Rolf Niemi

Aerosoft CRJ 500/700

5 viestiä aiheessa

Paljon parjattu lisäosa, joka on päivitetty. Ostin tämän ja opiskelin koko eilisen päivän - luin manuaaleja ja katsoin Duden videot lähes loppuun. Lähestyminen ja laskeutuminen jäi katsomatta kun ei enää jaksanut - tuli nimittäin liikaa informaatiota kerralla.

Tänään oli uusi päivä ja menin proseduurit läpi Tutoriaalin muodossa, mikä vei melkoisesti aikaa näin ensimmäisellä kerralla. Kaikki tuntui toimivan niin kuin pitääkin. Lähdössä ei mitään ongelmia ja reitillä pysyttiin koko ajan.

Finaali piti lopulta hoitaa manuaalisesti, koska en saanut GS toimimaan, mutta tästä otan syyn itselleni - jotain jäi ilmeisesti tekemättä. Parempi lisäosa kuin odotin sillä pessimistihän ei yleensä pety joten yllätyin positiivisesti. Luulen että paljolti parjaus johtuu siitä, että kaikki käyttäjät eivät viitsi lukea manuaaleja huolella läpi tutustuen kokonaisuuteen.

C&D ja tekemistä riittää...

FlightSimulator 2021-04-01 15-46-58-87.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin on itsellä toiminut myös, ei ole tainnut kertaakaan tulla bugeja mitä muilla tulee joka lennolla. Joillekkin nuo bugit on kova pala vaikka ei itse omistaiskaan konetta, tosin niinkuin sanoin niin en oo niitä itse kokenut. Mistä lie sitten johtuu, veikkaan että osa johtuu väärin täytetyistä painoista. Ihan kiva kone kyllä, ei ole hinnalla pilattu ja hyvin on toiminut.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airbus PRO -sarjassa P3D4/5 pikkubussien osalta meni aikansa, kun olin edes hieman tyytyväinen. Vuosia on vierinyt, mutta nyt olen tyytyväinen nykytilaan, jossa suhteellisen nopeasti on vastattu epäkohtiin ja korjattu ne. Edelleen on ongelmia esim. A319 IAE -versiossa, mutta sitähän en käytä. 

Alku oli tosiaan tuskainen, ja Aerosoftia en tule koskaan kehumaan... Yleensä kaikki on käyttäjän vikaa, tai sitten simun valmistaja on syyllinen. Bannit foorumilta olen saanut kuukaudeksi kerran, kun arvostelin hintapolitiikkaa edellisen tuotteen ostajan näkövinkkelistä (omaa vikaa kyllä tässä asiassa hieman).

Uskon tämänkin projektin menevän maaliin, ja tyydyttävän ostajia? Ei siellä kuitenkaan tumput suorina seistä, vaikka firma on mitä on...

Airbus ainakin on nykyään erittäin hyvässä iskussa, ja olen tyytyväinen omistaja. P3D5-versio saatiin ennätys nopeassa-ajassa täysin toimivaksi:thmbup: 

Muokattu: , käyttäjä: Mika Virolainen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on totta. Minulla on FSX:lle muutamia Aerosoftin kenttiä joista Anchorage ja Fairbanks ovat jopa mielestäni hyviä. Sitten on tuo bussiversio - oliko se nyt Extended-versio, josta en alkuunkaan tykännyt.

Foorumilta alkuaikoina tukea etsiessäni törmäsin aliakseen nimeltä Snave. Ylimielisen sarkastinen henkilö. Sitten oli nämä joko käyttäjää tai simualustaa syyttävät palautteet - ei sillä, kyllähän vikoja löytyy myös jakkaran ja näytön välistä jos sattuu olemaan mutkikkaampi lisäosa, mutta esim. scneryjen asennus ei ole mitään rakettitiedettä. Raskaita tuotoksia nuo pääasiassa olivat (ovat) ja aika hintaviakin.

Tästä CRJ:stä ei ainakaan toistaiseksi ole mitään moitteen sanaa sanottavana. Tosin lentoja on vasta kaksi takana joista tämän päiväinen oli jos ei täydellinen niin lähes kuitenkin. ILS meni täysin putkeen, mutta STAR piti loppupäässä ajaa HDG:llä. FMS ei löytänyt Barceloonaan täydellistä STARia. Käytössä Navigraphin AIRAC niin koneessa kuin simussakin.

Tämä on siitä mielenkiintoinen härveli, että painot pitää olla oikein ja lähestymisnopeus on pidettävä jämptisti oikein ja niin - kaikki lentoon liittyvät proseduurit on syytä tehdä tarkoin oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun tähän koneeseen on päässyt hieman tarkemmin tutustumaan, niin kyllähän tuo GS:n katoaminen alitettaessa 1 000 jalkaa on hieman häiritsevä tekijä silloin kun näkyvyys on huono. Kauniilla säällä finaalin saa hoidettua mukavasti manuaalisesti, mutta samaan syssyyn on todettava, että maisemien ihasteluun TOD-pisteen ohittamisen jälkeen ei hirveästi aikaa jää V/S-moodia käytettäessä. Nopeuksista on koko ajan pidettävä tarkkaa huolta samoin kuin V/S:stäkin

Asiaa helpottasi jos popup-ikkunat toimisivat pelkällä hiiren näpäytyksellä, mutta kun pitää käyttää lisäksi Alt Gr-näppylää ja tuota yhdistelmää kun käyttää niin näkymä jää joskus omituisesti jumiin.

Kytkinten valot joutaisi myös korjata kohdalleen. GS ja kytkinten valo-ongelma on tiedossa ja korjausta odotellaan. Jokatauksessa ihan kohtalaisen hyvä tuotos eikä tarvitse lekotella kohdekentälle asti niin kuin esim Boengilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään