Rolf Niemi

Vanha kunnon FSX SE ja ongelma FSP

6 viestiä aiheessa

Kyllähän tässä simuilussa kaikenlaista eteen tulee ongelmien muodossa. Asentelin FSX SE:n koneelle voidakseni käyttää toimivia addon-koneita silloin kun siltä tuntuu, koska MSFS:n konelaatu on mitä on eikä siitä sen enempää, mutta itse ongelmaan:

En ole mikään FPS:n metsästäjä ja minulle riittää että simu on sulava ruudunpäivityksen suhteen, mutta nyt näyttää siltä, että simun FPS on lukittunut jossakin lukuun 25 enkä tiedä,mistä ihmeestä voisin lähteä paikallistamaan tuota lukitusta. Inspectorista asetus on OFF ja simussa 72, koska virkistystaajuus on 144 Hz ja käytän Inspectorissa VSYNC 1/2.

Eilen CYVR - PANC lopussa FPS näytti 1-5 ja oli pakko keskeyttää retki siihen. Koneena oli PMDG:n 777F. Jopa edellinen tietokoneeni toimi tehokkaammin ja nyt kyllä pitäisi raudan puolesta pärjätä paremmin. Tuo lukittunut FPS on nyt se ongelma - olisiko kellään vinkkiä ratkaisuksi? Tatu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei - löysin ainakin yhden seikan, joka vaikutti tilanteeseen eli otin Inspectorista VSYNC pois -> Forse Off. En tiedä vaikuttiko se veden väriin, mutta Orcas Islandin edustalla vesi näyti oudon sinoberiselta. Voi johtua REXin säädöistäkin. Siitä on niin kauan kun joutui tätä simua säätämään sillä se toimi kohtuullisen hyvin 5 vuotta ja näin ollen asioita on päässyt unohtumaan.

Lukitsin FPS:n lukuun 30 ja hyvin näytti pysyvän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä että pelittää!

Mulla tämä P3D4.5 ei pelitä sitten niin millään. Vaikea uskoa (mutta pakkohan se on) että jopa default lentokentillä riittää stutteria, ja jopa 2sek. pysähtelyä. Vaikka koko järjestelmä on uudelleen asennettu, niin eipä ole mitään vaikutusta. Ei naurata:thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ehkä tuli liian reteesti sanottua että pelittää. Tosin minulla oli AI-liikenne tapissa eli 100% UTLive. Äsken ruuvasin puolet pienemmäkis tuon luvun. EZDok ei tunnu pitävän asetuksia ja se pitää joka kerta käynnistää erikseen ja sitten asetella ohjaimet ynnä näkymät uusiksi. Nyt näytti framet nousevan Unlimeted 50. FSUIPC:n kanssa oli ongelmia. FSX SE:lle tarkoitettu tarvitsi rinnalleen WideClient version 7.159, että alkoi läppärin puolella mm. EFB2 toimimaan. Kaikenlaista tulee vastaan ja välillä huumorin kukka on lakastumaan päin, sillä olisi mukavampi keskittyä itse asiaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi tosiaankin, sillä tällä hetkellä P3D on käyttökelvoton:( Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, sillä ainoa vaihtoehto näyttäisi olevan P3DV4.4, enkä tiedä miten nämä muut (uudemmat) lisäosat sillä sitten käyttäytysivät?

Ei oo helppoo...

Muokattu: , käyttäjä: Mika Virolainen
add new line of text

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Olisi tosiaankin, sillä tällä hetkellä P3D on käyttökelvoton:( Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, sillä ainoa vaihtoehto näyttäisi olevan P3DV4.4, enkä tiedä miten nämä muut (uudemmat) lisäosat sillä sitten käyttäytysivät?

Ei oo helppoo...

Jännä juttu, itselläni ei ole V4.5:sta mitään pahaa sanottavaa, toimii ihan ok vaikkakin olen enemmän suhannut MSFS2020:lla.

Millä tavoilla P3DV4.5 toimimattomuus ilmenee?

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään