Jaakko Pyrrö

Ilmoitus.

35 viestiä aiheessa

En ole käynyt pitkään aikaan, mutta nyt tulin kertomaan, että minulla on viimeinkin FSX: Steam edition peli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ollut kauan poissa, kun on ollut paljon kiireitä  :'( , mutta kunhan kiireet hellittää, niin ehkä tuotan jotain omia lisäosia tähän peliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ollut kauan poissa, kun on ollut paljon kiireitä  :'( , mutta kunhan kiireet hellittää, niin ehkä tuotan jotain omia lisäosia tähän peliin.

Kiva kuulla...meitä on vielä muutamia sen käyttäjiä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse pelaan paljon sitä FS9 peliä, kun siinä minulla on hyviä lisäkoneita, kuten: Norwegian Air Shuttle, Embraer E-120 ja Pilatus PC-12.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse pelaan paljon sitä FS9 peliä, kun siinä minulla on hyviä lisäkoneita, kuten: Norwegian Air Shuttle, Embraer E-120 ja Pilatus PC-12.

Minulla myös Fs9 edelleen käytössä. Ei ole oikein mitään syytä vaihtaa versiota uudempaan ja tuohon on niin paljon tullut hankittua noita kaupallisia lisäosia. :P

Itseasiassa niitä on jo riittävästi eikä ole tullut osteltua viimeaikoina lisää :)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin 182 kpl - onhan siinä ollut tutustumista eri konetyyppeihin ja aikakin on oletettavasti kulunut rattoisasti  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän hyvin fs9:n käyttäjiä, varsinkin jos on tuollainen arsenaali ostettuna. Fs9:n etuna on sen toimivuus huonossakin tietokoneessa, ei ole stuttereita eikä muitakaan harmeja. Latasin huvikseen tuon fs9:n uudestaan koneeseeni ja oli ilo pistää kaikki säädöt kaakkoon ja silti toimi sulavasti!  Koneet ovat kyllä ok ja niillä pystyy harrastamaan lentosuunnistusta yms, mutta maisemat tuntuvat nyt P3D:hen ja FSX:äänkin verrattuna surkeilta.  Jollakin tavalla oli nostalgista kokeilla tuota simua, ja jätinpä sen koneeseen, koska siellä on tosiaan sellaisia vanhoja konetyyppejä, joita ei uusimmissa ole.  Tsemppiä vaan Fs9:n , FSX:n, P3D:n, DCS:n , X-planen  harrastajille!  Jokaiselle riittää tietokoneen kykyjen mukaisia simuja. Huolestuttvalta tuntuu tulevaisuus kun tuo fs2020 julkaistaan koska tietoneen kapasiteettivaatimusten mukaan harrastuksen hinta kasvanee monelle mahdottomaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siirryin FSX:stä Xplane 11- käyttäjäksi reilu vuosi sitten. Muuton yhteydessä sattui käteen FSX ja asensin sen ihan kokeilumielessä koneelle. Aika hirveän näköinen oli :D Toki puuttuihan siitä kaikki lisäosat mitkä sen tekee nätimmäksi, mutta silti. FSX:stä kaipaan ATC:ta, koko maailman karttaa ja AI- liikennettä. (En simun omaa vaan sitä ilmaista minkä nimeäkään en muista enää). Nyt kun löysin Xplaneen vuodenajatkin niin ei ole FSX:ää enää ikävä. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin 182 kpl - onhan siinä ollut tutustumista eri konetyyppeihin ja aikakin on oletettavasti kulunut rattoisasti  :thmbup:

Olet oikeassa, juuri niin on tapahtunut. Ilmailuhistoria ja tekniikka on tullut tutuksi kiehtovalla tavalla. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikoinaan kun siirryin pitkän harkinnan jälkeen Fs2002:ta  Fs2004:seen. niin tiesin, että suhteesta tulee pitkä.  Maisemanäkymät olivat nyt riittävän hyvät ja varsinkin sitten kun olin saanut viriteltyä simun mieleiseksi ja totuin näkymiin niin aloin panostamaan noihin lisälentsikoihin ja muuten vaan simun käyttämiseen.

Simulaattorin vaihto uudempaan on tuntunut vieraalta ajatukselta "enhän minä nyt pelkkien grafiikoiden takia" sillä puuttuvat yksityiskohdat maisemassa pystyy kyllä kuvittelemaan. En sitäpaitsi pidä muutoksista muutenkaan vaan haluan, että kaikki on koko ajan samanlaista.  Mielessäni lentosimun piti näyttää siltä kuin Fs 2004, siinä on se oma tunnelmansa ja se on ollut ihan ok.

:P

Olisi hienoa jos suomessakin viriäisi innostus käyttää Fs2004:ta retro ja nostalgia mielessä, se saattaisi tuoda lisäväriä ja rentoa meininkiä muuten tuohon aika "kliiniseen" todellisuuden tavoitteluun. Vaikkei lentosimuja saisikaan kutsua "peleiksi" niin jokatapauksessa vanhoilla "retropeleillä" on omat vankat harrastajapiirinsä. Tuntuu vain jotenkin siltä, että suomessa ns. "retrosimuilu" on ihan lapsenkengissään, suorastaan jopa siltä kuin se olisi jonkin "kirouksen" alla.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

kuvittelemaan. En sitäpaitsi pidä muutoksista muutenkaan vaan haluan, että kaikki on koko ajan samanlaista.  Mielessäni lentosimun piti näyttää siltä kuin Fs 2004, siinä on se oma tunnelmansa ja se on ollut ihan ok.

...

Kun aloitin tämän harrastuksen 2005, oli FS2004 minustakin parasta simumaailmassa (en pahemmin välitä sotakonesimuista ja muista räiskintäpeleistä vielä vähemmän). Hyvää siinä edelleenkin ovat mainiot FISDin maisemat Suomeen. Nostalgiasta en sano mitään. Se on vähän kuin makuasia. Ei siitä kannata kiistellä. Minulle ei tuosta FS2004:sta jäänyt mitään sellaista kaipausta elämään. Kun latasin sen täyteen (n. 200 GB tiedostoja), oli sen pystyssä pitäminen kuin nuoralla tanssia. Enemmän stressiä kuin hupia.  ;D

FSX hakkasi FS9:n jokseenkin kaikessa (paitsi aluksi Suomi-maisemissa), mutta sen maisemat  kolmansien osapuolten tekemiä lukuun ottamatta olivat surkean ja onnettoman välimaastosta. Tatun ja Karin Suomi-lisäosat paransivat kokemusta Suomen osalta huomattavasti myös kenttämaisemien ulkopuolella, mutta edelleenkin eron reaalimaailmaan huomasi liian helposti eikä tahtonut millään tunnistaa edes omia kotiseutujaan, vaikka tiet, järvet ja muu sellainen nyt olivatkin jokseenkin kohdallaan.

Mikäli FS2020 lunastaa edes sunnilleen lupauksiaan, siirryn ilman muuta sen käyttäjäksi enkä jää tippaakaan kaipamaan näitä vanhentuneita simuja.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on fs98 varastossa. "As real as it gets" lukee kannessa :) Toimiikohan nykykoneilla ja win kympissä ollenkaan...

Jos se on 32-bittinen softa (en muista koska minulla ei tuota ole koskaan ollut), niin toimii. 16-bittiset ohjelmat eivät toimi 64-bittisissä käyttiksissä (tosin käyttiksen pro-version omaavat voivat halutessaan hankkia lisämoduulin, jolla nuo vanhemmatkin softat saa toimimaan).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos se on 32-bittinen softa (en muista koska minulla ei tuota ole koskaan ollut), niin toimii. 16-bittiset ohjelmat eivät toimi 64-bittisissä käyttiksissä (tosin käyttiksen pro-version omaavat voivat halutessaan hankkia lisämoduulin, jolla nuo vanhemmatkin softat saa toimimaan).

Itseasiassa löysin myös fs 2000:n. Se ei toiminut missään yhteensopivuustilassa, joten tuskin tuo ysikasikaan... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo edellä esittämäni oli absoluuttinen ehto ohjelmien toimivuudelle (alun perin rautapohjainen vaatimus). On lukuisia muita syitä miksi joku vanha ohjelma ei toimi uudessa käyttiksessä (edes yhteensopivuustilassa). Alla pikaisella googlauksella löydetty linkki tämän asian tiimoilta:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/flight-simulator-2000-on-windows-10/05c36e48-5f78-4104-a851-ef01a45d17bb

Edit:

Koska MS lopetti tuen Windows 7:lle 14.1.2020 (sain sieltä ihan virallisen ilmoituksen asiasta), päivitin koneeseen Windows 10:n. Hyvin toimii FSX myös tässä käyttiksessä ilman mitään lisätoimenpiteitä. Ainoa pikku ongelma minkä olen huomannut oli se, että FSX:n joystick-asetukset katosivat jonnekin, ja ne piti uudelleen asetella. Ei tuo päivitys ollut mitenkään välttämätön, mutta FS2020:n ilmestyttyä PC menee kuitenkin vaihtoon. On tässä nyt hyvää aikaa ennen sitä opetella W10:n saloja.

Windowsin ilmaisen päivityksen kymppiin saa edelleenkin seiskalle ja kasille MicroSoftin sivuilta: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 (kolmannella kotimaisella) ja https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10 (Suomi-versiona).

Tämä vanha koneeni on edelleenkin suhteelisen nopea, kun vertaa esimerkiksi moniin nykyläppäreihin. Sen päivitys kesti n. 1,5 tuntia. Vaimon läppärin päivitys kymppiin kesti 4 tuntia. Ihan hyvin näillä vanhoillakin koneilla tekee kaikki muut hommat paitsi pelaamisen, joka on ainoa syy hankkia uutta rautaa.

Päivitykseen ei tarvitse varata mitään lisenssi- tai sarjanumeroita. Päivitysohjelma tunnistaa laitteen käyttöjärjestelmätiedot automaattisesti. Ainoastaan joihinkin kysymyksiin pitää vastata.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teitkö kaiken Administrator-oikeuksilla?

Tässä vielä yksi ohje FlightSim.comin sivuilta. Sen kirjoittaja väittää saaneensa FS2000:n toimimaan Windows kympissä:

I used the following steps to get FS2000 installed and running on Windows 10 without requiring a VM.

1. Ran the FS2000 setup program as administrator in compatability mode for Windows 98

2. During install ran custom install to disk root directory - i.e. C:\FS2000

3. Installed complete (including all of scenery cd disk 2).

4. Copied into c:\FS2000 the no-cd version of FS2000.exe

5. Right clicked c:\FS2000\FS2000.exe and set to run as administrator in compatability for Windows 98.

Running beautifully from desktop shortcut together with added-in aircraft.

P.S. Tuo VM viittaa VMWare-ohjelmaan, jolla voi luoda virtuaalikoneen, johon sitten pitää asentaa sopiva käyttis ja sen jälkeen FS2000. Eli sekin olisi yksi konsti, mutta vaatisi sopivan käyttiksen omaamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Pitää kysyä mikä se toinen kotimainen on?  onko se balubas vai swahili?

Joillekin se on edelleen täyttä hebreaa.

:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on vanhempi pentium 4 tietokone Windows XP:llä vanhempia simuja varten. Sillä koneella en myöskään mene enään nettiin niin systeemi pysyy kunnossa. Vanhempiakin keskusyksikköjä on varastossa joissa on vielä vanhemmat käyttikset mutta ne eivät ole aktiivikäytössä kuten tuo win XP kone. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään