Rolf Niemi

Navigraph FMS Data 1908

5 viestiä aiheessa

Jos jollakin sattuisi olemaan käytössään otsikossa mainittu FMS Data ja AivlaSoftin EFB2, jossa sama data, niin katsoisitko päivämäärän AivlaSoftin SID/STARR -kansiosta (minulla 19.4.2019) PMDG:n samat kansiot (minulla 12.7.2019).

ESSA 1L SID -> ei ongelmia, mutta LEBB (Orbx) ILS Y 30 STARR MAPA2Q antaa EFB:ssä oikein hienon lähestymisreitin, mutta NGX:n FMC:ssä lähestyminen menee päin honkia eikä lähetymisreitti näytä lainkaan siltä, miltä EFB2 näyttää.

...URUNA - SSN - BLV - MAPAX - DO67V - DO92V - D11V - PAKKI - C130 - F130 - RWY 30 (ILS 30-Y)  <--- noin sen kuuluisi mennä vaan ei mene NGX FMC. Kyseessä on FSX SE, mutta simuversiolla ei kaiketi pitäisi olla asian kanssa mitään sen kummempaa tekemistä. Insbruckissa oli myös pientä ongelmaa - VOR-lähestyminen ei onnistunut. Vienna taisi mennä aivan kuten kuuluukin. Olen pitänyt simuilusta pientä taukoa ja nyt on muutama lento takana. Aikaisemmin en ole kohdnnut tämän sortin ongelmia.

Niin joo - AivlaSoftin reitti on tehty RouteFinderiä apuna käyttäen ja NGX:n (B737-800WL) on kopsattu myös RouteFinderistä ja siitä sitten LittleNavMappiin, josta siirretty näppärästi PMDG:n FLIGHTPLANS-kansioon. Yleensä olen tehnyt PMDG:n reitit PFPX:llä, mutta jostain syystä en saanut siirrettyä läppäriltä tuota tietoa pöytäkoneelle, jossa simu sijaitsee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida olla EFB 2.0 käyttäjiä ainakaan runsaasti liikkeellä vastausten määrästä päätellen. No ei se mitään - sain ratkaistua asian saatuani apua toisaalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin tuo navigraphin FMS data manager on tässä kuussa asennellut mitä sattuu airac:eja. Kannattaa ladata suoraan navigraphin sivuilta ja asentaa sitä kautta jos toimisi. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin tuo navigraphin FMS data manager on tässä kuussa asennellut mitä sattuu airac:eja. Kannattaa ladata suoraan navigraphin sivuilta ja asentaa sitä kautta jos toimisi. :)

j

Taisi olla PMDG:n omilla sivuilla tämä "tipsi": Yes..just delete the PMDG path in the Navigraph Data Manager and then do a rescan....it will relocate to the correct path...

Kannattaa tarkastaa Navigraph Data Managerin polut, että kaikki on ok.

Sivumenne sanoen minulla oli EFB 2.0 kansiossa täysin turhat NavData & SidStars -kansiot. Ne ei kuulu sinne ja miten ovat tulleet - en tiedä, mutta nyt kaikki on Ok.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään