Jukka Immonen

MSFS2020 asennus

4 viestiä aiheessa

Hei, olen lennellyt FSX aina sen ilmestymisestä alkaen ja hankkinut vuosien varrella satoja lisäosia siihen. Hankin myös MSFS2020 dvd paketin heti sen ilmestyttyä tänä syksynä. Olen kuitenkin jatkanut FSX lenotoja, mutta nyt kun katselen youtube videoita uudesta versiosta, on tullut aika sanoa hyvästit FSX:lle ja tälle vuosikymmenelle! Minulla olisi muutama kysymys itse asennuksesta. Ainakin syksyllä tuntui, että asennusten kanssa oli joitain ongelmia. Luonnollisesti poistan ensiksi kaikki lisurit ja lopuksi itse FSX:n. Sen jälkeen on varmaan hyvä tehdä tietokoneelleni eheytys. 1. Pitääkö windows 10 asentaa uudelleen ennen MSFS2020 asennusta, että pääsisi aloittamaan "puhtaalta pöydältä"? 2. Sain boxin mukana latauskoodin, mutta siinä sanotaan, että sen voi ladata vain kerran, entäs jos jokin menee pieleen asennuksessa? joudunko ostamaan uuden boxin? 2. Asennuksessa puhutaan mickoroftin tilistä. Voiko se olla eri tili, kuin mikä mulla oli silloin, kun asensin tän tietokoneen (en muista sen salasanaa enää ja uuden salasanan pyytäminen oli mahdotonta, koska mikään microsoftin vaatima turvakysymys ei läpäissyt heidän seulaa) 3. Kuinka kauan kestää noiden 10 dvd levyn lataaminen? 4. voiko latauksen keskeyttää ja jatkaa myöhemmin? 5. mihin tiedostoon MSFS kannattaa asentaa? suoraan sinne, minne se ehdottaa vai johonkin muuhun paikkaan? 6. kannattaako ottaa F-secure pois päältä latuksien ajaksi, vai onko sillä merkitystä? 7. Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Esimerkiksi AVSIMin foorumia lukiessa vastaan on tullut suositus asentaa Windows uusiksi ja lähteä uuden simun kanssa puhtaalta pöydältä.

2. Kannattaa kysyä myyjätaholta, mutta aika omituiselta kuulostaa. Olisko tarkoitettu siinä sitä, että voit ladata tuon latauskoodin kerran ja pyytää tarvittaessa uutta koodia tarpeen niin vaatiessa. Pidä varmassa tallessa kaikki tiedot, mitä ostaessasi sait. Kyllähän ainakin ennen saatu rekisterikoodi DVD-asennuksessa kävi aina uudestaan. Tee uusi MS-tili jos vanha ei toimi.

3. En osaa sanoa miten kauan tuossa menee, mutta suosittelen asentamaan ilman keskeytyksiä.

4. Jos sinulla on SSD-levy, niin asenna sinne, Jos sinulla on HDD-asema, jossa on käyttöjärjestelmä ja toinen vapaa levyasema, niin sinne. Jos sinulla on useampi SSD, niin sitten sinne, mikä on vapaa. Tämä simu tarvitsee jonkin verran tilaa.

5. Asennettaessa on suositeltavaa ottaa aina virusohjelma pois päältä, Joissakin asennuksissa se on jopa pakollinen ohjelman toiminnan kannalta.

Ei nämämitään kiveen taottuja ohjeita ole, mutta noilla lähtisin liikkeelle. Joku voi tarvittaessa ohjeistaa paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Like every Windows 10 apps, the Microsoft Flight Simulator appwill install on the drive set by default. You'll have the option to install the packages on a different drive once you launch the sim for the first time.  

To change the default app installation drive
To install your apps on a separate drive on Windows 10, follow these steps:
1. Press Windows key + I together to open Settings.
2. Click on System > Storage.
3. Click on Change where new content is saved under More storage settings.
4. Select D: drive (or the drive of your choice) using the drop-down menu under New apps will save to.
You can also install an app and later move the app to a different drive"

Terve Kaima

Tässä vinkki minkä kopsasin muistaakseni avsim comista. Itse ainakin tekisin niin että osoittaisin asennuksen menemään ihan omalleen kiintolevylle, mieluiten ssd levylle, kuten Rolf tuossa edellä ehdottikin. Ja tuolla levyllä sais olla tilaa reilusti päivitysten, lisäosien ja tietty netistä latautuvien maisemien takia. Itse olen suunnitellut tulevaan uuteen FS 2020  kokoonpanooni 1 teran ssd- levyä pelkästään simulle omistettuna.

Kerro miten muuten asennus onnistui dvd- levyiltä, sillä olen itsekin päätynyt toimimaan valtavirtaa vastaan ja ostamaan simuni boxed- versiona. Vanhanaikaista mutta ostin eka simuni Microsoft Flght Simulator 5.1 vuonna 1995 ja siitä alkaen olen käynyt kaikki MSFS versiot läpi ja harrastus on jo kestänyt jo 25 vuotta ja komea kokoelma on cd-rom/ dvd boxeja jo hyllyssä. Jotenkin vaan haluan tämän uutuudenkin fyysisessä muodossa rompuilla en imuroituna, kai siksi kun 25 vuotta olen näin aina simut ostanut.

Itse en pidä vielä kiirettä, koska FS2020 on vasta taipaleensa alussa betavesiona julkaistu ja järjettömän buginen. Odottelen rauhassa patcheja ja simun muotoutumsta kaikkien aikojen parhaaksi, ainakin niin kauan että pahimmat lastentaudit on saatu korjattua. Näin tein aikanaan edellsen version, FSX kanssa, se julkaistiin 2006 ja ostin sen 2008 helmikuussa kun jo SP1 ja 2 oli julkaistu ja siihen alkoi olla jo laadukkaita lisureita tarjolla. Ja huomasin tehneeni oikean ratkaisun odotellessani rauhassa.

Toinen syy odottelulleni on suunnittelemani uusi PC, johon tulen laittamaan Nvidian RTX 3090 näytönohjaimen, Asus sen olla pitää. Tällä hetkellä tuota korttia on vaike saada,kysyntä ylittää,tarjonnan. Ja myös kestää aikansa, kun Nvdia,tarjoaa sellaiset referenssiajurit tuolle uudelle kortille, että ne olisivat optimoitu FS 2000'simulle.

Mutta tää men nyt vähän kysymyksesi ohitsekin, intouduin vain kirjoittamasn, koska Sami sai hienosti tehtyä tämän sivuston siirron, suurkiitokset Samille tästä,  ja pääsin monen vuoden tauon jälkeen tänne kirjautumaan. Muistaakseni olen ollut FS Nordicin käyttäjä vuodesta 2001 lähtien. Että terveisiä vaan niille vanhoille simuilutovereille, jotka tunnistavat.

Jukka

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jukka Joutsijärvi kirjoitti:

Toinen syy odottelulleni on suunnittelemani uusi PC, johon tulen laittamaan Nvidian RTX 3090 näytönohjaimen, Asus sen olla pitää. Tällä hetkellä tuota korttia on vaike saada,kysyntä ylittää,tarjonnan. Ja myös kestää aikansa, kun Nvdia,tarjoaa sellaiset referenssiajurit tuolle uudelle kortille, että ne olisivat optimoitu FS 2000'simulle.

Onko sulla jotain erityistä syytä tuolle 3090:lle, sillä se ei varmaan tule antamaan juuri minkäänlaista parannusta suorituskykyyn 3080:aan nähden? AMD:n 6900XT ilmeisesti on lähes yhtä tehokas kuin 3090 mutta 500 euroa halvempi. Samaten uusi 6800XT (jonka itse aion hankkia) tulee olemaan tasoissa tai jopa tehokkaampi kuin 3080. 6800XT/6900XT ero on todella minimaalinen eikä tuo mitään parannusta FS2020:ssa mutta 6800XT on 400 euroa halvempi. 

Suosittelen ehdottomasti vielä miettimään, mikäli et ole vielä ostanut. Ellei rahaa ole paljon ylimääräistä tai sulla ei ole jotain muuta käyttöä kortille, ei 3090:aan kannata missään tapauksessa sijoittaa FS2020:a ajatellen. Ehdottomasti 3080 tai 6800XT.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään