Rolf Niemi

Uudet/tulevat päivitykset ja lisäosat MSFS 2020

57 viestiä aiheessa

Asiat pitää tehdä aina oikein, jotta kaikki sujuu ongelmitta. Uuteen simuun on tulossa lukuisia päivityksiä ja siispä tätä silmällä pitäen kysyisin niiltä, jotka asiasta jotain tarkempaa tietävät, että miten pitää toimia Community-kansiossa olevien modien ja lisäosakenttien kanssa?

Pitääkö esim. poistaa asennus minun tapauksessani ORBXin freewaren ja maksullisten lisäosakenttien osalta sekä tuon Aerosoftin ilmainen kenttä + kaikki muu Community-kansioon asennetut kentät ja modit kuten tässä AVSIMistä lainatussa ohjeessa mainitaan? Jossain väitetään yhtä ja toisaalla taas toista, joten siksi kysäisen ennen seuraavaa päivitystä varmuuden vuoksi.

https://www.avsim.com/forums/topic/586243-how-to-correctly-apply-future-msfs-patchesupdates/

"When you move everything out delete your 'contents.xml' file and upon restart FS2020 will build a new one.  When you place the files back in the 'Common' folder and do the same again.  The 'Contents.xml' will build a new one.  FS2020 does the best job in organizing MOD's itself.  This is how we got FSDT's Key West to work properly.

On another note, so far any updates have not touched the community folder.

Contents.xml Location:

C:\Users\<username>\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache "

Minulla on Steam-versio, vaikka eihän tuolla ole asian kanssa mitään tekemistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän hyvä lähtökohta ole olettaa, että ensinnäkin Marketplacesta "ostetut" ilmaiset  ;D maisemat päivitetään sitä kautta tai content managerista. Kuten esim. Paderborn-Lippstadtin kanssa tapahtui.

Se mitä itse on lisännyt community kansioon on sitten vähän toinen juttu. Lähtisin kuitenkin siitä liikkeelle, että maisemat toimivat. Todennäköisimmin ongelmia tuovat eri lentokoneiden tai mittariston modit. Eli niiden kanssa tarkkana. Täytyy seurata modien tilannetta päivityksen jälkeen. Aika äkkiä niistä varmaan ilmestyy tietoa FS foorumille.

Minun tapauksessani esim. jos simu päivityksen jälkeen jumittaa lähtisin ensin poistamaan (tai selvittelemään foorumeilta) GNS ja G1000 modit, A32NX, Building_Fix_DfltLod ja Bonanza modit.

[attachment]433534_screenshot-472.jpg[/attachment]

EDIT

Kun tarkemmin syynäsin läpi tuon Content.xml tiedoston, niin tosiaan se ei päivity siten, että heivaa vain tiedostot mäkeen sieltä Community kansiosta. Jos simu on jotain Content.xml tiedostoon lisännyt, niin se ei sitten sieltä näköjään automaattisesti poistu. Siinä mielessä tuon Content.xml uudelleen luominen saattaa olla hyväkin juttu.

screenshot-472.jpg.d8e1789c5958a95ccbf1f8b948a195e6.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin - taidan tehdä niin tuon Community-kansion kanssa, että jätän sinne ainoastaan Paderborn-Lippstadtin ja muut poistan suosiolla. Orbxin kentät poistaa/asentaa äkkiä uusiksi -> ostettu Orbxin kautta eikä Marketista. Lopuksi teen, kuten tuo kaveri AVSIMin foorumilla opasti ja toivon täten välttäväni mahdolliset ongelmat. Fixit ja ym. voi asennella aina tarpeen mukaan helposti  uudestaan kun käy tarkistamassa onko tuoreet versiot saatavilla sillä mistäsen tietää toimiiko päivitetyssä versiossa edelliset roippeet.

Kunhan nyt kyselin ja loivasti varmistelin omaa näkemystäni asiasta ja odotinkin hieman Tatun kannanottoa asian suhteen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hauska havainto. Minulla Communityn sisältö on hyvin vahvasti sama kuin Tatulla. Olen siis tehnyt oikeita valintoja! ;D

Mistä Tatu olet saanut Kittilän? Rovaniemi on jo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rolf, ota vähän rennommin nämä simupalsta-asiat. Ei se niin haittaa, jos hieman sivuaa aihetta vaikka aihe onkin tällä kertaa sinun keksimäsi. :)

Kuulehan - kun pysytään aiheessa niin silloin aihetta koskevan tiedon löytää sitä tarvitseva helpommin ilman, että pitää kahlata läpi joutavat asiaan liittymätömät jorinat joita saattaa olla sivukaupalla. Tämäon melko yleinen käytäntö foorumeilla joissa toimii aktiivinen moderointi. Miten niin tällä kertaa - sinähän tulit tässä taannoin löpisemään omiasi Rolling Cache-keskusteluun aiheen vierestä.

Aihetta sivuavaan asiaan -> Flight Simulator 2020 | OCT 8th Development Update | #4 Update Coming Next Week!:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyväksytään perustelu, se on asiaa. En kuitenkaan lupaa mitään omalta puoleltani.

Pakko sanoa vielä, että joskus vuosi sitten valitin eräiden henkilöiden hyökkäävästä ja toisia harrastajia aliarvioivista kirjoituksista täällä. Palstaa ei ilmeisesti moderoida ollenkaan, kun valituksistani ei ollut mitään hyötyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi teitä. Ja valtateitä. Käsittääkseni tämä on harrastustoimintaa. Minulle on miltei sama miten moderoidaan. Aivan eri asia tulee, jos tämä olisi joku virallinen lentotoimintaan vakavasti, ja/ tai sen turvallisuuteen oleellisen ratkaisevan vaikuttava palsta.

Toivoisin kaikilta tervettä ymmärrystä. Ohi otsikonkin uskallan mainita, että hirvenmetsästys tuli aloitettua eilen onnistuneesti. Tänään sitten susi puri yhtä hyvää koiraa. P.rkele. Se ei ollut mukava chase.

Tosikkoja ja tiukkapipoja yritän kuitenkin ymmärtää. Minä kuitenkin toivoisin, että kurttuotsaisuus ei olisi vallitseva piirre keskusteluissamme.

Vielä lopuksi pieni toteamus annettakoon palstan hyvästä toiminnasta. Minä onneton menin räpläämään amatöörinä niitä kehittäjän ylävalikkoja keskittymättä mitä tein. Sitten soiden olivat pilvet karkauksissa monta vuorokautta. Kiitos Joonan vihjeen, heti hoksasin sitten tämän munaukseni ”atmospheric effects”!!

Jatkakaa. Minä otan nyt parantuvalle koiralle snapsin.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on sellaista loputonta lentoa. Elämä ja muukin on. Muistan hyvin kun tietty Jari aloitti näitä juttuja, ja kuvailtiin, lennettiin, sinne suin tänne. Aikoinaan. Jari on ollut hiljaa viimeaikoina?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enemmän tässä on kyse siitä, että pidetään keskustelu järjestyksessä. Jos esim. useassa aiheessa kysellään samaa asiaa, tai keskustelun aihe muuttuu "joka kolmannessa viestissä", niin menee sekavaksi tämä koko homma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäosista juolahti mieleeni että onko kellään kokemusta tuosta REX Weather Force sääjutusta?

Mainostensa mukaan hoitelevat nämä simun nykyiset säähän liittyvät ongelmat ja ...eikä siinä vielä kaikki ... ;)

Jotenkin onnistuivat herättämään mielenkiinnon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäosista juolahti mieleeni että onko kellään kokemusta tuosta REX Weather Force sääjutusta?

Kokeilin ensimmäistä versiota, ei tullut mitään säätä näkyviin vaikka REXin puolella ilmoitti "säätietojen injektoituneen simuun". No sen jälkeen on tullut päivitys, jota en ole kokeillut. Tuo että sää on ympärillä sama, yhden sääaseman mukaan, oli ok 20 vuotta sitte, muttei enää. Jatkan Live Weatherin käyttöä, sää pitää olla horisonteissa erilainen, jotta näkee mitä on tulossa ja ympärillä. Live Weatherin tarkkuudesta on ollut höpinöitä, taitaa olla vain 1-2 tuntia vanhaa dataa mitä itse asiaa tutkinut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti REX WF bugittaa rankasti. Ei ole kauheasti kehuja saanut. Simun oma sää tulee saamaan korjauksia, joten suosittelen odottamaan sitä. Se välillä kuitenkin toimii tosi upeasti :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennettu pienemmät puut luova filu. Oikein hyvältä näyttää pääkaupunkiseutu. Suosittelen! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa siis ronkitaan simun alkuperäistiedostoja - se ei ole mikään add-on vaan core-tiedosojen muutos. Häviää varmaan simun päivityksessä ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa ongelmia... En ota käyttöön, en suosittele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa siis ronkitaan simun alkuperäistiedostoja - se ei ole mikään add-on vaan core-tiedosojen muutos. Häviää varmaan simun päivityksessä ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa ongelmia... En ota käyttöön, en suosittele.

Samaa kattelin, en itse koe mitään tarvetta asentaa tuota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistetaan. Ei ole hajuakaan, mitä ovat core-tiedostot. Luulisi etteivät lisäosan tekijät tuota "vaarallisia" lisäosia.

FS2020:n vakiopuut ovat valitettavasti liian korkeita. Eli kymmenien vuosien epärealistisyys vaan jatkuu tässä asiassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistetaan. Ei ole hajuakaan, mitä ovat core-tiedostot. Luulisi etteivät lisäosan tekijät tuota "vaarallisia" lisäosia.

FS2020:n vakiopuut ovat valitettavasti liian korkeita. Eli kymmenien vuosien epärealistisyys vaan jatkuu tässä asiassa.

Core-tiedostot ovat siis simun perustiedostoja, jotka ovat tärkeitä ja välttämättömiä simun toiminnalle. Toki näitähän me ollaan kaikissa simuissa muokkailtu, mutta olisi hienoa, jos nyt pystyisi pysymään erossa.

Minusta joku kehitti työkalun, millä noita puiden korkeuksia voi muutella. Se, että toimiiko Community kansiosta käsin on minulle kuitenkin mysteeri.... FS foorumilla näin tästä juttua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne oli ilmeisesti Alphassa nykyisiäkin korkeampia, josta porukka valitti kunnes ne pienennettiin. Ovat kyllä edelleen liian korkeita. Tästä on ollut keskustelua ja testailua toisaalla, että tuo puiden pienentäminen on salakavalasti pienentänyt niiden LOD:ia. Eli mitä pienempi objekti, sitä lähempänä se vasta piirretään näkymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään