Esa Sairio

Avsimin uudessa Vaasan sceneryssä lainauksia?

11 viestiä aiheessa

Avismiin oli ilmestynyt Vaasan kentän ja lähialueen scenery. Asensin sen joiltain osin ja hyvältähän se näyttää P3D4:ssa. Maiseman on tehnyt Siberian Scenery Development.

Ihmettelin hieman, kun sceneryn mukana tuli kohtalaisen iso alue Vaasan photosceneryä itse lentokentän ympärillä. Photoscenery vastasi minun tekemääni Vaasan kaupungin ja lähialueiden photosceneryä hämmästyttävän paljon. Se oli värisävyiltään tummempi eikä yhtynyt rajoiia kovin hyvin minun photosceneryyni esim. teiden kohdalla. Poistin Vaasan kenttäscenerystä PhotoEFVA.bgl:n, jonka seurauksena alueelle tuli minun tekemäni photoscenery. Tällöin ei ole värivirhettä ja tiet jatkuvat koko alueella kuten pitääkin ja itse kenttä on Siberianin tekemä.

Onko niin että toiset sceneryntekijät saavat lainata surutta muiden tekemiä sceneryjä joiltain osin? Taitaa olla niin että Siberian on lainannut palasen minun Vaasan photoscenerystä ja näytti heidän tekeleesään olevan myös kaksi tiedostoa nimiltään ReplotBridge.bgl ja CVX_Replot.bgl, jotka viittaavat vahvasti Bamce Fabriciuksen tekemään siltasceneryyn.

https://library.avsim.net/esearch.php?DLID=219020

Siberianin tuotoksen readmesta tosin löysin, että on lainattu asioita mm. FISD:tä. Ainakaan minulta ei ole kysytty lupaa. Outoa toimintaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha, kovasti tutuilta näyttivät myös kärryt ja taxivalo....

EDIT

Laitoin Avsimiin sähköpostia, että poistaisivat maiseman. Se saattaa kyllä olla saatavilla myös muualla. Olisivat kysyneet luvan, olisin varmaan antanutkin, ärsyttävää tällai jälkikäteen näitä sählinkejä selvitellä.

[attachment]432906_screenshot-149.jpg[/attachment]

[attachment]432907_screenshot-150.jpg[/attachment]

screenshot-149.jpg.d2b1fd109b3a86b125ae2b5263b1c804.jpg

screenshot-150.jpg.4388ed325ac864fa2ca3ce7fe222e673.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Ihan suoraan kopiotu Raippaluodon silta mainitsematta alkuperää. Jopa tiedoston päiväis ja kellonaika ovat 1:1 julkaisemani sceneryssä olevan kanssa. Mihin voi kirjoittaa - en löydä yhteystietoja Avsimin saitilla...?

EDIT: Löytyi. Lähetin heille tiedot ja vaadin sceneryn poistamista.

EDIT2: En olisi antanut lupaa, koska olin itse saanut kolmannen osapuolen luvan käyttää valmista sillan 3D-mallia tuohon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä. Asiallista. Itse Vaasan kenttä rakennuksineen minulla pysyy asennettuna, koska se on hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä. Asiallista. Itse Vaasan kenttä rakennuksineen minulla pysyy asennettuna, koska se on hyvä.

Kerros Esa...mistä mahtanee johtua, että ansiokas Vaasan kenttä ympäröivine maisemineen sisältää melko runsaasti täysin mustia nelikulmaisia alueita.....??

prepar3d4 yst. Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ollakaan, niin Siberian Scenery Designersin kaveri yritti rekisteröityä files.fsnordic.netiin, aikomuksenaan ladata tänne jaettavaksi EFVA-scenerynsä!!!! Että kehtaa....  :'(

Sai äsken tällaisen vastauksen pyyntöönsä:

Hello,

We will NOT accept scenery that is in breach of copyright! Your EFVA scenery contains lots of parts and BGL:s that are directly from sceneries published by various persons within the Finnish Scenery Designers group (FISD). You have not asked for permission to include them in your scenery, and your scenery readme does not clearly give credit to the individuals that have produced the various parts..Your scenery is thus illegal according to international copyright laws. That is why it has been removed from AVSIM and that is why we will not accept your registration. We require that you remove your EFVA scenery from ALL places where it is available until you have removed all FISD parts from the scenery.

Regards,

Finnish Flightsim Files

Administrator

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ollakaan, niin Siberian Scenery Designersin kaveri yritti rekisteröityä files.fsnordic.netiin, aikomuksenaan ladata tänne jaettavaksi EFVA-scenerynsä!!!! Että kehtaa....  :'(

Sai äsken tällaisen vastauksen pyyntöönsä:

Erittäin selkeä teksti. Kiitos, että olet hoitanut asiaa meidän muidenkin puolesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerros Esa...mistä mahtanee johtua, että ansiokas Vaasan kenttä ympäröivine maisemineen sisältää melko runsaasti täysin mustia nelikulmaisia alueita.....??

prepar3d4 yst. Jussi

Tähän en tiedä vastausta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän en tiedä vastausta.

Aikani foorumeita selailtuani löysin ratkaisun: ORBX Central/Help ja sieltä tökkäsin sinistä Sync Simulator näpykkää. Aikansa ronksutetttuaan ilmoitti, että simu on synkronisoitu.

Hävisi mustat alueet .....Nii jos ketään enää kiinnostaa tässä MSFS2020 kiimassa.

Yst jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään