[ attachment removed ]

 

HN-424 on saanut nokkaansa Karjalan lennoston ilveksen...

[ attachment removed ]

 

Ei ku heeetkinen, ei se olekkaan ilves! Sehä olj KOERA!! :o Kysymys kuuluukin. Onko tuo joku lentuetunnus kenties? Ja onko noita maalattu muitakin?

[ attachment removed ]

 

Tämän kutsu tosin oli Lynxi... Myöhempi setti tuli kutsuilla Dog1, mutta niissä ei taas sitten näkynyt koirasta vilaustakaan...

[ attachment removed ]

 

"Hot hot hot, says the kana, kot kot kot, when she is sitting on the hella" Kyssäri: Kuka laulaa noin?

[ attachment removed ]

 

Viitoskuvasta innostuneena vaihdoin sitten seuraavalle satsille paikkaa... Niitä vaan tulee...

[ attachment removed ]

 

...ja menee...

[ attachment removed ]

 

...ja tulee...

[ attachment removed ]

 

...ja menee...

[ attachment removed ]

 

...ja sitten multa tuli (© Suomen maamiesliitto)  8)

[ attachment removed ]

 

Multa kiinnosti myös Laukkasta ;)

[ attachment removed ]

 

Muutamien matalalähestymisien jälkeen koneet menivät laskuun kentälle ja palasivat tietä pitkin muutaman minuutin kuluttua...

[ attachment removed ]

 

Yritin pannailla tuolla pikkulinssillä, mutta eihän siitä mitään tullut...

[ attachment removed ]

 

...joten vaihdoin takaisin vanhaan tuttuun Sigmaan juuri sopivasti, kun saatiin viimeinen pari uunista ulos :)

[ attachment removed ]

 

Bongaa pingviini ;D

[ attachment removed ]

 

JYTYMMMM!!!!

[ attachment removed ]

 

Taas laulattaa... "Polttaa kesäkatu kuuma..."

[ attachment removed ]

 

Rock rock!

[ attachment removed ]

 

Tässä vaiheessa vasta muistin, että tänään oli tarkoitus yrittää close-uppeja noista perslieskoista, mutta myöhästähän se on rypistellä, kun torttu on jo housussa. Enkä kyllä lähde enää aamulla sen takia takaisin :P

[ attachment removed ]

 

"Ken kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa"

[ attachment removed ]

 

Eipä ne paljoa noista eilisistä parantunut, mutta tulipahan vähän vaihtelua, kun pääsi tällä kertaa tien toisellekin puolelle. Kannatti taas lähteä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bongaa pingviini ;D

 

Heh, sieltähän se peräsimen takaa kyyläilee! :) Hyvä setti hieman erikoisempia kuvia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nå jåå  ??? :o :o

Jotenkin niin älyvapaata hommaa, taxata Hornetilla motaria...ja vetää miljoonaa...mahtaa tuntua hurjalta tolla pätkällä noi nopeudet.....Huhuh mitä kuvia. Kateeks käy niitä, jotka ton todistivat tänään ja eilen.  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haa. Minä bongasin kaikki nuo koneet niiden lähtöpäässä eli Kuopijossa. Kyyditsin meidän kerhon sankarin aamulla Grobilla tarkkarille Kuopioon ja siinä tuli itse notkuttua kentällä puoli päivää. Lynxit tuli kotiin juuri kun meidän lentäjäsankari oli lähdössä ilmaan. Dogit puolestaan lähti juuri kun sankari oli tekemässä läpäreitä. Pistivät pirulainen odotuskuvioon. Sitten kun lähdettiin takaisin kohti Jyväskylää niin taas jouduttiin odottamaan, että Dogit pääsivät laskuun. Eli tavallaan olin, Mikko, hengessä mukana. :)

 

Ja tässä yksi Lynxi palaamassa kotiin. Meidän Grobi rullasi juuri tuosta tuon edellä.

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvää settiä Mikko ja tulihan niitä koneita lopulta...  ;)

 

Ja vähän vaihtelua kun sait vaihdettua paikkaa. On se kumma miten ei tämmöisinä päivinä voi olla kunnon keliä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrankin moottoritiellä saa vetää niiiin paljoon kuin koneesta lähtee... ;D Hienot kuvat, kiitos kaikille, jotka pääsivät paikan päälle meitä ilahduttamaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttavia kuvia! Näitä ei ole koskaan liikaa.

 

Jotenkin tuosta tilanahtaudesta tulee ihan mieleen jonkinmoiset lentotukialusfiilikset. Startti on vain ilman katapulttia  :P

 

Tekeekö kameran zoomi sen, että tuo paikka näyttää noin ahtaalta?

 

-Mika-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tuosta tilanahtaudesta tulee ihan mieleen jonkinmoiset lentotukialusfiilikset. Startti on vain ilman katapulttia  :P

 

Tekeekö kameran zoomi sen, että tuo paikka näyttää noin ahtaalta?

 

Kyllä se vaan varsin ahdas onkin. Kuinka leveitä nuo ohituskaistat yleensä on? Eli kolme kaistaa + reunat. Hornetin kärkiväli ei ole kuin pari metriä kapeampi...

 

Varmaan juuri tuosta kapeudesta johtuen ne ei noita nousuteitä käytäkkään laskeentumiseen. Nytkin tyytyivät vain harjoittelemaan matalalähestymisinä. Startti varmaan onnistuisi vielä kapeammaltakin pätkältä. Ja tosiaan huomatkaa se, että tämä ei ole ns. varalaskupaikka, vaan nimenomaan nousutie...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upea setti hienosta koneesta. Kieltämättä näyttää vähän ahtaalta tuo paikka. Olisi hienoa joskus itsekin nähdä Hornetin startti parin metrin päästä. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrankin moottoritiellä saa vetää niiiin paljoon kuin koneesta lähtee... ;D Hienot kuvat, kiitos kaikille, jotka pääsivät paikan päälle meitä ilahduttamaan...

Ei se uus vitostie Joroisten ja Varkauden välillä mikään motari ole. Pääasiassa kolmikaistainen ohitustie. Virallisesti avataan liikenteelle tulevana maanantaina 31.10.2005, joten oli vielä helppo Horneteilla harjoitella toimintaa. Kyseiseen paikkaan on varta vasten rakennettu maantietukikohta, joita nyt voi bongailla muuallakin Suomessa. Tiedoissa on faktaa, kun sattumalta olin itsekin kesällä tuolla mukana tietä rakentamassa :) Tuosta kohdasta Varkautta kohden on myös suurempi lentokoneiden varalaskupaikka. Tämä lähempänä kenttää oleva on ihan vain Hornettien tukikohtaa varten. Harmitti hieman, kun ei ollut mahdollisuutta tulla itse seuraamaan toimintaa. Kiitos kaimalle kuvista.

 

Ade

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se uus vitostie Joroisten ja Varkauden välillä mikään motari ole. Pääasiassa kolmikaistainen ohitustie.

 

Onhan siinä pätkä ns. moottoritietäkin. Tai no, eihän se varsinainen moottoritie ole, mutta 4km Varkauden liittymästä Joroisiin päin siitä "ohitustiestä" on nelikaistaista...

 

http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/3837.PDF

 

Virallisesti avataan liikenteelle tulevana maanantaina 31.10.2005, joten oli vielä helppo Horneteilla harjoitella toimintaa. Kyseiseen paikkaan on varta vasten rakennettu maantietukikohta, joita nyt voi bongailla muuallakin Suomessa. Tiedoissa on faktaa, kun sattumalta olin itsekin kesällä tuolla mukana tietä rakentamassa :) Tuosta kohdasta Varkautta kohden on myös suurempi lentokoneiden varalaskupaikka. Tämä lähempänä kenttää oleva on ihan vain Hornettien tukikohtaa varten.

 

Meinaatko tätä kohtaa kenties sillä varalaskupaikalla: http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/3836.PDF ? Eli siis tuota pätkää välillä 11km-13km. Mikähän idea on tehdä se varalaskupaikka noin lähelle kenttää? Tuon nousutien ymmärtää, mutta vielä erillinen varalaskupaikka? Niin, ja eikös ne HN:ien "bunkkerit" ole jossakin siinä kentän ja sen kasvihuoneryppään vieressä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei, ei tälläistä kaima. Nautinto maksimoidaan Los Kyheröksellä ja kuviasi katselemaan! Joku homehtuu historian tunnilla ja toinen vaan kuvaa, katselee ja kuuntelee Hornetteja lähietäisyydeltä.  :( Varmaan harvinainen tapaus, ja vielä noin mielenkiintoisen näköinen ympäristö. Yrität vaan saada kateelliseksi? Olisiko sittenkin pitänyt pitää lomaa jä lähteä ajamaan sinne pohjoiseen?

 

 

 

Meinaatko tätä kohtaa kenties sillä varalaskupaikalla: http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/3836.PDF ? Eli siis tuota pätkää välillä 11km-13km. Mikähän idea on tehdä se varalaskupaikka noin lähelle kenttää? Tuon nousutien ymmärtää, mutta vielä erillinen varalaskupaikka? Niin, ja eikös ne HN:ien "bunkkerit" ole jossakin siinä kentän ja sen kasvihuoneryppään vieressä?

Mukava yllätys, jos kenttä on tohjona, ja koneet pääsee silti laskuun jollekkin epämääräiselle tienpätkälle, jota ei löydy edes NATO-kartoista? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan siinä pätkä ns. moottoritietäkin. Tai no, eihän se varsinainen moottoritie ole, mutta 4km Varkauden liittymästä Joroisiin päin siitä "ohitustiestä" on nelikaistaista...

 

http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/3837.PDF

 

Meinaatko tätä kohtaa kenties sillä varalaskupaikalla: http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/3836.PDF ? Eli siis tuota pätkää välillä 11km-13km. Mikähän idea on tehdä se varalaskupaikka noin lähelle kenttää? Tuon nousutien ymmärtää, mutta vielä erillinen varalaskupaikka? Niin, ja eikös ne HN:ien "bunkkerit" ole jossakin siinä kentän ja sen kasvihuoneryppään vieressä?

Se ilmaus, nelikaistainen on parempi :) Vaikea kuvitella moottoritien pätkää pikku kunnan ja pikku kaupungin välille. Kyllä se varalaskupaikka oli siinä Kaislaharjun tietämillä, keskikaide pitäisi puuttua siltäkin kohdalta, kuten puuttuu tietenkin tuosta kentän vierestä olevalta Hornettien nousupaikalta. Kuten toinen kaima totesi, jos huikea liikenteinen kenttä on syystä tai toisesta käyttökelvottomassa kunnossa, niin koneet voi laskeutua sinne varalaskupaikalle, tohon nousupaikalle on vaikea kuvitella 737 tuubi täynnä.  ;) Ääh, en minä tiedä, että miksi. Liekkö joku EU-direktiivin mukainen määräys, että kaikille uusille rakennettaville teille pitää tehdä varalaskupaikka. Joke.  ;D Ja se kasvihuonerypäs.  ;D ;D ;D Etpäs kaima paremmin niitä nimittänyt: UPM:n taimitarha.

 

Bunkkerit on siellä soramonttujen suojissa, niistä en sen enempää tiedä. Minusta fiksu idea laskeutua oikealle kiitotielle ja rullata omaa rullaustietä pitkin bunkkerin suojiin. Nousutie sitten palvelee lähtevää liikennettä. Tietysti, jokainen kait toivoo, ettei tarvitse kovassa tilanteessa kokeilla systeemin toimivuutta. Harjoituksia kuitenkin toivoisin lähitulevaisuudessa, sillä tuolla päin liikun kuitenkin kohtuu usein.

 

Ade

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se varalaskupaikka oli siinä Kaislaharjun tietämillä, keskikaide pitäisi puuttua siltäkin kohdalta, kuten puuttuu tietenkin tuosta kentän vierestä olevalta Hornettien nousupaikalta.

 

Nyt taidat sekoittaa jotain. Eli kyllä se nyt vaan taitaa olla niin, että tuo nousutie on se sama pätkä, jota luulet varalaskupaikaksi. Tuo nousutiehän ei ole kentän vieressä, vaan about 3km kentältä Varkauteen päin. Eli ei siellä taida mitään varalaskupaikkaa ollakkaan. Kuulostikin nimittäin niin oudolta ;)

 

Kuten toinen kaima totesi, jos huikea liikenteinen kenttä on syystä tai toisesta käyttökelvottomassa kunnossa, niin koneet voi laskeutua sinne varalaskupaikalle, tohon nousupaikalle on vaikea kuvitella 737 tuubi täynnä.  ;) Ääh, en minä tiedä, että miksi. Liekkö joku EU-direktiivin mukainen määräys, että kaikille uusille rakennettaville teille pitää tehdä varalaskupaikka. Joke.

 

Eipä sellaista direktiiviä ole olemassa, sillä nämä maantiebaanat ovat puhtaasti Ilmavoimien tarpeisiin tehtyjä. Ei niitä noita matkustajakoneita ohjattaisi varalaskupaikoille ihan helpolla. Tai epäilen, että ei koskaan... Sitäpaitsi, nyt vielä vähemmän, kun ei mitään varalaskupaikkaa ole vissiin edes olemassa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan mahtava fiilis tulee näistä L. Mainion kuvista! Todella laatu on huippuluokkaa, ja voi melkein kuvitella kuvia katsellessaan olevansa itse paikalla..

 

Näitä jaksaa katsella, kiitokset taas päivän piristyksestä!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitäpaitsi, nyt vielä vähemmän, kun ei mitään varalaskupaikkaa ole vissiin edes olemassa :P

Onhan tääl joku, joka osaa vielä ajatella.  ;) Vaikka tiehallinnon sivut puhuu varalaskupaikasta, pitäisi sen käytännössä lienee olla noin 30-50m leveä tien pätkä, kuten esim Hiirolassa ja Lusissa. Tuo kyseinen nousupaikka on siel soramontuilla oleva pitkä suora, jolla on leveyttä se reilu 10m, tavalliset tallaajat ja villit huhut sitten sitten saavat siivet alleen, jolloin nousupaikasta tulee varalaskupaikka. En myönnä olleeni väärässä  ;)

 

Ade

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En myönnä olleeni väärässä  ;)

 

Ei tarttekkaan. Kyllä se selvisi myöntämättäkin ;D  Sori, oli pakko;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tarttekkaan. Kyllä se selvisi myöntämättäkin ;D  Sori, oli pakko;D

Ei mitään soreja. Onneksi en ole ainut tässä maailmassa, joka voi olla joskus väärässäkin. Tiehallintokin jakaa dis-informaatiota myöntämättä mitään, mutta olkoon se asia erikseen. Vielä kerran, kiitos kuvista.

 

Ade

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei perhana tuota "Maliniemen juippia", taas!

On se melkoinen epeli ottamaan näitä kuvia. Taas piti ihan kuola valuen tuijottaa tätä settiä! Mahtavat kuvat yhdistettynä perinteisen maukkaisiin kuvateksteihin. Näitä on aina miellyttävä katsoa. Kiitokset Mikko taas kuvistasi!

 

-Kari-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo hiekkakasat on ihan Varkauden lentoaseman vieressä, siinä 5-tien varressa.

 

Ja tuohon yhteen kuvaan, niin olihan se pakko tiirailla että mitä se Maliniemen juippi siellä kikkailee :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla