Rolf Niemi

MSFS2020 asetukset

21 viestiä aiheessa

Tein eilen jonkun tunnin "töitä", että sain ohjaimet ja simun toimimaan halutulla tavalla,mutta äsken kun ajattelin ottaa muutaman testilennon sain todeta, että kaikki asetukset olivat kadonneet vaikka tallensin aina jokaisen ohjaimille tehdyn muutosten jälkeen. Samoin kun käynnistän simun avutuu ikkunat jossa kysellään asetuksia ja pitää klikkailla Next, Next... vaikka nuokin on simun asennukseen jälkeen tehty.

Voisiko joku antaa neuvon, miten tuo kaikki oikeaoppisesti menee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoin mulla oli muuttunut ohjaimen nappimääritykset defaulteiksi kun ladatessa lentoa simu kaatui työpöydälle. Lienee listalla "korjataan aikanaan" kuten moni muukin asia vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei sentään mitään simun kaatumisia ole ollut. Tosin olen vasta ottanut pientä tuntumaa tähän simuun. Uskoisin kuitenkin, että jotain on jäänyt kenties tekemättä (tai sitten kyseessä on tosiaan jokin bugi). Kukaan ei täällä ole kyllä asiasta mitään maininnut. Minulla on Steamista hankittu versio, mutta sillä ei kai pitäisi olla mitään merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut lähinnä ongelmaa ettei joku näppäin/akseli-asetus ole tallentunut tai poistunut painaessa validatea ja on joutunut jopa kolmeen kertaan laittaa. Muuten ne on toiminut kyllä. Ohjainten säätämisen olisi voinut tosiaan muuttaa fiksummaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok - täytyy sitten vaan yrittää asetella, mutta aika hankalaksihan tuo tosiaan tehty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on siis CH Products Flight Sim Yoke & Pedals. Laitoin polkimien herkkyydeksi -40, mutta ei Caravan eikä myöskään Cessna meinaa pysyä menosuunnassa toivomallani tavalla ja jos joku näkisi minut koikkelehtimassa kiitoradalla ylös pyrkimässä, niin voisi epäillä, että on nautittu muutakin kuin kansalaisluottamusta - sen verran epävakaata meno on.

Onko tämän suuntainen käyttäytyminen default-rakkineille ominaista, bugi vaiko vain minun huono polkimien herkkyyden säätäminen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tämän suuntainen käyttäytyminen default-rakkineille ominaista, bugi vaiko vain minun huono polkimien herkkyyden säätäminen?

Minä käänsin pedaalien käyrää reippaasti, jotteivat niin herkästi reagoi. Joskus saattaa nousu onnistua jopa aika suoraankin...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on vanhalla logitech extreme 3d pro jopa erittäin jyrkät asetukset, jotta pienet liikkeet on riittävän hitaita. Jokaisella axiksella jossain -80 ja -85% tuntumassa, niin herkkyys pienillä liikkeillä tuntuu sopivan rauhalliselta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on vanhalla logitech extreme 3d pro jopa erittäin jyrkät asetukset, jotta pienet liikkeet on riittävän hitaita. Jokaisella axiksella jossain -80 ja -85% tuntumassa, niin herkkyys pienillä liikkeillä tuntuu sopivan rauhalliselta.

Joo, pitää kokeilla säätää lisää.

Olen aikoinani lentänyt C152 ja C172 kymmeniä tunteja. Kerran tai pari C177 ja joku cirrus oli kerran myös. Ainoastaan noista C177 oli se, missä piti polkea pedaalia kunnolla koko ajan, kun kampesi niin sivulle. C172 jonkin verran, mutta enemmän siitä jäi mieleen kuinka laskussa sai oikein kunnolla vetää ohjainta, että nokka pysyi ylhäällä. Toki jokainen kone on yksilö, ja nuo olivat vanhoja koneita, ehkä silläkin on jotain merkitystä, en tiedä. Olen siis sitä mieltä, että efekti on vähän liioiteltu lähestulkoon kaikissa simuissa mitä olen kokeillut.

Lisäksi FS2020 noin 50% kerroista, kun lisää lentoonlähdössä kaasua, niin simu ikäänkuin pätkii vähän ja kone liikkuu töksähtelevästi. Tämä on jotenkin kummallista, kun muuten toimii ihan sujuvasti. Tuota kestää siis 2-3 sekuntia ehkä. Toisinaan lähtee ihan täysin sulavasti. Mene ja tiedä.

Piti vielä sanomani, että C152 mallinnusta täytyy kehua kunhan ilmaan pääsee. Vastaa todellakin muistikuvaani oikeasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama tikku mullakin....kertokaa mulle pökijölle missä näitä ohjainten asetuksia säädetään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama tikku mullakin....kertokaa mulle pökijölle missä näitä ohjainten asetuksia säädetään?

Vanaha puusilmä....löytyi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyihän se oikea herkkyysasetus polkimille eli -65 on kohtuullisen hyvä arvo, sillä pysyin kiitoradan keskellä ylösvetoon asti :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka mulla ei vielä olekaan tätä simua, törmäsin tällaiselle sivulle:

jonka avulla voi hakea itselleen sopivia grafiikkasäätöjä. Vanhoille silmilleni monissa kohdin jo medium-säädöt ovat niin hyviä, että high- tai ultra-asetukset eivät tuo oleellista parannusta, vaikka konetehoja vienevätkin.

Täältä löytyy lisää vertailtavaa: https://www.youtube.com/results?search_query=side+by+side+graphic+setting+comparison+fs2020

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se "maksimi teho"-asetus ei päästä näytönohjainta missään vaiheessa ns. joutokäynnille ja pitää kellot ja jännitteet korkealla, jolloin suorituskyvyn pitäisi olla parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Power Management = on suomeksi mitä tuolla nVidian 3D-asetusten hallinnassa?

Virransäästötila: Suosii parasta suorituskykyä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään