Markus Mäkelä

A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5

12 viestiä aiheessa

Terve. Asensin tuon EFHK maiseman p3dv4:selle. Jostain syystä hi res pavement tekstuureja ei näy, vain karseet laatat.

Mulla on Orbx lisäosat asennettuna. Tweak toolsista valittuna nuo tekstuurit ja orbxista ajettu config toolilla mahdollisen konfliktin poisto. Osaako joku sanoa saako tuota korjattua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos puhutaan Aerosoftin Megan EFHK:sta niin kentän maastotekstuuri on aivan liian tumma. Siitä pääsee eroon nimeämällä parit bgl:tä muuksi. Itselläni näkyy pohjana pääkaupunkiseudun photosceneryt ja ne vastaavat myös EFHK:n alueella hienosti ympäröivää maaseutua, siis ei tummuuseroa. Ainoa haitta on että photarien tarkkuus on huonompi kuin Megan EFHK:n oman pohjatekstuurin. Tietenkään tämä ei vaikuta kiitoteiden, rakennusen ym. tarkkuuteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainoa haitta on että photarien tarkkuus on huonompi kuin Megan EFHK:n oman pohjatekstuurin. Tietenkään tämä ei vaikuta kiitoteiden, rakennusen ym. tarkkuuteen.

 

Toinen ja isompi haitta on se, ettei se sovellu ORBX:n textuurien kanssa yhteen (sceneryn rajat piirtyvät terävästi). Helsinki photaria voi käyttää koska raja siinä ei ole yhtä häiritsevä, mutta Vantaa ei kyllä istu ORBX:n kanssa ollenkaan.

 

Edit: Tässä kai tarkoitetaan muutenkin asematasojen textuureja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asentelin uudestaan, mutta ei vaikutusta. Joku on pielessä? Muilla kentillä tekstuurit ok. Otin kaikki orbxit pois päältä, ei vaikutusta. Kiitos vastauksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos puhutaan Aerosoftin Megan EFHK:sta

 

Kyllä. Kyseessä on A-Flight EFHK, mitä Aerosoft myy Mega (ei Megan siis ;) ) airport Helsinki nimellä. A-Flight siis on tekijä ja Aerosoft on vain julkaisija.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerosoftilta tuli viesti, että on yhteensopiva p3d versioiden 1-3 kanssa? Kyllä mulla tuo toimi jonkin aikaa sitten versiolla v4. Mites Mika olet säätänyt?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerosoftilta tuli viesti, että on yhteensopiva p3d versioiden 1-3 kanssa? Kyllä mulla tuo toimi jonkin aikaa sitten versiolla v4. Mites Mika olet säätänyt?

 

EFHK ei virallisesti ole v4 kanssa yhteensopiva mutta toimii, kuten moni muukin. Aerosoft ei voi taata yhteensopivuutta v4 kanssa, koska silloin EFHK pitäisi päivittää jne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites Mika olet säätänyt?

 

En kyllä ole juuri mitään säätänyt, jollei noita "halo muunnoksia" oteta mukaan. Itse en ole sitä asentanut aikapäiviin, koska aikoinaan mulla oli FSX & P3Dv4 samaan aikaan asennettuina ja käytin sitä Preparissa FSX:n asennuksella.

 

Nyt jos asentaisin niin mulla on kaikki tallessa, eikä asennusta edes tarvita. Senkun vain lisää addon scenery -listaukseen, tai käyttää .xml tyyliä. Miten muilla? toimiiko asennuksen jälkeen normaalisti?

 

Scenery World Scenery -kansioon täytyy vain laittaa tiedosto "EFHK_ADEX_AF_ALT.BGL" jos käyttää perinteistä tyyliä, kuten itse tällä hetkellä vielä. En muista onko tuo edes pakollinen?

 

Tämän sivun alalaidassa on juttua tosta "halo muunnoksesta": http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,102721.300.html

 

PS: Voin kyllä laittaa latauslinkin jo muunnettuihin tiedostoihin, kunhan saat ensin kentän pelittämään... Se vain muuttaa rullaus ja kiitotievaloja siedettävimmiksi.

 

Jos käyttää jotain MESHiä, pitää kai valita toi ruutu. Vaikka olenkin sen valinnut, niin näyttää uudelleen avattaessa ettei sitä ole valittu?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä merkitystä tuolla addon mesh-ruudulla oikein on?

 

Minulla ei vaikuta mitään, käytössä Tatun tarkkuusmesh, joten EFHK on "pöydällä" littanana, koska kentän tasainen mesh ei seuraa todellisuutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mesh asetus Mega Helsinki maisemassa vaikuttaa ehkä puihin/metsään. Eivät ole siis autogen-puita vaan maiseman mukana tulevia malleja. Toisin sanoen sillä mahdollisesti koitetaan välttää ilmassa leijuvia puita ja ehkä muitakin objekteja.

Tällainen villi veikkaus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mesh asetus Mega Helsinki maisemassa vaikuttaa ehkä puihin/metsään. Eivät ole siis autogen-puita vaan maiseman mukana tulevia malleja. Toisin sanoen sillä mahdollisesti koitetaan välttää ilmassa leijuvia puita ja ehkä muitakin objekteja.

Tällainen villi veikkaus.

Tatun villi veikkaus osui oikeaan. Laitoin ruudun mesh-asetukseen ja sen seurauksena EFHK:n kenttämallinnukseen kuuluvat puut eivät enää leiju korkealla (kentän pinnan tasossa) kuten ilman ruksia tuossa asetuksessa. Ihan kaikki kentän puut eivät laskeutuneet aivat Tatun tarkkuusmeshin maanpinnalle asti vaan jäivät hieman ilmaan alaosistaan. Joka tapauksessa näkymä EFHK:n radan 15/33 itäpäässä, jossa mesh tekee jyrkimmän seinämän kentän pitatasoon nähden, puut kasvavat aika realistisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään