Mika Jääskeläinen

MSFS2020 Suomi-sisältö yhteiseen MSFS Finland pakettiin simun Marketplaceen

5 viestiä aiheessa

Ehdotin tuolla Facebook Virtuaalilentäjät forumilla ja bbs.io-tech.fi forumilla:

"Onkohan kukaan taho nikkaroimassa MSFS2020:ään Suomi-objekteja - kaupunkien maamerkkejä, radio/tv-mastoja, puuttuvia korpikenttiä yms?

Tämä työ kannattaisi koordinoida ja rakentaa yhteinen MSFS Finland paketti jaettavaksi simun sisäisen kaupan kautta."

Jos tällä forumilla on aktiivisia Suomi-sisällön tuottajia, niin kannattaisi lyödä hyttyyt yhteen jo heti ihan alkuun ja koordinoida tuota sisällöntuotantaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loin Facebookiin "Microsoft Flight Simulator 2020 Finland" ryhmän, missä voidaan aiheesta vapaasti keskustella. Tervetuloa liittymään. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillähän on jo olemassa erinomainen "tavarmerkki", eli FISD (Finnsih Scenery Designers! Porukka on vaihtunut vuosien varrella ja osa hävinnyt, jotkut tulossa takaisin simuilun pariin. Eiköhän tätä ryhmää voisi herätellä uudelleen henkiin uusilla ihmisillä (ja osittain vanhoilla). Täältä foorumista löytyy erillinen FISD-osio joka ei ole viime vuosina ollut kovinkaan aktiivinen, mutta siihenhän voisi lisätä uusia ihmisiä? FISDillä on hyvä maine ja valmis logo yms. Olin itse aktiivinen siinä 2000-luvun alussa, tehtiin Suomimaisemaa silloisiin simuihin. Jäin kuvioista pois työkiireiden takia v. 2007, mutta palasin takaisin viime vuonna ja julkaisin uusia versioita FSX/P3D:lle Eteläsuomen pienkentistä.

Olettaisin, että vanhalla, hyvällä maineella varustetulla tuotemerkillä olisi helpompi jatkaa? 

Marketplace on sitten eri asia - siihen luultavasti saa vain maksullisia lisäosia, ja hyväksyntä luultavasti edellyttää jotain virallisempaa organisaatiota. Itse aion kyllä yrittää julkaista kaikki ne kentät jotka olen tehnyt FSX/P3Dlle freewarena. Maksulliset lisäosat vaativat tarkkuutta ja tukea ja rahaliikenteen hallintaa johon en halua ryhtyä. Näihin kenttiini löytyy paljon valmiita malleja joten helppo lähteä liikkeelle. EFPR ja EFKG ovat jo työn alla, molemmat suht pitkällä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka en olekaan millään muotoa mikään "simudisaineri", seuraan kyllä aktiivisesti mitä uutta on tekeillä (kuten varmaan useimmat meistä aktiivisimuilijoista). Kannatan Bamcen ehdotusta.

Älkää missään tapauksessa sulkeko kaikkea keskustelua jonnekin Facebookiin tai muiden yhdysvaltalaisten organsaatioiden sisälle! Kaikki eivät ole niissä mukana. Minä en periaatteesta ole liittynyt enkä liity mihinkään somejuttuun, josta todennäköisesti on suora yhteys USA:n NSA:han (ja ties minne) ja joiden tietoturva on heikko tai ainakin hämärän peitossa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään