Jan-Erik Andelin

RAF-Avian reititys

11 viestiä aiheessa

Osaako joku valottaa miksi tämä päivittäinen RAF-Avia An-26 aina reitittää Pietarista Helsinkiin RATLA:n kautta? Onko LEDUN:in kautta tullessa jotain minimipintaa, jonne ne ei halua kiivetä?

Muokattu: , käyttäjä: Jan-Erik Andelin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
54 minuuttia sitten, Jan-Erik Andelin kirjoitti:

Osaako joku valottaa miksi tämä päivittäinen RAF-Avia An-26 aina reitittää Pietarista Helsinkiin RATLA:n kautta? Onko LEDUN:in kautta tullessa jotain minimipintaa, jonne ne ei halua kiivetä?

Ennen oli LEDUN FL160 krossaus ainakin korkeammalta tultaessa. Oliko se myös vaatimus alemmalla liikenteellä? En tiedä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Naapurit ovat kovin herkkiä, ettei kukaan näkisi rajan läheisyyteen. Vertailuna voi katsoa reititystä Lappeenrannasta Pietariin. Tuntuu siltä, etteivät siellä vielä tiedä satelliittikuvista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Tauno Voipio said:

Naapurit ovat kovin herkkiä, ettei kukaan näkisi rajan läheisyyteen. Vertailuna voi katsoa reititystä Lappeenrannasta Pietariin. Tuntuu siltä, etteivät siellä vielä tiedä satelliittikuvista.

En ihan ymmärrä miten tämä liittyy RAF-Avian reititykseen....

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Juhani Sarell kirjoitti:

Ennen oli LEDUN FL160 krossaus ainakin korkeammalta tultaessa. Oliko se myös vaatimus alemmalla liikenteellä? En tiedä...

Näyttää pääsääntöisesti tulevan suomeen 160 ja menevän neuvostoliittoon 170 (tuosta meren yli suorempaa reittiä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan siellä Suomenlahden reitillä sitten useammin venäläisiä MIL:ejä aktiiveja FL160 asti, joten joutuu sen takia kiertämään sieltä Lappeenrannan päältä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tietoa, mistä syystä Antonov suhaa Helsinki-Pietari-väliä? Ei voi koneesta erehtyä, kun se joka ilta meluaa kattomme yli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8 minutes ago, Ana Toivonen said:

Onko tietoa, mistä syystä Antonov suhaa Helsinki-Pietari-väliä? Ei voi koneesta erehtyä, kun se joka ilta meluaa kattomme yli.

Lentää rahtia. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo LEDUNin FL160 on ymmärtääkseni sovittu käytäntö Pietarin ACC:n ja Hki-Vantaan APP:n kanssa, ihan asioinnin yksinkertaistamiseksi. Aikanaan se oli korkeampi pinta, mutta ymmärtääkseni Finnairin laajarunkoisporukat halusivat alemman, jotta ehtivät saada korkeuden ja vauhdin pois paremmin. 
Ehkä joku muistaa tämänkin paremmin?

Muokattu: , käyttäjä: Juha Ritaranta
Typo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tauno Voipio kirjoitti:

Taitaa olla vain niin, että ovat herkkiä sille, että jotain näkisi ylilentävästä.

Ai väylää pitkin lentävästä, jota lentää vaikka kuinka monta muuta konetta? UMODI M60 ATLUM T561 LEDUN? Tai joku vastaava reititys, en jaksanut lähteä katsomaan, onko UMODI mahdollinen Pietarista lähteville vai ei.

Jos siellä olisi jotain salaista, niin mahtaisiko tuossa olla väylää?

edit: ohessa tuo yksisuuntainen väylä Neuvostoliitosta Suomeen. Ympyröity punaisella LEDUN, INLOG, EFHK ja ULLI, kun foorumi vissiin pienentää kuvaa melkoisesti.

 

t561.png

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään