Juha Karhu

Epäonnistutko koskaan simulennolla?

8 viestiä aiheessa

Uskallatko paljastaa? Ja miksi...?

 

Itse juuri lähestyin Austerilla EISG kenttää ja pimeydessä pilvessä koin "overdress".. Karkasi nopeus käännöksessä ja asentotajun menetys >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvemmin mitään isoa, kun vuosikymmeniä on simuillut ja samaa konetta vuosikausia niin nätistihän se menee mutta viime aikoina on ollut todella vähän aikaa lentosimuille niin paljon unohtuu tai jää asioita välistä, kun pitkiä aikoja simulentojen välillä. Ja myönnän, että monesti tulee välteltyä ylösvetoa viimeiseen asti, jos ei meinaa pysyä liukupolulla tai ihan keskiviivalla, jos rata vain on näkyvissä. Simuilu painottuu usein iltaan/myöhään yöhön niin ei vain välttämättä jaksa enää uutta kierrosta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä oikeastaan mitään... Hard landings joskus, jos kyseessä uusi kenttä / harvemmin käytetty kenttä jossa erittäin kapea kiitotie, jota ei tajunnut huomioida kartoista :-[ Hieman samaa taipumusta myös Joonan kanssa, eli jos vaikkapa harvinaisen kovaa windshearia, niin yrittää kyllä viimeiseen saakka päästä laskuun, vaikka ylös pitäisi vetää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvemmin sattuu mitään. Ehkä yleisimmin lasku voi mennä vähä pitkäksi, tilanteissa joissa oisi pitäny ylösveto tehdä.

 

Kerran jouduin laskevaan ilmavirtaukseen MD11 pohjois Norjassa kun laskua aloitellessa yllättäen kone vaan kaatui vasemmalle puolelle jonka jälkeen ei ollut mitään tehtävissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun lentelee DC-6, Majestic Dash Q8, Stratocruiserilla ja Milvizin Beaverilla Alaskassa, niin mikä tahansa voi mennä pieleen kun käyttää reaalisäätä - niin realistista kun sen nyt simuun saa. Aina ei edes määränpäähän voi laskeutua kun näkyvyys on nolla. Siinä näiden koneiden ja seutujen viehätys kuitenkin juuri piilee - haaste :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuosikymmenien aikana on sattunut paljonkin epäonnistumisia. Valtaosa on johtunut omasta tietämättömyydestä, huolimattomuudesta, kokemattomuudesta, kiireestä tai tietokoneen/simuohjelman virheestä tai kaatumisesta.

 

Aikojen alussa en saanut laskeuduttua MD11:ta onnistuneesti juuri koskaan. Syyksi selvisi se että lennon alussa tuossa mallinnuksessa oli aina täydet polttoainetankit ja paljon matkustajia. Tein lyhyitä lentoja suomalaisilta kentiltä samalle kentälle takaisin tai muille kentille. Kone ei ehtinyt keventyä juuri mitään lyhyillä lennolla.

 

Käsin laskeutuminen on edelleen hankalaa etenkin tuulisella säällä, jopa Aerosoftin Airbussilla ja nykyisellä simullani p3d4 - jos kaiken tekee käsin, siis myös tehonsäädön.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkuaikoina useastikin, ajan kanssa kokemusta tuppaa kertymään  ;) Ylösvetoja pyrin välttämään viimeiseen asti. On näiden eri konetyyppien kanssa tullut yhtä ja toista yllätystä vuosien varrella että mitä nyt tapahtuu. Viimekädessä kun ottaa ohjat omiin käsiin niin on säästynyt monelta harmilta  :D Viimeaikoina "kovahkot" laskut ovat olleet number one, onneksi kyseessä kuitenkin simu niin ei harmia kenellekään  :thmbup: Oppia ikä kaikki...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään