Juhani Pelli

Custom camera-asetuksista

20 viestiä aiheessa

Olen onneton taas vaikeuksissa...huonon kielitaitoni, tai luontaisen typeryyteni johdosta. En kerta kaikkiaan osaa säätää cockpit kameraa siten, että voisin käyttää sitä vähän ChasePlanen tavoin numero näppäimillä. Olen yrittänyt tutkailla sivuja sieltä täältä, kuten myös Youtube videoita, mutta eipä ole auennut. Videoiden kanssa on hieman vaikeaa tuo kuullun ymmärtäminen..olemattomilla lontoontaidoillani.

Kehtaisko kukaan avata tätä problematiikkaa?

Yst. Jussi 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla siis hukassa se, miten liikut vai näkymän tallentaminen vai mitenkä?

Eli katselu ylös/alas/oikealle/vasemmalle Shift+nuolinäppäimet

Liikkuminen ylös/alas/eteen/taakse Oikea Alt + nuolinäppäimet

Tallentaminen Control - Alt - numero (ymmärtääkseni numero kirjainten yläpuolelta) ja tallennetut ladataan Alt + numero

Meniskö näin?

Camera Mode Switches

• Cockpit/External View Mode - END 
  • Toggle Drone - INSERT

Cockpit Camera

• Load Custom Camera 0 - ALT + 0
  • Load Custom Camera 1 - ALT + 1
  • Load Custom Camera 2 - ALT + 2
  • Load Custom Camera 3 - ALT + 3
  • Load Custom Camera 4 - ALT + 4
  • Load Custom Camera 5 - ALT + 5
  • Load Custom Camera 6 - ALT + 6
  • Load Custom Camera 7 - ALT + 7
  • Load Custom Camera 8 - ALT + 8
  • Load Custom Camera 9 - ALT + 9
  • Load Next Custom Camera - K
  • Load Previous Custom Camera - SHIFT + K 
  • Save Custom Camera 0 - CTRL + ALT + 0
  • Save Custom Camera 1 - CTRL + ALT + 1
  • Save Custom Camera 2 - CTRL + ALT + 2
  • Save Custom Camera 3 - CTRL + ALT + 3
  • Save Custom Camera 4 - CTRL + ALT + 4
  • Save Custom Camera 5 - CTRL + ALT + 5
  • Save Custom Camera 6 - CTRL + ALT + 6
  • Save Custom Camera 7 - CTRL + ALT + 7
  • Save Custom Camera 8 - CTRL + ALT + 8
  • Save Custom Camera 9 - CTRL + ALT + 9
  • Decrease Cockpit View Height - DOWN
  • Increase Cockpit View Height - UP
  • Translate Cockpit View Backward - RIGHT ALT + DOWN 
  • Translate Cockpit View Forward - RIGHT ALT + UP
  • Translate Cockpit View Left - LEFT
  • Translate Cockpit View Right - RIGHT
  • Cockpit Look Down - SHIFT + DOWN
  • Cockpit Look Left - SHIFT + LEFT
  • Cockpit Look Right - SHIFT + RIGHT
  • Cockpit Look Up - SHIFT + UP
  • Cockpit Quickview Up - CTRL + UP
  • Cockpit Quickview Rear - CTRL + DOWN
  • Cockpit Quickview Right - CTRL + RIGHT
  • Cockpit Quickview Left - CTRL + LEFT
  • Cockpit Quickview Cycle - Q
  • Reset Cockpit View - CTRL + Space / F
  • Cockpit View Upper - Space
  • Unzoom Cockpit View - -
  • Toggle Smart Camera - S
  • Zoom Cockpit View - =

Lisäksi.... en tiedä, en ole kokeillut, mutta ei tulisi yllätyksenä, että tallentamasi näkymät eivät ole enää muistissa, kun seuraavan kerran palaat simuun.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu tuo liikkuminen onnistuu, mutta en saa tallennettua kameranäkymiä niin että saisin ne näkyviin numeronppäimillä...esim no 8 olis vaikkapa over head paneeli, 5 pilotin näkemä ja vaikkapa kolmonen mcdu...

Lentelyn aikana on melko tuskaisaa plarata hiirulla näyttöä;D

Olen yrittänyt tallentaa muokkaamani näkymän juurin noilla komennoilla CTRL+ALT+numero...mut ei onnistu

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikset käytä NumLoc-numeroita: NumLock 8 = ylöspäin, NumLock2 = alaspäin, NumLock4 = vasemmalle, NumLock6= oikealle. Näillä minä ainakin pärjään lennon aikanakin kun säätelee nappuloita cocpitissä. Siinä ei tarvitse kuin yhtä sormea.

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipäs vaan liiku kamera mitenkään noilla NumLock näppylöillä....mitä asetusten muutoksia se tarttee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

No eipäs vaan liiku kamera mitenkään noilla NumLock näppylöillä....mitä asetusten muutoksia se tarttee?

Sehän on outoa. paina numlock päälle ja sitten numeroita. Tässä ei siis tarvita kameraa ollenkaan.  En tajunnut etä halusit  kameran asetuksia käyttää!:)

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ei vanhalla järkivähä enää pelaa. Olen yrittänyt toimia https://forums.flightsimulator.com/t/guide-how-to-configure-cockpit-views-cameras-using-custom-camera-controller-assignments/171116 linkin neuvojen nojalla( googlekääntäjän avulla), mutta en vain osaa asettaa haluamaani kameranäkymää vaikkapa NumLock näpppylöille..kertokaa nyt hyvät immeiset miten se tehdään..ihan kädestä pitäen...jos on viitseliäisyyttä avittaa vanhaa pökkelöä:'(

ps. TrackIr vois olla myös kiva, mutta jos nyt selviäis vähän aikaa ilman

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ctrl+alt+numero tallentaa custom cameran ja alt+numero lataa sen. Mutta pitää tehdä joka koneelle erikseen.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten minä kirjoitin ihan ensimmäisessä vastauksessani ja Joona toisti tämän.... Ctrl + alt + numero tallentaa ja Alt + numero lataa sen. Numerot kirjainten yläpuolelta, ei sieltä NumPadista. Et voi itse päättää asettaa noita Custom näkymiä muualle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli...kun olen asetellut kameran haluamaani asentoon, painan Ctrl+Alt+8, ja sen jälkeen tallennan sen Alt+8 tällöinkö se pitäisi olla ladattuna ja lentäessäni painamalla mainittua näppylää 8 saan kameran osoittamaan valitsemaani kohdetta.....En vaan onnistu tallentamaan kameraa:(.. mitä multa jää nyt taas huomaamatta tässä:hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Eli...kun olen asetellut kameran haluamaani asentoon, painan Ctrl+Alt+8, ja sen jälkeen tallennan sen Alt+8 tällöinkö se pitäisi olla ladattuna ja lentäessäni painamalla mainittua näppylää 8 saan kameran osoittamaan valitsemaani kohdetta.....En vaan onnistu tallentamaan kameraa:(.. mitä multa jää nyt taas huomaamatta tässä:hmm:

Ei. Asetat kameran haluamaasi asentoon, tallennat näkymän painamalla Ctrl+alt+8.

Kun haluat lentäessäsi palata tähän näkymään painat Alt+8.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu..kiitosta taas...luetunkin ymmärtäminen alkaa olla vaikeeta::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toki noi keybindit voi muuttaa halutessaan. Esim alt+8 tilalle voi laittaa vaikka h jos siltä tuntuu. Mutta nyt ovat kuitenkin selkeitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prkles sentään nyt sitte custom kameroiden asettelu ei toimi. Olen yrittäny laitella toiseenkin lentsikkaan kameroita kohillleen, mutta hää ei huoli enää minkäänlaista asettelua.

TÄÄ JUUTTAAN PÄIVITYS SOTKI KAIKKI....eli olen yrittäny sijoitella kameroita haluamaani kohtaan...Ctrl+alt+numero ja tallentanut kameran ja alt+numero ladannut sen..

mutta ei vaan toimi ja varmuuden vuoksi viidellä kotimaisella ...Но это не работает ... черт возьми(kirosana):(:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi asia mikä allekirjoittanutta tässä simussa ärsyttää, juuri tämä sählääminen näiden kuvakulmien kanssa. Ja etenkin nimenomaan cockpit- ja ulkokuvan välillä. Ilmeisesti esim. noita siipikuvia ei pysty tallentamaan tuolla ctrl+alt+[num] tavalla ollenkaan? Esim, jos haluan hypätä ohjaamosta suoraan siipikuvaan niin ei onnistu, vaan ensin pitää tuolla end/insert sähläämisellä kaivaa oikea moodi ja sen jälkeen jostain valikoista etsiä haluamansa kuvakulma, fixed external 1-25;DKyllä kaipaisi jotain chaseplanen tyylistä ohjelmaa...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19 tuntia sitten, Petri Koivisto kirjoitti:

Yksi asia mikä allekirjoittanutta tässä simussa ärsyttää, juuri tämä sählääminen näiden kuvakulmien kanssa. Ja etenkin nimenomaan cockpit- ja ulkokuvan välillä. Ilmeisesti esim. noita siipikuvia ei pysty tallentamaan tuolla ctrl+alt+[num] tavalla ollenkaan? Esim, jos haluan hypätä ohjaamosta suoraan siipikuvaan niin ei onnistu, vaan ensin pitää tuolla end/insert sähläämisellä kaivaa oikea moodi ja sen jälkeen jostain valikoista etsiä haluamansa kuvakulma, fixed external 1-25;DKyllä kaipaisi jotain chaseplanen tyylistä ohjelmaa...

Kyllä pystyy tallentamaan. Ja keybindit kannataa kaikki pyöräyttää uusiksi. Mulla on bindattu F1-F11 kameroille. Default bindit on tosi kököt.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään